globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hledám špínu na vybrané motorky
Po tématu jestli SD1290 nebo BMW S1000R jsem to zase přehodnotil. Nechtěl jsem zadávat nové téma, ale editace původního, ho nechala vzadu bez povšimnutí tak, že jsem měl problém ho najít sám, tak budu plevelit znovu.

Samozřejmě vím, že dokud se nesvezu, nesednu atd. tak je to všechno jen teoretické, ale vždy se snažím zjistit co nejvíc. Takže nechci aby někdo řešil výběr za mě a řekl, kterou jo a ne, ale zjistit o těch modelech co nejvíc, no není napsané v testech novinářů, protože dostali do rukou novou mašinu a kdo ví, kdo jim ji ji poskytl a čím jsou zavázáni, ani ti, co tu motorku měli, protože naprostá většina v databázi je stylu "dovezl jsem si ji, splnil se mi sen a za těch 100km, co jsem s ní dal, vím, že to bude láska až za hrob" - aby to stejné pak bylo u další motorky. Prostě špatné recenze a zkušenosti nikdo moc nepíše. Takže já bych potřeboval ty mou vybraná mašiny spíš zdrbat a upozornit na chyby. Recenzí po x letech užívání moc není. Dosavadní výběr.

BMW K1300R - kdysi dávný sen. Jsem normálně rostlí chlap, takže skoro 2m a metrák a na výstavišti, kde to byla tehdy novinka, jsem se na cítilskvěle. Jenže to byla první a poslední zkušenost. Někdo vychvaluje podvozek, někdo ho haní (není cítit atd.). Taky cena je vysoká a za min 200t je mašina tak 10 let stará. Závady jsem nic moc nenašel, snad spojka (ale to spíš u K1200) ložisko v kardanu? Víc jsem toho moc nenašel. Fóra na BMW jsou skoro vždy jen na GS. Jestli někdo má víc informací, ohledně ročníků atd. budu moc rád.

Suzuki GSX-S1000 - taková popelka. Za rozumné peníze jde koupit prakticky nová. Tabulkově vychází dobře (hmotnost/výkon/cena), vzhled neurazí. Nevýhody brzdy, otázka připevnění zavazadel. Četl jsem dlouhodobou recenzi borce tuším z NZ a ten psal, že i když neměl jediný problém, tak to byl spíš sňatek z rozumu a za celou dobu se nezamiloval. Nemůžu si pomoc, ale pořád z ní mám takový pocit. Na druhou stranu motor chválí a mít skoro novou mašinu....

Kawasaki Z1000 - mám rád tu značku, Z1000 se mi libí, ale jak v tabulkách, tak v hodnocení je těžká a motor hodný. Samozřejmě další neduhy/vlastnosti naháče - jak kufry (nechci Z-SX) a jak se na ni vlezu (ale to je u všech kromě K1300 stejné)

Yamaha MT-10 - chvilku to vypadalo jako vhodné pro mě. výkon, možnost cestovat a na vzhled bych si zvykl (mám rád, když to má nějakou osobitost). Ale má prostě strach z toho, že motor odejde. Tady o tom psal jeden, na zahraničních jsem jich našel taky pár, včetně hodnocení ojetých motorek, kde na toto upozorňují. Někomu klekl po 5t, jinému po 30, většině vůbec. Prostě mám strach, že bych z na to celou dobu myslel a poslouchal každé ťuknutí.

KTM Superduke 1290 - za prvé je už mimo finance a za druhé se chci vrátit k 4V. Možná kdyby se něco ukázalo a já zjistil, že je to úplně odlišné od LC8, tak jo, ale to asi neklapne. Jinak krásná moto.

BMW S1000R - i když předchozí favorit, tak asi taky nic. Jsem klasický jezdec kolem komína + 1-2x za sezonu někam dál a to se na ní prý moc nedá. Do toho neexistuje možnost na ni dostat kufry, jen tašky, nulová ochrana před větrem, no prostě nahatý supersport.

Takže bud rád za každou a nejlíp negativní zkušenost. Jak jsem psal, pozitivních je všude dost, ale asi (určitě) stárnu a přibývá negativních zkušeností, tak je čekám i jinde.

Naposledy editováno 22.12.2020 13:15:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

13.1.2021 v 11:58 | Nahoru | #1
Kohlstein> za prvé a hlavně to byl první 2V (Jawu 634 nepočítám ) po silných 4V. První byla ZRX11 a druhá ZX12. Na ten motor prostě ZX12 nejde zapomenout, to bylo prostě jako hladit tygra v kleci a čekat, kdy ti ukousne ruku. Tam jsem fakt řadil spíš tak, abych se nedostal do vysokých otáček, kde to začalo zabírat. ANO, pro mou potřebu naprosto zbytečné, ale za ten pocit to prostě stálo.
U 990 ten motor prostě táhl, měl sílu, ale nějak mě tam chyběl ten kopanec, otáčky valily nahoru, ale když jsem čekal tu špičku, tak tam byl omezovač. NETVRDÍM, že je to špatně, jen mě to prostě nesedělo. Ta motorka dávala smysl když se jelo brzda (ty byly excelentní) - plyn, pak si vše sedlo a fungovalo. Když se ale jelo stabilně, stejné otáčky, tak mě připadalo, že to ten motor nemá rád, cítil jsem vibrace, bylo to takové ucukané. Nad 160-170 (ne že bych tak nějak často jezdil) to bylo už dost nestabilní (gumy, krk řízení, vidlice atd. - OK), trochu tomu pomohl tlumič řízení, ale možná jen psychice.
No a do toho ty drobné KTM bolístky - byl jsem zvyklý měnit olej z Japonců 1 šroub + filtr. Tady je filtr, sítka, olej se musí dolívat po zahřátí. Do toho se musí čistit ostřik spojky, který se umí zasrat nejčastěji někde na dovolené a pak jde špatně dořazovat. Blbost, ale zabere čas, protože se musí sundat pár věcí a přístup nahouby. Kapalinovou spojku jsem měnil hned po koupi, pak zase musel repasovat pumpu na řídítkách.
Zadní brzda je tam asi jako u většiny 2V na ozdobu a je úplně jedno jaká je tam kapalina s bodem varu a kolikrát to odvzdušňuješ. Zdálo se mi, že je to hodně citlivé na napnutí řetězu, když nebyl správně, tak to dost cukalo a muselo se to držet v otáčkách.
Kvůli vibracím nutnost kontroly šroubů, na dovolené se mi povolil šroub na řadičce, jindy zase na stojánku, pak se dokonce povolily šrouby na rozetě (originál rozeta má vybrání, které tomu brání, kupovaná z Motoretězy neměla, takže se i přes lepidlo povolily - naštěstí mě chytl déšť, tak jsem si toho všiml při čištění tak po 10km od poslední kontroly).
Čidlo stojánku není mechanické, ale na magnet, tzn. když se ti posere, není tak snadné ho po cestě spravit. Budíky při startování se musí nechat doběhnout (otáčkoměr nahoru - dolů), když jsem jednou nastartoval rychleji, tak se otáčkoměr sekl a povolil až za nějaký čas - co jsem četl, tak x lidí takové štěstí nemělo a budíky museli měnit. Celkově je zvláštní, že KTM do budíků hodí venkovní teplotu, ale nedá tam ukazatel paliva. Místo něho dá reservu, která se začne počítat, kolik jsem na ni ujel a zhasne až pár minut po natankování- U cestovní motorky tuto logiku fakt nechápu.

Vím, že to jsou prostě blbosti a vyjmenoval jsem snad úplně vše na co jsem si vzpomněl. Většina věcí je jen o tom si pohlídat servis, ale prostě při přechodu z Japonce je to nezvyk, který překvapí. Když se to pak vše sečtě s tím, že mě prostě ten motor neseděl, tak to prostě časem vede k rozhodnutí ji prodat a zkusit něco jiného. Jinak mašina je to skvělá, podvozek, brzdy, posez atd. Kdyby mě motorka sedla, tak si takových blbostí ani nevšimnu. Prostě můžeš mít krásnou babu, ale jak tě začně něčím štvát, tak už si nevšímáš tak toho jak vypadá a jaká je v posteli, ale to, že nahlas žvýká .

Naposledy editováno 13.01.2021 12:07:28

(reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

13.1.2021 v 13:12 | Nahoru | #2
mmks> Pěkná story, už to jenom mrsknout do svých motorek
Dám ti sem ještě nějaké porovnání, zkusím večer.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Navigace -KTM MY RIDE [1, 2] KTM 1290 Super Duke R malčus77 36 Včera v 19:57 Koudy01
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
KTM - výmena/oprava TPMS snímača KTM 1290 Super Duke R Babettastián 13 3.2.2024 v 19:28 Toser
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie


TOPlist