Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál
Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?
Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.
Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53
1 reakcí na tento příspěvek Kroutící moment vs výkon
Animals21 píše: Ty voe, na sobe zavisle veliciny ve smyslu, ze OBECNE cim ma motor vetsi vykon, tim mu taky stoupa kroutak. OBECNE. Nebavil jsem se krivkach, tzn. prubehu vykonu a kroutaku.
Jenze taky existuji motory, co maji hodne malej kroutak, ale dokazi ho udrzet do vysokych otacek a tim padem msji vysoky vykon. Zavislost tam je, ale opacna nez pises, takze jsou pak z toho spatne zavery.
Je to jak pise krokos, kdyz si to malicko zjednodusime, tak kroutak krat otacky rovna se vykon. A pokud nasobis mezi sebou dve veliciny, tak proste zalezi na obou. Vysledny cislo muze byt vysoky ikdyz je vysoka jen jedna z velicin.
To zjednoduseni spociva v tom, ze nejde o otacky ale uhlovou rychlost, ale to je v kontextu tohoto fora uplne fuk
Naposledy editováno 21.03.2020 17:08:48