globalmoto_kveten





Téma: Kroutící moment vs výkon
 
21.3.2020 v 15:15
Ahoj, měl bych takový dotaz. Už delší dobu o tom přemýšlím, načetl jsem plno článků, ale pořád mi to laicky není jasné (nechci slyšet odborné, teoretické věci, ale spíše praktické a aplikovatelné vysvětlení). Jedná se o rozdíl kroutícího momentu a výkonu. Laicky krouťák udává zrychlení a výkon udává maximální rychlost, jestli tomu dobře rozumím.

Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál

Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?

Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.

Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment vs výkon

21.3.2020 v 20:11 | Nahoru | #1
1100Virago> ...i papírově má nejlepší zrychlení Fazer s hmotností skoro o 50kg víc, než nejlehčí z těch tří A řešit aerodynamický odpor? Tam budou tak malé rozdíly, že se projeví až tam, kde tolik ani jedna z nich nejede. A pokud by inženýři rozhodili převody o takový lán, že by to bylo poznat i při porovnatelném zrychlení, tak by to tu motorku dělalo skoro neprodejnou.

(reakce na) Kroutící moment vs výkon

21.3.2020 v 20:24 | Nahoru | #2

crestik píše: 1100Virago> ...i papírově má nejlepší zrychlení Fazer s hmotností skoro o 50kg víc, než nejlehčí z těch tří A řešit aerodynamický odpor? Tam budou tak malé rozdíly, že se projeví až tam, kde tolik ani jedna z nich nejede. A pokud by inženýři rozhodili převody o takový lán, že by to bylo poznat i při porovnatelném zrychlení, tak by to tu motorku dělalo skoro neprodejnou.



20kW je proste velkej rozdil. Virago psal jen, ze se neda soudit podle par udaju, ze to je dost komplexni zalezitos...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist