Taky mi docela vrtá hlavou, proč studený motor nemá volnoběžné otáčky nejprve mírně zvýšené, oproti otáčkám u teplého motoru, jak jsem byl zvyklý u jiných motorů? Může být takto záměrně naprogramována řídící jednotka, nebo je to každopádně špatně?
Naposledy editováno 27.06.2020 19:41:07
1. Čidlo MAP podtlaku v sacím potrubí ukazuje při nenastartovaným motoru jen 12 PSI (atmosférický tlak), na rozdíl od mého auta, kde to ukazuje 14 PSI, což by mělo být správně, ale někde jsem se dočetl že i těch 12 PSI je podle výrobce ještě v toleranci. Jinak čidlo reaguje podle otevření škrtící klapky správně, teda lítá to správným směrem a na první pohled v přijatelným rozmezí cca 3-12 PSI.
2. Při volnoběhu mám docela vysoko zápornou korekci paliva LTFT (long term fuel trim) na obou válcích okolo -10% a někdy až okolo -15%. Ne levém válci to bývá většinou cca o 3% méně. Při různých zvýšených otáčkách to více či méně klesá třeba až k nule, ale někdy to taky vyskočí až na zmíněných -15%. Tady může být problém v tom, jak jsem někde četl, jak moc se na ty hodnoty můžu spolehnout, vzhledem k nízké vzorkovací frekvenci, a taky proto, že některý programy můžou brát jako 100% korekci jen 25% korekci paliva, při níž se rozsvítí oranžová kontrolka motoru, takže by ty hodnoty byly ve skutečnosti jen cca čtvrtinové, což by bylo v normě. Není to prostě profi diagnostika.
3. Šrouby obtoků na synchronizaci válců byli od výroby jeden uplně zašroubovaný na doraz a druhý povolený jen o cca 1/4 otáčky, čili obtoky byli uplně zavřené a nefunkční. Po jejich vyčištění a povolení asi na 1 a 1/4 otáčky a synchronizaci podle sluchu, se sice problém nevyřešil, a ani se nestala žádná jiná pozorovatelná změna, ale zajímalo by mě, jestli to zašroubování obtoků mělo něco kompenzovat, nebo to bylo jen lajdáctví, a spoléhání se na to že volnoběh dostatečně ureguluje krokový motor i bez obtoků. Zajímavý je, že prvních pár tisíc km od novýho s tím žádnej problém nebyl, i přes ty zašroubovaný obtoky.
Napadlo mě, že studený motor špatně reguluje poměr paliva a vzduchu jen do té doby než se zahřejí a začnou pracovat kyslíkové senzory ve výfuku, a jakmile se po pár vteřinách zahřejí a začnou pracovat, tak to má sice zápornou korekci, ale směs je defakto v pořádku a otáčky tím pádem jak mají být.
Myslíte, že by to mohlo být tím proměřujícím MAP senzorem? Nebo spíš něco jiného?
Naposledy editováno 26.07.2020 11:41:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |