globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomožte mi s výběrem adventure/enduro motocyklu
Dobrý den, prosím o radu jakou motorku by jste mi doporučili.
Jezdil jsem celý život převážně na enduro motocyklech. Simson,DT 80, Yamaha DT 125R, XT660R. Teď posledně jsem chtěl zkusit Yamahu MT-07 kterou jsem si nakonec i koupil. Strašně špatně se mi na motorce jezdí a absolutně mi nevyhovuje. Takže je momentálně i na prodej a chci se vrátit zpátky k enduru nebo adventure motorce. Měřím 183cm takže s výběrem by neměl být problém. Nemám momentálně v plánu jezdit nějaké velké dálky spíše jednou za čas se projet o víkendu 100km +- i s drahou polovičkou a občas si skočit i do mírného terénu. Jsem momentálně zaujatý do KTM 690 R Enduro a BMW F 800GS. U KTM mám strach, že to je jedno válec a motorka bude hodně vibrovat proto nebude pohodlná na silnici, avšak možná se pletu ale u XT660 to bylo peklo. Motorka super ale vibrátor neskutečný a motor bez plynu strašně hodně brzdil. BMW GS si zase říkám, že je moc drahá a obrovská motorka spíše pro velké dálky a taky bude o dost těžší. Napište mi prosím váš názor na mou situaci :D Děkuji předem

Pomožte mi s výběrem adventure/enduro motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2020 v 08:56 | Nahoru | #1
Jestli ti XT660 byla peklo, tak jedině to GS. Osobně se mi taky líbí.
XT660 patří mezi pohodlné endura.

A jinak, asi to chce dvě motorky, něco na cestování a něco na blbnutí...

1 reakcí na tento příspěvek Pomožte mi s výběrem adventure/enduro motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2020 v 09:16 | Nahoru | #2
A co třeba 800GS ADV? Pro dva ideál a když měŕíš 183 tak jí zvládneš. Já na ní nedám dopustit. Za pár let pořídim 1250GS a s tou už umřu
edit: měřím 175cm a dotknu se na rovině jen špičkama u obou a nebo se vykloním na jednu stranu když stojím déle, ale dá se na to zvyknout. Při tvé výšce to dáš v pohodě oběma až na zem.




Naposledy editováno 04.06.2020 09:27:19

1 reakcí na tento příspěvek Pomožte mi s výběrem adventure/enduro motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2020 v 10:19 | Nahoru | #3
Myslím že u 690tky nebude největší problém vibrace ale pohodlnost obecně, zvlášť se spolujezdkyní.
Ale když pokukuješ po 800gs tak taky můžeš kouknout na ktm 950/990.
Jinak dokonalý univerzál neexistuje, to už se tu řešilo mockrát. Lehké enduro bez vibrací co je rychlé i na silnici a pohodlné se spolujezdkyní ... hodně štěstí

Pomožte mi s výběrem adventure/enduro motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2020 v 12:27 | Nahoru | #4
Tak 200 tis už je slušný rozpočet, s tímhle už se dá mezi 800 GS vybírat. Sahal bych po r 2011 a výše. Sám ji mám taky, neztratí se na dálnici a lehčí offroad dává s přehledem a okresky si užívám i přes 21 přední kolo. Osobně mi na ni vadila přední vidle, série je dost měkká, ale s progres. pružinami a doporučeným olejem určitě dobrá investice. A není zas tak obrovská jak píšeš . Základní servis, olej, filtry, svíčky si na ni uděláš sám a ceny jsou za tyto běžné položky nižší než u japonců (konkrétně mohu porovnat s TA 700). KTM 690 hodnotit nemůžu, ale značka se mi líbí, 1090 R bych skutečně snesl

Pomožte mi s výběrem adventure/enduro motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2020 v 12:05 | Nahoru | #5
Čo sa týka 690 Enduro, skúšal som to len na výstave, to sedlo je podľa mňa veľmi podobné tomu ako na endurách a teda na cestovanie nie príliš vhodné. Motor, tipujem, bude ako všetky buchary, možno ešte citlivejší na plyn, ale s istotou neviem. Ak Ti prišiel ten z Ténérky ako peklo, u iných to môže byť lepšie, ale asi nie ideálne. Ale zasa keď jazdíš iba okolo komína, možno sa bude dať prispôsobiť.

Keď sme pri T7, tak tam je sedlo tiež celkom tvrdá pryčňa. Mne príliš nesadlo. Nehovoriac o tom, že keď si človek pojazdí na nej a na nejakej 800ke za 350 tis. +, tak zistí, kde je ten rozdiel - už aj podvozkové komponenty na drahších proste fungujú lepšie. (Možno predok na GS nie, ja som jazdil Tigra z roku 2011 a teraz som si skúsil hneď v jednom týždni Ténérku i 790 Adv. R...) Áno, dá sa dokúpiť nové sedadlo a lepšie pruženie, ale to potom neguje ten pôvodný účel, že kúpiš novú a nemusíš do toho investovať - nehovoriac o tom, že veľa jazdených už má veci ako padáky, kufre, šucplech a pod., síce si nemôžeš celkom vyberať značku, ale na novú ich budeš musieť kúpiť, čo je ďaľšia investícia.

Inak čo to je "mierny terén"? Rozbité cesty s koľajami, stúpania/klesania a pod. BMW, KTM i Triumph zvládajú, neviem, koľko od toho očakávaš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06


TOPlist