2 reakcí na tento příspěvek Utahovací moment matek drátů v kolech
Jinak dotaz nebyl o tom jak se pocita napeti v dratech, ale na jakej moment se utahuji niple u 4mm dratu ...
Jak rikam, 5,4-6Nm mame na vsech kroskach a endurech... podle manualu od vyrobce
Muzes se stavit, povolime draty na 1,6 a pak mame na trati takovou 25m lavici... tak uvidime... kola mam rezervni...
Naposledy editováno 17.06.2021 22:00:26
assassin píše: Kerut: takze kdyz se ti na mx povoli draty, tak je blbost je utahovat jo? To se potom jezdi na tech povolenejch?
Jinak dotaz nebyl o tom jak se pocita napeti v dratech, ale na jakej moment se utahuji niple u 4mm dratu ...
Jak rikam, 5,4-6Nm mame na vsech kroskach a endurech... podle manualu od vyrobce
Muzes se stavit, povolime draty na 1,6 a pak mame na trati takovou 25m lavici... tak uvidime... kola mam rezervni...
tak za prvy psals o utahovani fabricky vypletenejch kol, a ne o kolech ktery buhvico odjezdily,.. ja jsem psal ze dotahovat kola utazeny z fabriky je blbost..
za druhy draty se opravdu nemaj proc a jak v provozu "povolovat" zavit je samosvornej a dostatecne zatizenej, "povolit" muzou jedine vlastni deformaci (coz pri tech momentech co pises neni vylouceny) nebo deformaci rafku niplem..
a za treti pomerne jasne psal ze tam ma 3,5mm a ne 4mm, kazdej debil co vystudoval stredni vi ze momenty rostou s prumerem zavitu nelinearne, schvalne si najdi momenty pro M6 a M8,... chapu ze to ctes asi na mobilu, ale nehadej se pak (uz podruhy) o necem cos prehlid..
jinak uz jsi to psal na minuly strance a nereagoval jsem, ale kdyz to moc chces, utahovat draty na krev na velky skoky je picovina, tam bych je spis trosku povolil aby kolo melo sanci propruzit a raz zatlumit.. dotahovat ma smysl tam kde potrebujes zachovat tuhost a geometrickou presnost.. pri skocich je ti burt ze jsou kola trosku mekky, naopak chrani to konstrukci jako takovou..
E: jinak kde je v cesku 25m ? ja videůl nejvetsi skok na peklaku a ma hranu asi 3,5m,.. 25m je zhruba osmy az devaty patro toho panelaku co jsem po nem v pondeli lezl
E2: Kafo> hele tez me to napadlo uplne hned, ale myslim ze motarda hodi na montazni stojan a v klidku vycentruje.. na cestovni motorce by to bez pripravku asi fakt nedal..
Naposledy editováno 17.06.2021 22:23:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utahovací moment matek drátů v kolech
A v závislosti na typu paprsků. Jestli mají rovný konec, nebo jsou 90 stupňů, nebo jiný úhel. Mame taky hliníkové dráty pro mx, kónické a rovné, zeslabovane... Niple hlinik, mosaz, ocel...každé se chovaji úplně jinak.
Ty momenty se liší opravdu hodně, to se takto nedá říct. Výpletů je spousta typů, i materiálu. Speciálně u motorek je to hodně pestré. Někdo to má vzadu na 2 křížky, někdo na 1, vepředu 1 až 3 a někdy i pravý jinak než levý, podle typu náboje... pro různé křížení se liší tah dost podstatně.
Vepředu 4mm, vzadu 5 mm, ale jsou i jiné průměry v závitu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Netahá někdo motorky z itálie za do... Aprilia MX 125 | MaraMolnár | 7 | 16.2.2022 v 17:46 Gahan37 |
Aprilia MX 125 - výměna válce Aprilia MX 125 | smejk33 | 6 | 17.8.2021 v 23:12 smejk33 |
Aprilia mx 125 zkušenosti prosím? d... Aprilia MX 125 | Spagy. | 10 | 18.9.2018 v 17:29 LukášKavlík |
Přívěra Aprilia MX 125 | Vendamx | 12 | 27.4.2018 v 10:05 mito7 |
Jde škrtit 125 na 50 Aprilia MX 125 | SMloveSM | 10 | 26.4.2018 v 20:44 karavanista |