globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: reklamace opravy motocyklu
Ahoj, řeším takovou dost nepříjemnou věc ohledně opravy mojí motorky v servisu a rád bych se tu poradil a zjistil na co mám právo, na co ne a jak postupovat.

23.6.2021 jsem po předchozí domluvě předal do servisu motocykl Suzuki GSX 750 F (r.v. 2001)

Při předání byl sepsán předávací protokol kde byly uvedeny závady, informace o mě a o servisu.

V průběhu opravy probíhala komunikace přes whatsapp kdy mne vice méně informovali o stavu opravy, stavu motoru a také jsme se na whatsapp dohodli ohledně maximální částky která byla 51 000 Kč. V průběhu opravy jsem přivezl vlastní náhradní díly a to : šroubky na kapotáž, plexi sklo, spojkové lamely a plechy - toto není nikde písemně zaznamenáno a ani si za to neřekl přirážku.

V průběhu opravy jsem zaplatil zálohu 25 000 Kč a když mi pán psal že je motorka hotová (16.9.2021) doplatil jsem 28 700 Kč tedy celkem 53 700Kč o 2700Kč víc než jsme byli dohodnuti, říkal jsem si ještě pokud to bude kvalitka tak to nějak skousnu.

když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).

Při přijetí mi pán dal fakturu na výše zmíněnou částku viz níže:


Také mi předal malý TP a klíčky, po chvilce jsem už seděl na motorce a odjížděl domů plný nadšení ... bohužel to mělo po chvíli opadnout, zjistil jsem že motorce prokluzuje při vyšší zátěži spojka a co hůř, zjistil jsem že na více místech na motoru uniká olej, motor měli celý rozebraný jelikož jedna z vodících lišt motoru byla usazena až pod hlavou motor ..takže šel celý ven a půlil se (obě vodicí lišty byli popraskaný).

Olej byl až na boční kapotáži motorky, vepředu , na radiátoru, vespod u šroubů karteru, u těsnění víka ventilů, hlavy ...dokonce stekl přes svody na spodní plastový kryt motoru a na vozovku !!!!

Nyní je situace takové že po zaslání reklamačního protokolu s reklamací po upozornění na má práva nakonec reklamační protokol přijal (dal razítko a podpis na ten můj), motorku odtáhli do servisu (23.9), teď by se do 30 dnů ty problémy měli vyřešit, snad (moto bylo dáno do servisu 23.6.).

Technik říkal že aby se předešlo nesrovnalostem tak před předáním vyreklamovaného motocyklu mám přijet a projet se na motorce, výhoda je že bych mohl zkontrolovat zda uniká olej na stejných místech jako předtím (mám vše nafocené z doby před předáním motorky do reklamace) a kdybych viděl že to třeba u nějakých míst vyřešili a u jiných ne poukázal bych na to a řekl že to neberu jako vyřešené (tyto místa rozebírali a před předáním do servisu z nich nic neunikalo - např. těsnění hlavy nebo potrubí pro rozvod oleje.).

Rád bych se zeptal co tedy dělat pokud dojde k tomu že nějakou ze závad neodstraní a nebo ji odstraní jen částečně ? tedy nedostatečně ? musím podepisovat převzetí reklamace zpět a pak opět reklamovat ? a nebo můžu trvat na tom že si to nepřevezmu dokud to nebude pořádně opravené ? na místa kde olej unikal je naštěstí dobře vidět takže není složité po jízdě zhodnotit kde to opravili a kde ne. (Taky jsem požádal o rozpis provedených prací seznam dílů jejich značka kusy atd)

Naposledy editováno 07.10.2021 20:52:22

2 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu

13.10.2021 v 18:46 | Nahoru | #1
Zduř, jenom bych tu měl pár rychlých poznámek:

Olej unikal kolem hliníkových podložek šroubů na ventil víku, je tam tlakový olej a bohužel se to protlačilo kolem a olej stekl po celém motoru, k opravě už došlo, v rámci reklamace se vyměnili podložky za nové, motor byl důkladně umytý a už nikde nic neteče.
Ano, naše pochybení, taky když se pán ozval, tak jedna z prvních věcí co se mu řekla byla ať se zastaví a že to vyřešíme. Co se dělo potom a jak nám pán hrozil právníkem a že pro moto sme si nakonec dojeli- o tom se nebudu moc rozepisovat, bylo by to na dlouho.
Ještě se vyřizují nějaké dokumenty ale moto bude připraveno k vyzvednutí před uplynutím reklamační lhůty

pak pár věcí co sem tu pochytil:

někdo zpochybňoval jestli to bylo vůbec rozebraný. kvůli orezlým šroubům na výfuku či co- sundavala se hlava a nechali se dělat závit vložky na svíčky. kromě toho má Korado50 k dispozici několik foto na kterých je jednak sundaná hlava, za další rozhozenej motor. taky při původním předání měl pán možnost se podívat na staré díly. Jestli je skutečně vyděl netuším, nebyl jsem u předání.

Pak se cuir ptal co je to za roh na jedné z foto. - to je součást těsnění ventilového víka, na druhé straně je taky jedna, je to běžný úkaz na spoustě motorů, občas jsou tyhle "půlměsíčky" těsnění víka zvlášť, záleží na konstrukci. pokud ti zvědavost nedá, můžeš se podívat třeba na google.

Ohledně spojky sme se dohadovali, protože v původním protokolu byla zapsána kontrola spojky, ne její oprava. když sme po rozebrání zjistili že majitel má svojí spojku, tak mu bylo řečeno ať jí dovalí, že mu jí tam dáme- když už je to rozebraný. donesl lamely a plechy, pružiny neměl, lamela jedna chyběla, tu sme dodali z původní spojky. A než tu začnete křičet, tak všechny lamely, mezilamely(plechy) a pružiny byli změřeny mikrometrem (pružiny posuvkou) a odpovídají hodnotám které jsou zapsané v manuálu, ten je mimochodem k dispozici i tady na motorkářích.

Korado50 se ale jaksi zapoměl zmínit o tom že mu spojka prokluzovala už před rokem (viz téma zde )
následně zkouší reklamovat opravu spojky, která vlastně nikdy neproběhla, my totiž ani nevěděli že je rozbitá

a to nemluvim to tom že na nás chtěl shodit rozlámaný plast pod motorem, který rozlámaný už byl a on se ho pokoušel opravovat viz tohle téma
škoda že nevyfotil zevnitř to co tam vytvořil. kdybych dostal od servisu povolení a vy by jste poprosili, tak bych možná jedno foto utrousil..

Na závěr bych dodal že tohle píšu bez vědomí servisu a veškeré názory ať už na vás či na zakladatele jsou čistě jen moje

(reakce na) reklamace opravy motocyklu

13.10.2021 v 21:17 | Nahoru | #2
mistic370> paráda Mám rád, když vyjde najevo i vyjádření druhé strany... Tak jsem teď zvědavý na protistranu. Asi už se tu nevyjádří...???

(reakce na) reklamace opravy motocyklu

14.10.2021 v 18:59 | Nahoru | #3
mistic370> Jasně že se k tomu vyjádřím když se nám tu diskuze takhle pěkne rozrůstá.

Ani já jsem zde nepsal všechny detaily komunikace a ani důvod proč jsem to chtěl řešit právníkem, ani název servisu kontaktní údaje nějaký osobní nebo identifikační info protože to vůbec není předmětem tohoto tématu jen sem se tu chtěl poradit na co mám právo a na co ne toť vše, na to má právo snad každej biker ne ?

K rozebrání motoru: to je jasný fotky mám je to jedna z mála věcí co se mi na opravě líbila že během opravy jsem dostal info o stavu a celkem dost fotek

Ke starejm dílům: žádný info ke starým dílům sem nedostal, max že vačky jsou ok což jsem rád ale to neni starej díl ale ten co tam zůstává.

Ke spojce: ano v minulosti se stalo že prokluzovala a zmiňoval jsem to při předání a taky je zde na motorkářích článek a důležitý info je že při předání do servisu neklouzala a pokud jste si článek o spojce četli pozorně až do konce je tam jasně napsaný že to bylo jen špatně seřízeným lankem spojky takže sory ale to byl dost ubohej pokus, seřízení tehdy pomohlo a spojka dál neklouzala a proto jsem vyžadoval kontrolu spojky zda je tam vše ok nebo vyžaduje repas/servis, kontrola očividně neproběhla vůbec a nebo ne moc kvalitně když jsem neobdržel žádné info o stavu spojky a stále klouže :) a navíc po fakturaci mi začal pán říkat že neví jestli jsou tam všechny lamely a plechy a že tam je asi něco špatně - to jako vážně jo ?

Takže pro rekapitulaci, zaplatil jsem za kontrolu spojky a před fakturací se o ní ani nezmínili ale chtěli prachy po fakturaci, takže já si něco objednám zaplatím za to, počítám že to je vyřešený když k tomu zadne pripominky nebyli a pak přijdu na to že to nefunguje a oni po mě chteji dalsi prachy - trochu blbý ne ? tohle bych si ve svém zaměstnání dovolit nemohl a normálně to povazuju za podraz nic víc nic min.

navíc ještě drobná poznámka ke spojce : po převzetí ze servisu bylo lanko u páčky spojky utažený nadoraz a utahovací matka vožvejkaná jak žvejkačka takže např. výměna standardní páčky kterou plánuji vyměnit za CNC by vyžadovala demontáž levé části karoserie spodních plastů a upravení na straně spojky - proč ? i v servisním manuálu je psáno že se to nejdřív má štelovat u páčky a pak u deklu, je to detail ale jako dost nepříjemnej.

K rozlámanému palstu: Ano v minulosti byl křachlej ale vše bylo vykitovaný zabroušený a nalakovaný bez prasklinky, když jsem ho předával nebyla tam ani prasklina a když jsem ho přebral zpět jsou tam dvě velký, jakou roli v tom hraje že byl před půl rokem opravovanej ? a to že jsem ho vyztužil plastovejma a kovovejma dílama vám může bejt šumák, jako takhle nahrajte to sem zasmějte se tomu to je mi fakt volný :D s tím že jste ho poškodili to nemá absolutně nic společnýho :)

Tady nejde zdaleka jen o to že něco pokazili na opravě to se může stát asi každýmu, taky sem udělal v práci párkrát botu ale spíš způsob komunikace, ten přístup a to že dodnes (po 17 dnech !!!) nemám k faktuře papír kde by byli uvedený práce vůbec nemám doklad kde by bylo co vlastně dělali jen dvě položky práce+díly !!, nemám ani vyjádření k reklamaci což se má zaslat max 3 dny od předání do reklamace !!, absolutně netuší že reklamace je vyřízena až po odstranění reklamovaných závad ne že si prostě řeknou že je vyřešená :D :D zaplatil sem za kontrolní práce spojky a nedostal sem absolutne vyjadreni jestli je ok nebo ne a kolik by stala oprava to je seriozni servis jo ? Takže porušování práv spotřebitele v zakone to je cerny na bilym a to ne v jednom bodě! to asi není úplně dobrá vizitka seriozniho servisu že :);) ? To že tu nějací (ted to nemyslim konkretne) uzivatele naznacuji ze sem na vine ja je sice mozné svůj názor si nechat můžou ale to je tak všechno, neví všechny fakta a ani nemůžou když tady nejsou napsány. Ať si udělá každý svůj názor, všechny informace ví stejně jen ty dvě zúčastněné strany. Já sem na ČOI dnes volal konzultoval sem s nima jak postupovat a dle všech faktů i podkladů a potvrdili mi že jsem v právu a doporučili abych zaslal podnět k prověření této firmy. Pokud někomu vadí že někdo jehož spotřebitelská práva jsou porušovaný a proto svoje práva brání tak to o něm leccos vypovídá :) a sory ale semnou NIKDO ZAMETAT NEBUDE !

Naposledy editováno 14.10.2021 21:33:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana DRN. 7 14.9.2022 v 18:03 jetam
Falešné čtení hlasiny oleje Suzuki GSX 750 Katana 4Mikuni 20 21.8.2022 v 19:22 Ariete
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
GSX 750 F - vymena tesneni pod hlavnou Suzuki GSX 750 Katana glancy 14 29.10.2020 v 14:39 2stroke
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... CZmarty 5 23.8.2020 v 16:00 CZmarty


TOPlist