globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

10.8.2020 v 11:56 | Nahoru | #1
Kohlstein> S rukama ani měřením problém nemám, aj do té zedničiny poslední dobou dost fušuju
To byla spíš trochu ironická reakce na to jak se tu obyčejné napínání řetezu "zvrhlo" skrz ty napínací šrouby. Už jsem čekal že někdo přihodí schéma jaké všechny síly působí na osu a samozřejmě to podpoří pěkným výpočtem
Tím neříkám, že s tím mám nějáký problém, naopak mě to zaujalo a i to schéma bych uvítal. Z těhlech debat se vždycky dozvím něco nového. Otázkou pak zůstává, jestli jsou ty informace pravdivé

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

10.8.2020 v 12:58 | Nahoru | #2
Mi3ka> Jestli to potřebuješ něčím podpořit, tak pěkným obrázkem - přední kolo na něm zatáčí doleva a motorka je nakloněná doleva. Geometrie řízení, velikost stopy mezi body A-B, má vliv na síly, které stáčí při náklonu přední kolo. Má na to vliv i poloha těžiště (vysednutí jezdce nebo zasednutí motorky). Úhel mezi předním a zadním kolem je dán i tuhostí rámu, vidlic, vůlemi v čepu kyvky.
Optimální by bylo, aby i zadní kolo bylo řízené a vytáčelo se v levé zatáčce doprava a v pravé doleva, ven ze zatáčky. Skutečnost je hlavně u málo tuhých zadních vidlic obrácená a motorka pak jede do zatáčky "na kraba". To ale nic není proti tomu, jako když do levé zatáčky někdo najede se zadním kolem stočeným vlevo. Motorka se sune dovnitř zatáčky, narovnává ji to a zatáčka nejde trefit. Takhle blbě seřízená motorka má výhodu v pravých zatáčkách, pokud to teda už není přes míru.


Naposledy editováno 10.08.2020 12:59:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist