PAk jsem ještě zvažoval Zontes R310, nicméně to už mi příjde jako hodně velká loterie...
Moto bych si nechal tak 2/3 roky a pak koupil určitě něco dospělejšího.
Díky za názory.
1 reakcí na tento příspěvek Benelli 302s jako první moto i když mám velké A
1 reakcí na tento příspěvek Benelli 302s jako první moto i když mám velké A
Takze za me, klidne ber tu benelku za tech cca. 105 to bude slusne pojezdeni. Zase treba Hodna CB500x uz je preci jenom o nejakych 50,60 vejs a sestikila jeste vis. Takze ano i nazor “ber alespon 500 at se to hned neomrzi” ma sice neco do sebe, ale cenou uz lezes pomalu na 200k a to bych za 1. Motorku, ktera mi mozna parkrat vypadne z rukou, urcite nedal...
1 reakcí na tento příspěvek Benelli 302s jako první moto i když mám velké A
Massakra píše: Určitě silnější a jsou motorky staršího data které jsou na svůj věk a nájezd prověřené kvalitou , toho bych se nebál.
Když jsem se po letech vracel k motorkaření, sáhl jsem po půllitru za cenu obyčejnýho elektrokola z krámu na rohu. Stav motorky byl excelentní a o prodělku při pozdějším prodeji se taky mluvit nedá. Slevit pár tisíc není prodělek, ale slušnost. Nemusí přeci jít vždycky o velký peníze, i "pár šprdlíků" se dá slušně začít.
Johny_Servis píše: Jenom pripominam ze jeste 15 let na zpet byla “entry” velka motorka Jawa 350 a normalne se na tom jezdilo vsude po republice a vykon na to stacil a dnes ? Zaklad 600, litr je povazovan za stredni tridu...
Takze za me, klidne ber tu benelku za tech cca. 105 to bude slusne pojezdeni. Zase treba Hodna CB500x uz je preci jenom o nejakych 50,60 vejs a sestikila jeste vis. Takze ano i nazor “ber alespon 500 at se to hned neomrzi” ma sice neco do sebe, ale cenou uz lezes pomalu na 200k a to bych za 1. Motorku, ktera mi mozna parkrat vypadne z rukou, urcite nedal...
Jako entry motorku zrovna tu 350 mám a nedokážu si představit, že bych v 18 sedlal 500 nebo seškrcenou 600. Už na té 350 jsem se kvůli rychlosti a hlavně nezkušenosti dostal do úzkých a jen díky tomu, že ta 350 tak rychle nejezdí, tak jsem vždy vyvázl živ a zdráv. Někteří musí k těm výkonnějším mašinám prostě dozrát.
K té benneli, je to celkem mohutná a těžká motorka na 300. Bohužel jsem na ní nejel, jen seděl. Zpracování je taky velmi slušné. Tu benelku navrhli v IT hlavně pro IT a EU trh. Dle recenzí se jedná o tuhou, ale dospělou motorku s velmi slušným zvukem.
Co se týče tvých proporcí, ty jsou v pohodě, pokud nebudeš jezdit s baťůžkem. V kopcích by tě s ním mohl srát nedostatek výkonu. Ale lépe je naučit se to první sám (zodpovídáš jen za sebe) a pak v klidu to posouvat na další level.
Těžko radit, každý má jiné priority a limity.
1 reakcí na tento příspěvek Benelli 302s jako první moto i když mám velké A
Na úplnej začátek bych možná vzal spíš BN251 (pokud zůstáváme u Benelli), která je pocitově i reálně o dost lehčí a z druhý ruky se dá sehnat pěkná. Výhoda takový motorky je, že brzo získáš pocit kontrola nad strojem a dřív si budeš zkoušet pilovat techniku.
Znám pár bajkerů, co začali na něčem kolem litru a bylo na nich vidět, jak dlouho je ovládá obava o to, aby neudělali něco blbě a motyka se jim nesplašila. Netvrdím, že to musí být pravidlem (třeba Kamil Holán začínal na R1. Ale on asi bude mít trochu talent ).
Asi tu proběhne klasický kolečko, kdy od malorážek tě budou směřovat na půllitr, pak ti někdo bude tvrdit, že pětikilo skoro neuveze tebe a případnýho spolujezdce, nejspíš se to stočí na V-Strom 650, najde se názor, že když to naložíš kuframa a ve dvou, že to málem kopec nevyjede, občas někdo vytáhne, že chce jezdit s kámošema, co mají litry, tak aby jim stačil... je to srandovní
Osobně bych šel po co nejlehčí motorce s klasickýma řídítkama a ať to má alespoň těch 25koní, to bude na první rok úplně stačit.
Jawu třindu bych nedoporučoval - s jejím ovládáním, vysokým težištěm a vlastnostma motoru je to spíš pro specificky profilovaný fajnšmekry...
Objemovo a výkonovo v tej Benellke nevidím problém (ja som šiel z Tigra 800 na Ténéré 660 s 35 kW, za 1 rok a 10 000 km mi výkon chýbal presne jedenkrát), hlavne si ju vyskúšaj, ako Ti sadne - každý môže mať trochu iné proporcie. Maloobjemové motorky sú obvykle o niečo menšie, ale závisí od konkrétnych kusov.
Já mám taky velké A a na předchůdci Benelli BN 302 budu letos jezdit už 5. sezónu... Je to sice naháč, ale upravil jsem ho k obrazu svému a cestuji na něm normálně, typicky pak ve 2 lidech a s plnými kufry. Na jeden zátah jsem dal asi nejvíce cca 520 km (Ostrava - Praha - Šumava) a bez problému. I když ono to je asi jak kdy, někdy si člověk chce na pár minut odpočinout už třeba po 200 km.
Na tvou výšku je to optimální motorka, má totiž poměrně nízko sedlo, takže dáš bez problému obě nohy na zem. Hmotnost není problém, nastavíš přepětí pružiny a je to. Já většinu času jezdím ve 2 a s kufry a rovněž OK.
Jinak k té nudnosti, ta Benellka má takový zvláštní charakter motoru, který může být zábavný i nudný. Ten motor je totiž schopen jezdit bez cukání klidně i 3000 otáček, takže když chce člověk jet klidně a netočit motor do otáček, nic mu v tom nebrání. Jenže když člověk chce, tak ten motor může točit jako divý. Ano, výkon má své limity, ale okolo 7 tisíc otáček ta motorka pěkně ožívá. A člověka baví, jak se z toho snaží dostat i toho posledního koníka.
Zontes je jednoválec, to se nedá moc srovnat. Ale ani tam bych se asi úplně nebál. Možná ještě CFMOTO 300NK by bylo ke zvážení, ale zase to je už citelně slabší.
Benelli 302 s si loni koupil nezávisle na mně bývalý spolužák a je spokojen, a to je jistě krapet větší než ty. Kdybys měl nějaký dotaz, tak klidně napiš zprávu.
Naposledy editováno 03.03.2021 21:26:31
Naposledy editováno 14.03.2021 21:49:48
Ale když myslíš,že ti vydrží v garáži víc než rok,aniž by jsi musel měnit za jinou a chceš cestovat,
Zkus se mrknout po nějaký MT07ce nebude fungl nová,ale asi nej nejlepší,po tom co jsi opustil myšlenky na Transalpa vs Vstroma
Vyhovuje mi lehoučký naháč 250ccm. Cestuji na něm a i dost daleko. Tedy ta Benelli stačí.
Ale.
Pocit ze zátahu dospělé mašiny, zachrochtání při zaklapnutí plynu, .... to tam prostě není.
Musel jsem se pár let povozit na motorce s charakterem (u mne to byla ER-6).
Chybělo by mi,kdybych si toho neužil do syta.
Jsi moc mladý na to, abys vybíral rozumem.
Kup si střední třídu. Za mne bych v Tvém věku bral starší dvouválec, japonce, stříkačku (SV650, ER6,...). Nejsou to nebezpečné bestie, přesto mají dost charakteru. Nelákají k honění rychlostních rekordů, spíše k užívání si zakroucených okresek.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |