Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál
Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?
Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.
Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment vs výkon
crestik píše: 1100Virago> ...i papírově má nejlepší zrychlení Fazer s hmotností skoro o 50kg víc, než nejlehčí z těch tří A řešit aerodynamický odpor? Tam budou tak malé rozdíly, že se projeví až tam, kde tolik ani jedna z nich nejede. A pokud by inženýři rozhodili převody o takový lán, že by to bylo poznat i při porovnatelném zrychlení, tak by to tu motorku dělalo skoro neprodejnou.
20kW je proste velkej rozdil. Virago psal jen, ze se neda soudit podle par udaju, ze to je dost komplexni zalezitos...