bmw_r1300gs_cartec





Téma: KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
 
28.2.2022 v 12:16


V diskuzích jsem se dočetl že 100 oktanový benzín není vhodný do nových TPI motorů (2T motor se vstřikováním od koncernu KTM). Údajně je 100 oktan sušší benzín a tomuto motoru by mohl dělat problémy?? Zatím jediný hmatatelný důkaz jsem našel v manuálu, kde výrobce udává natural 95oktanů, ale to se píše ve všech manuálech a nikdy nebyl se 100 oktanem problém, na svých bývalých motorkách jsem lél z 90% tankování pouze 100oktan. Ale u TPI je prej jinak? Může to někdo trošku rozvést??
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

28.2.2022 v 13:55 | Nahoru | #1
Ahoj, mám jinou mašinu a cca 2 roky zpětně 100 oktan začal být pěkná srajda, motka špatně chytala. Pokud vím tak se změnil podíl srajdyu 100 oktnu z 5% na 10% jestli to nebude tento důvod.

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

28.2.2022 v 14:56 | Nahoru | #2
Rooks> díky za odpověd ale tohle nebude asi ten pravý důvod,..

KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

28.2.2022 v 16:42 | Nahoru | #3
V mem okoli to jezdi par lidi a skoro bych se vsadil, ze na 100oktan…
V diskuzich se najde kde co - docela by me zajimalo jak popisují teorii na zaklade ktere by mel tomu motoru vadit 100oktan.

KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

28.2.2022 v 18:02 | Nahoru | #4
Čau, ja tankujem do všetkého čo mám 100 oktán. Ja tankujem na Shell a práve 100 oktan má tú prímes 5% a ako som sa dočítal tu na fóre, napísal to nejaký čo tomu rozumie , tak tých 5 % prímesí je niečo lepšie ako ten biolieh v E10. Preto je označený E5 . Stojí liter 1,789 € sa z toho poserem. A s hanbou sa priznám tankujem to preto, fuj, lebo to berem do toho nšťastného trojválcu Hatátitla Power a potom do oboch motoriek. Lepšie ide akurát striekačka TE 449 sa mi zdá. ten vydrbaný trojvalec HTP na tom svieti furt kontrolka motoru.

1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 04:07 | Nahoru | #5
Vyrobce predepisuje N95, tak tam leju drazsi N100, a ptam se na foru jestli to vadi .... Vesele.

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 09:44 | Nahoru | #6
Ozzy_> Veselé je na tom že každý výrobce píše 95 ale kdo není šetřílek tak leje 100,..já taky lél u vše minulých moto 100 s důvodu více motorek a delších odstávek a nikdy nebyl problém, ale údajně tomuto 2taktnímu motoru se vstřikem by to mohlo vadit dle pisálků v diskuzi,....víš co je vůbec TPI? jezdil si na tom??? máš nějaké zkušnosti?? neptal jsem se na subjektivní pocity ale na to v čem by mohla 100 škodit?

1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 10:00 | Nahoru | #7
Hod sem tu diskuzi, me nenapada co by melo tpi vadit a znami jezdi na 100 ku. Ja jezdim na 450 taky 100 a ma v manualu 95

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 10:11 | Nahoru | #8
assassin> šak právě to také nechápu co by mělo vadit,..ta diskuze byla na facebooku v jedné enduro skupině,...takže to sem jen tak nepřenesu,..ale dva argumenty byli že 100 je sušší palivo, což jsem nikde nedohledal,..a že motor TPI byl konstruován na 95tku,..výrobce také ale píše že 10procentní podíl ethanolu by neměl byt závadný a to má právě 100ka,....zatím nikdo nikde nevysvětlil čím může 100ka vadit respektiva jak může škodit,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 12:55 | Nahoru | #9
Rischwon> Kde si přišel na to, že ve 100okt je 10% bi-ethanolu???
Jak suchší? Co to je za pojem? Jaký je rozdíl mezi 95 a 100okt benzínem?
A v čem by to mělo u TPI vadit?
Ta diskuze na tom vlezbooku musí teda být in...

A dle mě budeš za chvíli rád, jestli na benzín vůbec budeš mít.

Zbytek Tvých otázek ohledně benzínu:
Sedni k netu a studuj, je tam vše a pokud budeš mít zájem, tak své odpovědi najdeš.

Naposledy editováno 01.03.2022 12:59:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 13:30 | Nahoru | #10
Gazda4> sedl jsem a studoval,...ve vervě 100 je 10% ethanolu,...a pokud umíš číst tak se ptám a nic netvrdím!!! Ty máš TPI a máš vyzkoušené a načtené,..nebo si další rozumbrada co si chce pouze zadatlovat pár řádků ale nemá kde??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 13:34 | Nahoru | #11
Rischwon> Rozumbrada seš tu Ty bambulo!
Napsal si takovou hovadinu, že Tě to z rozumné diskuze rovnou diskvalifikuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:10 | Nahoru | #12
Gazda4> já se neptal na tvé pocity bambulo,..já se ptal na fakta,..protože mě někdo tvrdil že do TPI (2T motor se vstřikováním paliva) nepatří,..tak díky že jsi nám to osvětlil

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:26 | Nahoru | #13
Rischwon> Kdo Ti to trdil a jak to vysvětlil???

Tak popořadě:

Benzíny kategorie super plus neobsahují bi-ethanol ale ETBE (Ethyl-terc-butylether) a v tom je rozdíl.

Ano, od 1.1.2021 se ve Vervě 100 navýšil právě podíl ETBE a tím byla překročena hodnota kyslíku v palivu a proto se musí označovat E10, avšak to neznamená, že je špatná.

ETBE narozdíl od bi-ethanolu je stabilní vysokooktanová složka, která na sebe neváže vzdušnou vlhkost.

Oktanové číslo znamená odolnost benzínu proti detonačnímu spalování, takže 100okt je pro motor daleko lepší než 95okt.

Hodnota oktanového čísla na stojanu u pumpy znamená minimální hodnotu, kterou musí palivo obsahovat, takže klidně v Naturalu95 můžeš mít i 96, 97okt, např. BA 98Super plus u Eurooilu dosahuje typické hodnoty 101okt, (ověřené přímo u Čepra).

Ano, budeš se divit, já umím číst a vím, že se jedná o 2T se vstřikem a z tohoto důvodu je pro tento motor daleko lepší 100okt s ETBE.

Co udělá Natural95 E10 s bi-ethanolem když do něj pridáš olej si dohledáš v archivu.

To, že je 100okt suchší je hovadina na entou, právě 100okt benzíny obsahují více aditiv.

Takže pane, ze samostudia máš 5.

Naposledy editováno 01.03.2022 15:33:54

2 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:31 | Nahoru | #14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:32 | Nahoru | #15
Kubák> dej si velký!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:38 | Nahoru | #16
Gazda4> tohle už je lepší ale nic co bych už nečetl,..pořád to nevysvětluje otázku proč někdo může říct že do TPI je lepší 95?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:49 | Nahoru | #17
Rischwon> to se kamaráde musíš zeptat přímo jeho.
Podle mě je to lepší jen cenově.
Já sice jezdím sporty, ale kámoši, co mají 2T berou 100okt, pač ten bi-ethanol s olejem na 2T prostě robí bordel.

Pro tebe rada:
Pokud v manuálu výrobce výslovně nezakazuje použití 100okt, (což je samozřejmě blbost), bych to vůbec neřešil.
Taky máš možnost napsat přímo výrobci dotaz, já např. taky psal dotaz na Škoda auto při svém samostudiu...
Jestli někdo preferuje 95 před 100okt, tak to může být jeho osobní zkušenost, prostě mu to asi víc vyhovuje...

V tom případě vyzkoušej to i to a uvidíš.

Já např. na 100okt nedám dopustit a hodně kluků tady taky...

Jediný největší zastánce Naturalu95 je tady Ozzy...

Naposledy editováno 01.03.2022 15:53:03

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 15:50 | Nahoru | #18
Kubák> chce to další kafé...

1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 22:00 | Nahoru | #19
100oktan většinou používají motory s vyšším kompresním poměrem, cca od 12:1
Někde byl článek/test paliv a jejich přínos pro motory, vybavuju si, že u některých motorů s menší kompresí ten 100oktan byl spíše nepřínosný, jestli to bylo jinačí teplotou a délkou hoření, nebo čím, to už nevím.
...máme oktávku 1,4i 59kw a tam je v návodu "netankujte prémiová a vysokooktanová paliva", buď 91 nebo 95.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 22:05 | Nahoru | #20
Gazda4> To TPI je v tomto pomerne specificke, neni to jako ostatni 2Takty - olej se nemicha do paliva, ale vstrikuje se kazde zvlast. Ke smichani benzinu a oleje dojde az v prepoustecich kanalech, kde jsou benzinove vstrikovace a tudiz nema olej cas degradovat pusobenim lihu - tak jak je to pri primichavani oleje do benzinu v nadrzi/kanystru

Ramlik: KTM pouziva TPI jen u sportovnich motocyklu - "ostrych" endur EXC coz jsou vlastne zavodni motorky na znackach, tam asi polemika o motoru s nizkou kompresi neni moc na miste… 250 ma pres 40koni, 300 ma pres 50koni…

Naposledy editováno 01.03.2022 22:07:14

3 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 08:49 | Nahoru | #21
… 250 ma pres 40koni, 300 ma pres 50koni…

Na závodní 2T jsou to nějak malé výkony.

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 08:52 | Nahoru | #22
mito7> Ja asi zadnej zasadne vykonejsi neznam… jak jsem psal, jde o enduro a jednovalce… a hlavne ten vykon opravdu maji

Naposledy editováno 02.03.2022 08:52:37

KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 09:31 | Nahoru | #23
Jezdím na tpi převážně 100oktan vervu a nemám problém. Když občas naliju obyč.N95 mám pocit že motor je méně citlivější na otevření plynu. Co je jisté jsou vyšší vibrace při brždění motorem (detonace?) - slyším rachotit šusplech, což se při vervě neděje.

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 10:26 | Nahoru | #24
assassin> Jj, vím, koukal jsem na tu koncepci...
Ale i tak podle mě bude 100okt do tohoto motoru lepší než 95 s bi-ethanolem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 10:43 | Nahoru | #25
ramlik> který to je rok ta oktávka?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 11:42 | Nahoru | #26
Gazda4> 2010-11? nejsu si jistý.

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 12:15 | Nahoru | #27
ramlik> Tem parametrum odpovida dvojkova generace od cca 2009…

1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 12:36 | Nahoru | #28
Aj v jedničce něco takového bylo

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 12:40 | Nahoru | #29

foxdive píše: Aj v jedničce něco takového bylo



Jo je to prehistoricky mpi, jen v jednicce melo tusim 55kW (otec ma ten motor v goofu mk3 )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 13:03 | Nahoru | #30

mito7 píše: … 250 ma pres 40koni, 300 ma pres 50koni…

Na závodní 2T jsou to nějak malé výkony.



věr tomu že se 100kg motorkou těch 40kw pěkně zamává,..největší sranda že v papírech máš 5 nebo 7kw ,..sundá se restrikce na sání, dá se normální závodní výfuk bez katalizátoru a hned je tam výkonu až nad půdu,..jinak v homologovaném stavu by to neposralo ani babetu,..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist