globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak jsem přihlašoval dovoz z Itálie
 
4.6.2020 v 15:42
Můj osobní příběh duben-červen 2020
Tak jsem koupil skútr... tady v ČR, že si ho musím přihlásit jako dovoz z EU (konkrétně Itálie). Je Piaggio Liberty rv. 2006.
Domů jsem ho dostal a musel jsem na technickou. Technická prohlídka a dovozová TP. Technikovi se nelíbila "pošťácky" uříznutá bambule na páčce brzdy a parkovací brzda (plech, kterým se aretuje brzdová páčka).
Nevadí, technickou mi dal na měsíc. Dal jsem mu Scheda Informativa (COC list), který mi vytiskl prodejce. Nelíbilo se mu, že je to stažený z internetu, že do technického protokolu zapíše jen to, co vyluští a tak... Přitom to bylo čitelný, jen tam nebylo razítko, že je to z tomuhle konkrétnímu VIN.
Pojišťovna naprosto v pohodě, večer jsem si dolej pro zelenou kartu.
Letím na inspektorát (Praha Jarov), objednal jsem se přes net, tak jdu na čas... Vyvolávací terminál mi nebere ten můj kód... Prý se jednalo o chybu systému při údržbě, tak jsem si musel vytrhnout normální lístek a čekat.
U okénka milá paní, že jsem tam úplně blbě, že nejdřív musím za magistrátním úředníkem, který mi vystaví techničák, ale ten není na Jarově...
Vrhnu se vstříc uzavírkám a kolonám do Hloubětína. Tentokrát vyvolávací systém nedává pořadová čísla, že mají aktuálně plno a to jsem tam byl jen já ještě jeden človíček. Konečně jdu na řadu k okénku: "Jé, ale vy jste tady blbě..." Že prej musím za magistrátním úředníkem, který je naštěstí vedle v budově.
Magistrátní úředník potřeboval žádost, občanku, zelenou kartu, protokoly z technický a ouha... Na protokolu z technický chybí údaje. Nebyly tam otáčky při max. výkonu a hluk stojícího vozidla. Ukázal jsem mu ten "Scheda Informativa", kde to napsané bylo. A že prej mi to tam měl zapsat technik STK a že takhle to přijmout nemůže. Navíc ta Scheda Informativa se mu nelíbila všeobecně (z netu vytištěný na hajzlpapíru, nakřivo, jen 2 stránky ze 3, ...).
Chápu a razím směr STK. "Můj" technik tam nebyl, tak šéf... Že prej Italové jsou dementi a tehdy na nějaký papíry kašlali, že se to u nich nemuselo a stejně to nikdo nechtěl. Že budeme muset buď požádat přímo Piaggio (to je přes web skoro za 100€ a může to být stejný hajzlpapír, jako už mám), nebo požádáme přímo německou Dekru, kde to bývá většinou do druhého dne. O.K. tak dáme Dekru.
Týden se nic nedělo.
Dnes telefon, že je hotovo a omluva, že Němci museli složitě hledat.
Přijel jsem na STK a papíry byly připravené...
Mastil jsem to do Hloubětína rovnou k magistrátnímu úředníkovi. Ten trochu koukal, že na novém COC listě mám jiné údaje, než v protokolu z technický, ale stačilo mu to a s úsměvem mi oznámil, že musím do vedlejší budovy zaplatit 500,- Kč. Takže sprint k pokladně a sprint zpátky.
Vše v pořádku. Přístí středu budou papíry a značka u magistrátního úředníka a pak už jen do vedlejší budovy přihlásit do registru.

Smějte se a někdy ahoj.
LuckyLuck001.

Naposledy editováno 04.06.2020 15:46:07

1 reakcí na tento příspěvek Tak jsem přihlašoval dovoz z Itálie

5.6.2020 v 10:48 | Nahoru | #1
problém je v tom, že neexistuje žádná obecná "výkonostní" odměna pro úředníky. Takže ten co to fuckuje a napíše 2 dovozy za měsíc může mít stejnou vejplatu jako úředník, ve stejnym platový skupině, co těch dovozů napíše 100 za měsíc...

(reakce na) Tak jsem přihlašoval dovoz z Itálie

7.6.2020 v 01:32 | Nahoru | #2
neznamyScooterD> dnes se da dovoz prihlasit kdekoliv, bohuzel verejna sprava je podrizena regionalnim politikum, neni rizena centralne, v praxi to funguje tak, ze nekde je urad otevren 5 dni v tydnu a jinde jen v Po a St dle narizeni vlady, ktere stanovilo uredni hodiny takto, navic usmevne je to ze vlada podle zakona neni nadrizena samostatnym obcim....takze rozjela se registracni turistika, tam kde je otevreno take i v UT, CT a PA se jezdi z tech mest a obci, kde je otevreno jen v PO a ST...je to asi jako v minulem stoleti v ranem kapitalismu, zrychlovani pásu v tovarne aby se vyrobilo vic ...... tam kde je otevreno 5 dni v tydnu se sjizdi lide z jinych okresu a kraju a dela se tam X krat vic dovozu nez tam, kde je otevreno 2 dny v tydnu...cim vic se toho navozi tim dele to trva, ale to je predevcim problem obcanu kteri ty regionalni politiky voli a nechaji si to líbit.....

Dokonce jsem nekde cetl ze v Liberci bylo pred par lety otevreno i v sobotu, ale to uz nední normální, v sobotu maji lide odpocivat a ne jezdit po uradech hlasit ruzne picoviny, ke kterym je nuti stat a jeho spatne zakony

vse by se dalo radikalne zjednodusit ale k tomu zatim neni politicka vule...mimochodem, co ma obsahovat technicky prukaz popisuje EU smernice 1999/37 ES...ta to rozdeluje na povinne - co ma obsahovat a doporucene udaje..co muze obsahovat....povinnych udaju je nekolik, tech doporucenych je nekolik desitek...v Polsku je TP mala karticka ktera obsahuje jen ty zakladni povinne udeje, u nas asi 51 udaju...a mimochodem, cesky zakon neobsahuje seznam povinnych udaju uvadenych v TP, protze v -7 chybi zakonne zmocneni pro MDCR ke stanoveni jeho ROZSAHU...paradoxne obsahuje vycet technickych udaju, uvadenych v duplikatu TP, protoze dalsi paragraf 7f)) obsahuje presny vycet udaju pro duplikat.......neni to systemove a podle vseho je to tak schvalne

Ta evropska smernice ktera byla do naseho zakona uz davno implementovana stanovuje pro 1-dilny doklad tyto údaje ( je to z prilohy cislo 1):

(D) vozidlo:
(D.1) značka,
(D.2) typ,
— varianta (je-li k dispozici),
— verze (je-li k dispozici);
(D.3) obchodní označení;
(E) identifikační číslo vozidla (VIN);
(F) hmotnost:
(F.1) maximální technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla, netýká se motocyklů;

(G) provozní hmotnost vozidla s karoserií, v případě tažného vozidla
jiného než kategorie M1 včetně spojovacího zařízení;

(H) doba platnosti, pokud není neomezená;
(I) den registrace, ke kterému se osvědčení vztahuje;
(K) číslo schválení typu (existuje-li);
(P) motor:
(P.1) objem (cm3),
(P.2) nejvyšší užitečný výkon (v kW) (je-li k dispozici),
(P.3) druh pohonné hmoty nebo zdroj energie;
(Q) poměr výkonu a hmotnosti (kW/kg) (pouze pro motocykly);
(S) počet míst,
(S.1) počet sedadel včetně sedadla řidiče,
(S.2) (popřípadě) počet míst k stání

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vidite tam nejake zatizeni naprav nebo hluk?

Vite proc je v našem technicaku 50 udaju? Je to jednoduché, zadny zahranicni doklad je zpravidla neobsahuje a štastny zadatel o registraci v CR je musí dokládat.....ministerstvo k tomu vydalo nekolik prohlaseni a instrukci, ze jedine zastupce vyrobce nebo poverena technicka zkusebna ktera ma pristup do databaze vyrobce muze ty chybejici udaje poskytnout...samozrejme za penize...to se vztahuje na vozidla, ktera nebyla oficialne uvadena na trh v CR , protoze k tem, ktera byla na cesky trh oficialne uvedena je k dispozici technicky popis, tedy jakysi soubor dat ktery je vysledkem schvaleni a ktery vyrobce tisknul na zadni stranu do TP ( cistopis) ktery se dava k novemu vozidlu...

U vozidel, uvadenych na jiny nez cesky trh vyrobce tuto povinnost nema a nikdy nemel, nekdy se ty udaje lisi jen nepatrne , ale musi se dokladat, pokud nejsou v zahranicnim TP:..

a to je ta prilezitost pro stovky firem a firmicek, ktere zastupouji v cr ruzne znacky aut a motorek a jsou akreditovany v CR jako oficilani zastupce vyrobce....take dekra o ktere se v poradnach obcas pise ze je to statni podnik, zprivatizovany byvalymi uredniky ministerstva dorpavy na prodeji technickych udaju urcite neprodelava...o nic jineho tady nejde, tahat z 10 milionu obcanu penize a ty nasmerovat nekolika stovkam firem...

Navíc v konkurencim boji mezi STK kdy se plizive zdrazujuji sluzby se pracovnici STK snazi udrzet klientelu a misto toho aby si technik vyzadal chybejici udaj od dekry a castku 1000 nebo 2000 Kc nauctoval klientum, udaje si proste vymyslí a napise do toho zluteho protokolu...a cast uradu to mozna i zkousne...takze v prasxi pak stat eviduje nespravne vymyslene udaje.

je to cele jeden velký mafiánsky klientelisticky systém, ktery se nezmeni dokud se obcane nazacnou hlasite ozyvat...minimalne tak jako kdyz prijela parta motorkaru pred MDCR demonstrovat proti buzeraci STK...

ten mafianksy system funguje tak, ze statni urednici MDCR kteri maji slouzit verejnosti slouzi stovkam firmicek a sami sobe a lžou i poslancům, kteri se o to obcas zajimaji na zaklade podnet voličů....moje osobni zkusenost, oslovil jsem poslance a poukazal na to ze v zahranici si vystaci se 7 - 12 udaji a v CR s 50, ktere musi obcane dokladat a paltit za to nemale penize...v hospodárskem vyboru se na toosloveny poslanec zeptal zastupce MDCR z odboru čislo 150, ktery na otazku proc v cr evidujeme tak velke mnozstvi informaci odpovedel, ze nam to NARIZUJE EU legislativa...

jak vidite z te naskenovane prilohym, neni to pravda, tento clolvek verejne orevrene lhal a vse je zaznamenano na zvukoem zaznamu z jednani hodpodarskeho vyboru..kdo by se tim chtel zabyvat, je to debata kde se projednavala novela zakona 56/2001 Sb., ktera zrusila mistni prislusnost uradů u vetsiny evidencnich ukonů az na nekolik vyjimek...Je to jasny důkaz....

samozrejme poslanec se se mnou nasledne prestal bavit proze nejvetsimi odborniky jsou "kolegové" z MDCR

U tech starsich aut a motorek to zrejme nikdy neskonci, u tech nove schvalovanych vse speje ke vzniku jednotné celoevropske evidence, do roku 2026 maji byt vsechny technicke udaje verejne pristupne na webu ktery ma vyrvorit stat...je to EU narizeni a pokud se EU zatim nerpozpadne, bude stacit zadat VIN a system ukaze presno to, co obsahuje COC list.

Naposledy editováno 07.06.2020 11:41:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist