globalmoto_duben_nolan





Téma: KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
 
28.2.2022 v 12:16


V diskuzích jsem se dočetl že 100 oktanový benzín není vhodný do nových TPI motorů (2T motor se vstřikováním od koncernu KTM). Údajně je 100 oktan sušší benzín a tomuto motoru by mohl dělat problémy?? Zatím jediný hmatatelný důkaz jsem našel v manuálu, kde výrobce udává natural 95oktanů, ale to se píše ve všech manuálech a nikdy nebyl se 100 oktanem problém, na svých bývalých motorkách jsem lél z 90% tankování pouze 100oktan. Ale u TPI je prej jinak? Může to někdo trošku rozvést??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

1.3.2022 v 22:05 | Nahoru | #1
Gazda4> To TPI je v tomto pomerne specificke, neni to jako ostatni 2Takty - olej se nemicha do paliva, ale vstrikuje se kazde zvlast. Ke smichani benzinu a oleje dojde az v prepoustecich kanalech, kde jsou benzinove vstrikovace a tudiz nema olej cas degradovat pusobenim lihu - tak jak je to pri primichavani oleje do benzinu v nadrzi/kanystru

Ramlik: KTM pouziva TPI jen u sportovnich motocyklu - "ostrych" endur EXC coz jsou vlastne zavodni motorky na znackach, tam asi polemika o motoru s nizkou kompresi neni moc na miste… 250 ma pres 40koni, 300 ma pres 50koni…

Naposledy editováno 01.03.2022 22:07:14

(reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín

2.3.2022 v 10:26 | Nahoru | #2
assassin> Jj, vím, koukal jsem na tu koncepci...
Ale i tak podle mě bude 100okt do tohoto motoru lepší než 95 s bi-ethanolem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist