globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte "kontra" řízení, nebo ne
 
28.3.2020 v 16:03
Zdravím,

Předem se omlouvám pokud jsem vložil téma do špatné sekce, ale popravdě mě nenapadla jiná sekce kam bych to hodil

Teď k tématu. Jelikož je doba karantény, a já nemám co dělal, tak jsem se nudil, a narazil jsem na jedno video kde opět "Sršeň" vysvětluje že motorka se neřídí rukama....

Mohl bych se zeptat jak to tedy je ? Po dnešku v tom mám zase guláš

Teď něco ke mě, papíry na motorku mám něco málo přes dva roky, takže nebudu machrovat, a rovnou napíši že zkušenosti nemám....

Ze začátku jsem začínal na Staré Jawě ( 250 ) Od minulého roku jsem ale přesedlal na Hondu CBR 500

Na závěr ještě napíšu jak celou dobu jezdím ( zatáčím ) já

Už od autoškoly to dělám tak, že pokud chci projet například levotočivou zatáčku, tak lehce zatlačím do levého řídítka, tělem se lehce vychýlím do vnitřku zatáčky a zároveň jakoby dopředu k levému zrcátku.

Podle "Sršně" je to ale prý akorát tak na rozbití huby.... A na mokru je to prý jistota....

Co jsem koukal tak "Sršeň" stále doporučuje řídit respektive zatáčet přenášením váhy.... Popravdě si ale moc nedokáži představit jak přesvědčím 200 kilovou motorku aby ve 100 kilometrové rychlosti zatočila pouze vychýlením těla...

Mohu se zeptat jak to děláte vy ? Rád bych se něco přiučil, a pokud to dělám špatně tak bych to i rád změnil

Zde přidávám odkaz na dvě videa. V prvním videu mluví "Sršeň" A druhé video "Sršňovu" teorii a rady spíše vyvrací.





Děkuji.

Naposledy editováno 28.03.2020 16:23:15

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

2.4.2020 v 10:35 | Nahoru | #1
Tak se přiznám že jsem si to video rozkliknul i když z minulosti vím co Sršáň plodí o kontra řízení a nestačím se divit. On tam otevřeně přiznává že kontra je super věc kterou všichni děláme intuitivně a že tlačení do řidítka je jen na začátku zatáčky a blbost je používat to vědomě. Sice ve druhý větě říká že kontra je nesmysl kterej dělá motorka sama ale jistej pozitivní progres tam je! On třeba nad hrobem přizná že motorka se řídí pomocí kontra řízení .

BTW, někdo tu tvrdil že modely motorek se řídí bez kontra.... Tak tys mě kámo přesvědčil jen o tom že jsi RC motorku nikdy neměl. Mluvím ze zkušenosti člověka co měl závodní RC motorku kde se dala měnit komplet geometrie přední vidlice, tak si troufnu říct že o tom něco malinko tuším.... RC motorka má tlumič řízení aby se nerozklepalo přední kolo a pak má servo napojen na KONTRA a je napojený přes dvě pružinky nebo jinej měkkej pružnej element aby tlačilo jen jemně, jinak by se motorka sama nestabilizovala. Do zatáčky to sklopíš tím že "podkopneš" kolo kontra řízením a pak pokud máš správnou rychlost tak motorka drží konstantní náklon sama a na výjezdu jen přidáš plyn. A právě ta autostabilizace je otázka sklonu přední vidlice, tuhosti tlumiče a vzdáleností mezi osou přední vidle a osou zatáčení. Proto jsou brýle dělaný tak aby vidle byla před hlavou řízení. Bez toho bys motorku neudržel rovně.

A ty vrtulníky hlavou dolů..... Chlape uvědomuješ si kolik práce s tím Gyro má? zkus ho vypnout a zaručuju ti že ten vrtulník neudržíš na místě ani v normálním letu. A co v začátcích lítali borci bez gyroskopu tak rozhodně neuměli hlavou dolů a byli to páni piloti, to z náš už nikdo ani neudrží ve vzduchu takovej stroj bez elektronickejch pomocníčků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

2.4.2020 v 13:28 | Nahoru | #2

tomino1270 píše:

A ty vrtulníky hlavou dolů..... Chlape uvědomuješ si kolik práce s tím Gyro má? zkus ho vypnout a zaručuju ti že ten vrtulník neudržíš na místě ani v normálním letu. A co v začátcích lítali borci bez gyroskopu tak rozhodně neuměli hlavou dolů a byli to páni piloti, to z náš už nikdo ani neudrží ve vzduchu takovej stroj bez elektronickejch pomocníčků.



Blbost, tohle zaletí i klasika s pádlama, kde ti gyro drží jenom ocas..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist