globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapečený zarezlý šroub
27.7.2021 v 12:18
Dobrý den všem,

potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.

Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :



Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.

No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.

Ale nejdřív musím povolit tu matici.

WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.

Děkuji za každý přínosný příspěvek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 11:29 | Nahoru | #1
Dawe02> no navarovani verim, ale neverim tomu ze dokazes vyvarit housenku kdyz je to zalomeny pod urovni vnitrniho zavitu, tak aby sis minimalne neskrtnul o ten vnejsi zavit nebo ho jinak nedokurvil.. dokud je to cely "odstineny" zelezem (matice se dotyka konce zalomenyho steftu) pak naprosto souhlasim,OK, ale vyvarovat uz uvnitr v hliniku (zalomeno por urovni) je vo hubu.. samozrejme tedy beru predpoklad opetovnyho pouziti toho vnejsiho zavitu, muzes mninimalne vytvorit nerovnomerna pnuti (pokud to pak vrazis cely do pece beru), taky z toho muzes vyzihat legury a zmekne ti to, stane se z toho jina slitina a nebude to pevny.. a nejpravdepodobnejsi bude ze se to nekde poroztece.. kazdej kdo nekdy sahal norlamni svareckou do hliniku vi jak se to chova.. (vono ani argonem to neni s hlinikem prdel, musi se to umet, coz treba muj pripad to skutecne neni.. mozna jsi v tomhle radove sikovnejsi a hlinik svarujes jak panbuh)

PetrX> no na vytazeni modelarskyho M3/M4 inbusu se strzenym sestihranem to castecne funguje (lepsi je to vzit samozrejme sikama z venku ale ne vzdy je to mozny), ale tlouct to do diry ve velkym steftu kterej neutahne ani racnou je dle myho proste nesmysl.. vim jak na hovno jde protahovani spiraly v trubce (pouziti bez komentare)je to taky v radu desetin, protahovak je z nastrojovky, kalenej (narozdil od bitu) a netluce se do toho razama kladivem "sup tam", ale ma to na obou koncich vedeni valcovou casti a lisuje se to pomalu. a je to strasnej boj... kdysi jsem mel ideu protahnout si sestihran do mosazi.. mel jsem inbus a sbrousenej do nabehu a na nem vybrousene dokola "zuby" tak tu desetinku kazdy stupen mohl mit.... a bez lisu a dodrzeni kolmosti vedenim ani hovno..
no stejne jako protahovacka proste.. tenhle zpusob "obrabeni" je co do dodrzeni kolmosti a velke sily narocnej..

Naposledy editováno 02.08.2021 11:32:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 12:09 | Nahoru | #2

kerut píše: Dawe02> no navarovani verim, ale neverim tomu ze dokazes vyvarit housenku kdyz je to zalomeny pod urovni vnitrniho zavitu, tak aby sis minimalne neskrtnul o ten vnejsi zavit nebo ho jinak nedokurvil.. dokud je to cely "odstineny" zelezem (matice se dotyka konce zalomenyho steftu) pak naprosto souhlasim,OK, ale vyvarovat uz uvnitr v hliniku (zalomeno por urovni) je vo hubu.



Jak jsem psal, to navarovani se provadi eldou se specialnim obalem, ktery tvori izolacni strusku. Ta izoluje jak tepelne tak mechanicky svarovy kov dostatecne na to, abys pri svisle orientovane zavitove dire vyvaril drik dlouhy nekolik cm smerem nahoru. A to aniz by ses svarovym kovem dotkl povrchu hliniku pricemz ten zustava relativne chladny. Pokud je treba varit v dire orientovane vodorovne, tak se to take da provest. Bud vrstvis housenku postupne s prestavkami a to pri vrchnim okraji diry, nebo si diru vyvlozkujes tenkou ocelovou trubickou ci jen stocenym plechem pri spodni polovine diry. Nasel jsem video jedne takove eldy - Chemweld 9200, uplne stejne jako to na videu delaji u litiny to funguje u liteho hliniku.


...(vono ani argonem to neni s hlinikem prdel, musi se to umet, coz treba muj pripad to skutecne neni.. mozna jsi v tomhle radove sikovnejsi a hlinik svarujes jak panbuh)


Vsak jsem nikdy netvrdil, ze varit hlinik je prdel. Neni, sam jsem se to dlouho ucil s MIGem, ale az po dalsich par letech s AC TIGem moje svary zestarleho, olejem kontaminovaneho a nesourodeho materialu, coz je to co delam nejcasteji, vypadaji aspon trochu slusne:



Naposledy editováno 02.08.2021 12:11:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Conti Road Attack 3 [1, 2, 3] BMW R 1100 RS FrancisR 76 30.4.2024 v 06:38 Marcusk
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS Martin50 11 6.2.2024 v 17:20 FrancisR
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS Martin50 3 19.1.2024 v 10:21 xbabka
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS novekostatko 15 14.2.2023 v 22:13 Brůča.
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS Obdélník 9 7.4.2022 v 08:46 FrancisR


TOPlist