Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál
Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?
Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.
Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53
2 reakcí na tento příspěvek Kroutící moment vs výkon
Nekdo tu kdysi velice laicky napsal, ze vykon je jak rychle cinku zvednes a kroutak, jak tezkou. I z tehle predstavy je ti asi jasne, ze vykon a kroutak jdou ruku v ruce a jako jsou lidi, co vic trenujou na silu a jini vic na rychlost, jsou v urcitem rozmezi ruzne i motory a jejich parametry. Velmi zjednoduseno.
Neco tu Tady
Naposledy editováno 21.03.2020 15:51:48
Animals21 píše: ...to jsou dve na sobe zavisle veliciny...
- to je pravdaAnimals21 píše: ...s rostoucim vykonem roste i kroutak.
- nikoliv nezbytně, u každýho spalováku v oblasti před dosažením výkonový špičky výkon roste a krouťák klesáAnimals21 píše: ...vykon je jak rychle cinku zvednes a kroutak, jak tezkou.
- naprosto nevhodnej příměrNaposledy editováno 21.03.2020 16:00:14
Animals21 píše: Prvni je potreba si uvedomit, ze to jsou dve na sobe zavisle veliciny, s rostoucim vykonem roste i kroutak.
To máš špatně. Maximální kroutící moment spal. motoru je vždy dřív než max. výkon. Výkonová křivka roste spolu s otáčkami až do max. výkonu a až pak padá. Kroutící moment ale nejdřív stoupá a pak klesá, i když výkon ještě stoupá.