Charging system
Voltage setting 14.5 + 0.3 V (5000 rpm 10 A 77°F)
Battery
Model (trademark) YTX9-BS
To znamená, že originální a správně fungující regulátor napětí dává do originální baterky typu AGM 14.5 - 14.8V (naměřil jsem cca 14.6V ), ale já jsem se dočetl, že je to pro AGM baterku moc, a baterka takto rychle odejde.
Řeším to po necelém roce a 24 tisících km od koupi nové motorky, protože to vypadá, že baterka je opravdu skoro hotová, napětí při startování klesá po několika několikavterinových startech třeba i pod 8V, a ačkoli starter točí, tak motorka nechytá.
Co s tím?
1. Napětí je v pořádku, a baterka byla nejspíš vadná z výroby
2. Smiř se s tím a každej rok kup novou baterku
3. Zkus tam dobastlit nějakej jinej neorigo regulátor
V autě mám origo baterku už devátej rok. Sice čekám, kdy klekne, ale zatím se drží statečně a ani v zimě jsem neměl zatím problém, tak mi to přijde trochu v nepoměru.
Naposledy editováno 18.05.2020 13:12:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
V motorce se v soucasnosti pouziva nejvic reseni kde jsou clanky naprimo a je tam paralelne balancer co pres maly rezistory clanky vybiji na stejnou uroven. Ja davam clanky bez elektroniky, stejne to mela i KTM. Pak je par vyrobcu co maji bms, ja vim asi o dvou baterkach co to maji - bms ktere pusti start proud je draha hracka.
Mam vyvedeny klasicky servisni konektor a jednou za cas to srovnam na modelarske nabijecce, ale v podstate neni treba balancovat,
Ja se kdysi dostal k vyvoji liion aku do auta - jako nahrada olovene, vsichni vyrobci resi hmotnost. Tam je problem s nizkejma teplotama, v mrazu ta baterka neda proud - nenastartuje. U motorek se to resi tak, ze proste otocis motorem pomalu a nechas to 30s, minutu odpocinout, ona se tim odberem baterie prohreje a napodruhe uz startujes normalne. Pripadne pustit na par minut svetla... neco v tom smyslu je i v manualu u KTM. To jsou ale v podstate zavodni motorky - tam tohle muzes napsat. U auta by to neproslo. U auta jsme tudiz meli baterii slozenou z a123 lifepo4 clanku a ze superkapacitoru (proste velkej kondik) tzn prvni odber byl z kondiku a jejich nabijeni soucasne prohralo ty lifepo4 - problem byla cena.
U okruhovek bez altiku se jezdi na klasické modelarske lipol - mas tam kapacitu tak aby utahla na 20min vstrikovani/zapalovani a mezitim mas na modelarske nabijecce dalsi balik a pak je prohodis.
Ccv je closed circuit voltage ne? Tzn ze v posledni fazi nabijeni hlidas napeti. Coz vlastne nabijeci system motorky dela, hlida cca 3,5V na clanek, co je u lifepo4 pod max napetim a tim padem v poho.
Ta aplikace, kdy tu baterku porad drzis na cca 80procent nabitou je dost rozdilna od aplikaci, kdy see snazis do baterky dostat co nejvic energie, pak ji co nejvic dostat ven a u toho celej proces sledovat tak abys mel co nejvetsi zivotnost te aku...
Naposledy editováno 21.05.2020 08:08:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
Lifepo se tvrdí, že má nějaké přehřívací tendence při závadě jednoho článku v packu, kdy pak nastává řetězová reakce. Ale vzhledem k tomu že je nepoužíváme, tak toho víc taky nevím. Musel bych se zabořit do té sbírky papírů v šuplíku... ale to dělám jen když je krize
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |