globalmoto_kveten





Téma: Kroutící moment vs výkon
 
21.3.2020 v 15:15
Ahoj, měl bych takový dotaz. Už delší dobu o tom přemýšlím, načetl jsem plno článků, ale pořád mi to laicky není jasné (nechci slyšet odborné, teoretické věci, ale spíše praktické a aplikovatelné vysvětlení). Jedná se o rozdíl kroutícího momentu a výkonu. Laicky krouťák udává zrychlení a výkon udává maximální rychlost, jestli tomu dobře rozumím.

Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál

Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?

Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.

Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment vs výkon

21.3.2020 v 21:00 | Nahoru | #1
assassin> No přece ten ukrutnej krouťák, závodní speciály WRC maj s bídou polovinu. A překlep to není, je to i na obrázku.

(reakce na) Kroutící moment vs výkon

21.3.2020 v 21:10 | Nahoru | #2

jack.fx píše: assassin> No přece ten ukrutnej krouťák, závodní speciály WRC maj s bídou polovinu. A překlep to není, je to i na obrázku.



To je prave to o cem pisu, ze pokud tomu clovek chce porozumet, musi si oprasit zaklady fyziky a porozumet jim - wrc specialy - kolik momentu maji na jednicku a dvojku na kolech? Cislo ktere se udava v technickych specifikacich je kroutici moment na motoru - tzn na klikove hrideli. Jestlize mas 100Nm na klice, tak prvni prevod je primarni kterej spojuje kliku s prevodovkou - strelim treba 1:2 - to znamena, ze na vstupu do prevodovky mas 200Nm... preovodovej pomer na jednicku, opet placnu 1:2 - tzn na vystupu znprevodovky uz je moment 400Nm ... no a to tam mame jeste prevod retezem na kolo ... at se nam to hezky pocita, tak treba zase 1:2 ... no a na kole mame 800Nm .... je trosku jasny, jak to funguje s momentem a prevodama?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist