1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání přes zimu
cuir píše: jenze startovani moto pres zimu neni dezinformace jako takova... nastartovani motorky jednou mesicne a nechani na volnobeh, s lehkym obcasnym pridanim plynu az na ventilator ci provozni teplotu je zpusob jak zamezit zkurveni baterie a vyschnuti karburatoru.
Je to o tom, ze pokud chci mit jistotu, ze po zime nastartuju a baterku mam v nepristupnem miste, nemam kohout s funkci PRI tak je pro bezneho uzivatele nejschudnejsi cesta motorku jednou za mesic v garazi nastartovat.
Temato startama se motoru ani motorce nic nestane a jako uzivatel, kterej jen jezdi, leje benzin a v servisu nechava menit olej s filtrama a nema v garazi ani sroubovak, natoz nejake ockove klice nebo nedej boze nabijecku, ci multimetr, tak predejdu jarnim problemum po X mesicni odstavce, kdy budu mit vybitou baterii, vyschle karburatory a marnyma pokusama o start akorat uleju svicky, ktere tim poslu do kopru a motorka hned z jara pomasiruje pekne do servisu.
Takze tady bych videl smysl a ne dezinformaci nebo tradici
To uz je mnohem lepsi nesmysl argument typu, ze se tim nici olej, protoze pak v motoru vznika kondenzace a ten olej tim degraduje
Je zvlastni, ze motorkam by toto melo vadit, ale pro rohliky rano 2km do samosky dieselovym autem s DPF to nevadi
Dam ti jednoduchou otazku. A bude mit na jare zlikvidovanou baterku po X zbytecnych studenych startech, nebo kdyz ji necha plne nabitou celou zimu na pokoji ?
Ozzy_ píše: Dam ti jednoduchou otazku. A bude mit na jare zlikvidovanou baterku po X zbytecnych studenych startech, nebo kdyz ji necha plne nabitou celou zimu na pokoji ?
jednoducha odpoved, pocitej se mnou....
Vezmu-li, ze zima trva prumerne 4 mesice, kdy opravdu valna vetsina motorkaru nejezdi, coz je cca 120dni a z praxe vim, ze baterka ztraci 0,02V/24h, tak mi na plne nabite AGM baterii ktera by v idealnim pripade mela mit 13V poklesne napeti o 2,4V.
Takze na baterce mam 10,6V. Ale znovu zduraznuji, ze vychazim z idealniho nabiti 13V, coz v praxi nebyva.
Pod 11V zacina nevratny proces sulfatace clanku baterie...Takze ti dam jednoduchou otazku.
Stale si myslis, ze nechat baterii v motorce X mesicu jen tak je spravna volba?
ja se tady nebavim a rozhodne nedoporucuju starty pres zimu, typu...dobehnu do garaze, zapalim si cigaro a za pet minut je mi zima a tak motorku chcipnu a jdu pryc... toto je opravdu zcela k hovnu a kurvi to vse co muze...Ale pokud necham motorku zahrat na provozni teplotu, tak timto zpusobem kdyz to udelam jednou za mesic vyresim a predejdu vsem problemum, tere by po X mesicni odstavce mohly vzniknout a az budu chtit vyjet tak proste vim, ze vyjedu zcela bezproblemu.
Zitra schvalne udelam mereni, mam tady na to idelani vzorek. Motorku, ktera mi tu stoji presne mesic a jeden den. Vratil jsem se s ni z projizdky do Golcova jenikova a tak bych ji mohl vytahnout, nastartovat a vlastne i umejt a at jsem trochu k tematu, tak mam prazdnou predni gumu...tak ji dofouknu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |