Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál
Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?
Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.
Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53
1 reakcí na tento příspěvek Kroutící moment vs výkon
Nejede
Jede
Kuuuurva ta jede.
A pak už se můžeme bavit jen o tom zda-li má spodek, vrch a případně co se stane když na to sednou dva a přijde první táhlý kopec.
JiriK84 píše: Pořád řešíte nějaký čísla, vždyť je to jednoduché, projedu to a hned vím na čem ta motorka je. Jsou v podstatě jen 3 možnosti.
Nejede
Jede
Kuuuurva ta jede.
A pak už se můžeme bavit jen o tom zda-li má spodek, vrch a případně co se stane když na to sednou dva a přijde první táhlý kopec.
"jede" je něco jiného pro městský provoz, pro cestování a pro sport...a k tomu přidej odlišný vkus každého soudruha
za mě například fz1 nejela, páč jela až od 7 tisíc výš (a jako kráva až do 12), ale zatáčkové okresky "kolem kila" nechceš jezdit na dvojku. takže jsem zůstal u koncepčně staršího a papírově slabšího h9, kde jsem mohl tyto okresky jezdit 3/4 se stupačkou na zemi (což byla další bolest fz1...ta měla stupačky snad ve sklepě)