Charging system
Voltage setting 14.5 + 0.3 V (5000 rpm 10 A 77°F)
Battery
Model (trademark) YTX9-BS
To znamená, že originální a správně fungující regulátor napětí dává do originální baterky typu AGM 14.5 - 14.8V (naměřil jsem cca 14.6V ), ale já jsem se dočetl, že je to pro AGM baterku moc, a baterka takto rychle odejde.
Řeším to po necelém roce a 24 tisících km od koupi nové motorky, protože to vypadá, že baterka je opravdu skoro hotová, napětí při startování klesá po několika několikavterinových startech třeba i pod 8V, a ačkoli starter točí, tak motorka nechytá.
Co s tím?
1. Napětí je v pořádku, a baterka byla nejspíš vadná z výroby
2. Smiř se s tím a každej rok kup novou baterku
3. Zkus tam dobastlit nějakej jinej neorigo regulátor
V autě mám origo baterku už devátej rok. Sice čekám, kdy klekne, ale zatím se drží statečně a ani v zimě jsem neměl zatím problém, tak mi to přijde trochu v nepoměru.
Naposledy editováno 18.05.2020 13:12:13
1 reakcí na tento příspěvek AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
Borntobewild píše: Ve dvou jiných vláknech jsme řešili lithiovky. IMHO jsou dnes lithiovky za takovou cenu, že nemá cenu kupovat agm, není-li k tomu jiný důvod.
S lithiovkama dělám, ale podle všeho co jsem doteď nasál na školeních je považuju za nevhodné do vozidel. Možná se pletu, možná se dá nějak pomoci elektronicky, ale problém je správné nabíjení. Narozdíl od olova jim vadí vysoké nabíjecí proudy a nestabilní nabíjení. Životnost pak podle výrobců násobně klesá. Vadí jim i vyšší teploty, a také mráz. Oboje u vozidel běžná věc.
Všichni nás učí, že musí být dodržená metoda nabíjení pro daný typ článků, takže je například rozhodně nejde nabíjet pomocí nabíječů na olovo, nebo jiný typ článků... Samozřejmě, pack s lionkami obsahuje elektroniku (BMS) která to asi nějak umí kompenzovat, ale i podle praxe co s tím lidi mají, asi to není zatím úplně ono.
Asi by byla jiná situace, kdyby někdo připravil do nové motorky kompletní systém dobíjení na lionky, ale to se zatím moc neděje. Myslím že je to proto, že ta technologie zatím není úplně pro daný účel naladěná.
V nejbližší době by se měla zpřístupnit novější technologie článků, jejich hlavní výhoda ( krom vyšší energetické hustoty) má být možnost intenzivnějšího, rychlejšího nabíjení. Jsou vyvíjeny v souvislosti s elektromobilitou hlavně. To bych řekl, že bude cesta jak nahradit startovací akumulátory lion technologií.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |