Charging system
Voltage setting 14.5 + 0.3 V (5000 rpm 10 A 77°F)
Battery
Model (trademark) YTX9-BS
To znamená, že originální a správně fungující regulátor napětí dává do originální baterky typu AGM 14.5 - 14.8V (naměřil jsem cca 14.6V ), ale já jsem se dočetl, že je to pro AGM baterku moc, a baterka takto rychle odejde.
Řeším to po necelém roce a 24 tisících km od koupi nové motorky, protože to vypadá, že baterka je opravdu skoro hotová, napětí při startování klesá po několika několikavterinových startech třeba i pod 8V, a ačkoli starter točí, tak motorka nechytá.
Co s tím?
1. Napětí je v pořádku, a baterka byla nejspíš vadná z výroby
2. Smiř se s tím a každej rok kup novou baterku
3. Zkus tam dobastlit nějakej jinej neorigo regulátor
V autě mám origo baterku už devátej rok. Sice čekám, kdy klekne, ale zatím se drží statečně a ani v zimě jsem neměl zatím problém, tak mi to přijde trochu v nepoměru.
Naposledy editováno 18.05.2020 13:12:13
1 reakcí na tento příspěvek AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
A konstruktéři z Benelli jsou buď diletanti nebo rovnou zralí na žalobu za záměrné uvádění zákazníka v omyl protože jejich doporučení k nabíjení aku podle zdejších poznatků nejspíš povedou k destrukci akumulátoru - viz. servisní manuál ve zdejším motokatalogu str.96.
Ale snadná pomoc - stačí sehnat třífázovej zkratovej regulátor 50A 14,4V, nejlíp z něčeho staršího (akorát to chce zkontrolovat že to dává to co má protože třeba fjr1300, která měla ještě zaplavenou baterku měla sice podobně výkonný altík ale regulaci nastavenou na 14,8V).
(A pak se stavim na všech školách kde jsem studoval a vysvětlím jim že mi celou dobu valili do hlavy blbosti o termodynamickejch zákonech a přitom stačí zdvihnout napětí a systém dodá víc při stejným nebo menším vstupu (viz. kafoholik -"Výrobci si ale hrají se závislostí proud/ napětí. Pokud se přikloní k vyššímu napětí, jsou schopni se dostat na stejný nabíjecí čas s menším proudem, tedy menším zatížením alternátoru ( mechanický odběr výkonu." ).
A ještě je třeba předefinovat jednotku "Watt" protože doteď to bylo v soustavě SI tak že 1W =1A x 1V ale podle " jedna Wh je 1 Ah krát napětí" to bude asi 1W= 1A x libovolný U [V]. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
Ale nechápu co je nesprávně na tom, že zdroj při zvýšení napětí o dejme tomu 10% dodá stejnou práci ve W při nižším proudu ?
A dále, co je špatně na tom, že výše uvedený mechanický zdroj ( alternátor) pracující s nižším proudem spotřebuje méně mechanické práce na pohon?
Napětí na článek u olověného akumulátoru se nějak změnilo od doby co nejsem ve škole? ( možná jo, ale nějak nerozumím jak. Protože třeba nabíječky stále regulují na 13,8, pokud vím. Proč? )
Naposledy editováno 19.05.2020 14:22:29
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |