Hodně jsem uvažoval o originálech, ale cena 26K a dost né zrovna kladných zkušeností mě tak nějak nahlodalo....(+) "cvak" a jedu (-) cena, částečně plastové, + 40 cm do každé strany a otevírání do boku
http://www.flash-tea....touring-case-set[2]
Asi to vyhrají hliníkové (četl jsem starší podobné dotazy, ale nejmladší byl z roku 2018) a rozhoduji se mezi (viz níže), každý výrobce má nějaké dobré řešení
1) SW-Motech (+) super systém montáže - demontáže (-) asi jen cena a slabší hliníkový plech 1,5 mm, není pravý kufr s výřezem (!) celková šířka 110 cm (28+59+23)
https://www.swmotech...90-sad-12317-2052228
2) Nomada - Holan PL (+) lepší cena než SW, silnější plech 2 mm, lepší systém uchycení kufrů (-) asi nic, taková zlatá střední, držáky nebudu sundavat, budou jako další ochranný prvek
https://holan.pl/en/...jemnosc_kufrow-2x31l
3-4) Big Husky (+) cena a pravý kufr s výřezem (-) podle mého nejhorší systém montáže kufrů na držák (+/-) držáky nebudu sundavat, budou jako další ochranný prvek
http://www.bighusky....190-adv-r-1290-1090/
3-4) Marselus (+) cena a barva KTM (-) některá řešení se mi nelíbí, není pravý kufr s výřezem (+/-) držáky nebudu sundavat, budou jako další ochranný prvek
https://www.marselus...ktm-90/ktm-1290-179/
Prosba na majitele KTM 1190 / 1290 Super Adventure, pokud máte něktrý z výše uvedených, tak jakou velikost a jaká je celková šířka motorky s kufry. Předem děkuji za vaše odpovědi.
E: přidáno celková šířka pr SW-Motech
Naposledy editováno 12.03.2020 11:35:20
www.uksa.cz/index.html
2 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
www.motorkaruvpruvodce.cz/brasny--tankvaky/bocni-kufry-nosice-bumot-defender-evo-ktm-1050-1090-1190-1290-super-adventure-s-r-t/
V porovnání s SW-Motech jsou mnohem robusnější a symetrické k ose motorky. Mám je na AT a zatím spokojenost
Ke kufrům Bumot Defender Evo mám jedinou výhradu a to je víko na pantech, ale jinak je to můj nový favorit. Teď jen jakou barvu a velikost ... ještě jednou díky, symetrické řešení je velké plus a ještě box na nářadí a dvě varianty 35+31l a 40+36l jsou max. 1 m široké, což je velké plus.
Massakra> díky
E: opraveno "výko" na víko
Naposledy editováno 12.03.2020 16:23:34
2 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Co jsem na nich preferoval bylo to, že si je můžu z motorky odepnout a donést s obsahem na ubykaci.
Jako druhé velké plus bylo boční otevírání = snadný přístup k celému obsahu + možnost na ně ještě přimontovat přídajvé vaky.
Na mé nové KTM 1190 mám ty hranaté originály, kde se otevírá částečně vrch a částečně bok.
Obávám se že vak nahoru už nepřidělám (nešlo by to otevřít) a budu se v tom hrabat jako krtek, abych něco našel.
Takže s Al kufrem neporadím, ale myslím, že u kufrů je boční otevírání a možnost je odepnout praktičtější (vnitřní taška to pořeší jen částečně).
Jestli má někdo zkušenost s oběma, rád se něco dozvím.
Nazdar.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Juniory moc hezky nevypadají ale praktičnost a provedení se snad nedá kritizovat. Hranatý tvar, dobrý plasty, vhodně umístěné zámky, kufr se neotvírá v půlce ale má víko... Ale nějak nevěřím že by si je chtěl VlČek67 namontovat na Advíka.
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Prosím, můžeš sem napsat celkovou šířku KTM 1190 vč. originálních hranatých KTM kufrů. Předem díky.
Nový KTM touring set (boční kufry) podle mého vypadají lépe než předcházející, které máš na 1190, ale otevírání část boku a nahoru (tvoje kufry) se mi osobně líbí více a zdá se mi více praktické než nové http://www.flash-te....touring-case-set[2]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Destroyer píše: kufre momul, myslim ze cena do 500Eur za dva bocne. Spravi ich na mieru, mozes mat aj nejake specialne poziadavky.
Ahoj, můžeš dát nějaké bližší info, třeba odkaz na stránky. Díky. Hledal "kufry momul" i v angličtině a nic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Za mě big husky, symetrické, kufr s vyrezem, otvírání z obou stran, víko jde sundat, kufry varene plus nytovane, taky sem dlouho vybíral, chtel sem to mít hlavně symetrické,sundat- nasadit kufr trvá do 10sekund
Výhody:
- jsou asi lehčí, než hliník
-snáz se nandavají
-není potřeba rám na moto
-nepotřebuješ další klíč
Pro silniční ježdění dostačující.
Nevýhody:
-mimo asfalt se to příšerně třese
-když s tím někde plácneš, pochybuju, že to uchycení přežije
-zámky docela zlobí
-nosnost do 10 kg
-u stanu si na to nesedneš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Krleš70> v pohodě, uzdrav se a potom sem hoď prosím celkovou šířku. Díky
foxdive> díky za šířku s kufry Big Husky M, 97 cm je super. Teď budu dávat Leo Vince a volal jsem do Big Husky a dozvěděl jsem se, že mají užší držák pro moto s laděným výfukem
Jack77> popsal jsi to přesně, byl jsem rozhodnutý pro originální set, ale na příští rok plánujeme Maroko a letos Turecko, výhledově třeba na 2022 i něco za Tureckem, láká mě Kavkaz a určitě objet Černé moře a případně dojet na druhou stranu Ruska (plánů je hodně) ...... a proto jsem se zaměřil na NEVÝHODY originálních kufrů, které jsi přesně pospal.
Ještě jednou díky všem za postřehy a tipy.
1) BUMOT kufry verze EVO jsou jasným favoritem, dokonce uvažuji o výměně originálního top case za 43l Bumot, příští týden se na ně zajedu podívat osobně a vybrat barvu, jediným mínusem je asi cena
Uvažoval jsem o SW-Motech Trax ADV od BUMOTu dostanu za stejné peníze lepší kufry.
2) kufry Big Husky, které bych asi nakombinoval s montážní sadou od Holan PL anebo Marselus, velkým (+) je cena
3) kufre Momul - za výhodu považuji dodělání nosičů na míru, cena je dobrá a je to necelých 50 km od mého kamaráda.
Rozhodnu se příští týden a v dubnu je musím mít, protože bych rád vyrazil s novými kufry na velikonoční trip anebo nejpozději 1/5 kdy máme naplánovaný odjezd na delší moto výlet ... snad nás koronavirus nezastaví.
Naposledy editováno 13.03.2020 08:50:44
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Až nějaké kufry pořídím, tak sem dám fotku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Jo ten nám i já, leoš je víc do strany než akrap, leoše mám
Pokud chceš tak se o víkendu můžeš stavit osobně se podívat
V pátek odpoledne mi to nedalo a zavolal jsem p. Fialu (www.motorkaruvpruvodce.cz) kufry BUMOT a domluvil jsem si prohlídku kufrů, volal jsem i do Big Husky a Marseluse, ptal jsem se jich na nějaké detaily, ale byl opravdu velký rozdíl v přístupu a ochotě, velké (+) pro p. Fialu - kufry Bumot.
Ještě v pátek jsem k němu zajel, mám to jen 45 km. Pan Fiala není jen prodejce BUMOTů, on je motocestovatel a nadšenec, který má velkou garáž plnou motorek, fanda do motorek a cestování.
Kufry BUMOT jsou opravdu špičkové, je to bulharská výroba, ale kam se na ně hrabou jiné kufry třeba SW-Motech anebo Big Husky. Panty opravdu nevadí a bylo by možné je sundat, ale zůstaly by po nich díry. Vnitřní brašny od BUMOTu jsou z Cordury a velmi kvalitně ušité, celkově mě dostala kvalita. Nosiče kufrů kvalitně a chytře řešené, kufr dokážu dát na nosič jednou rukou rychle a jednoduše, šedá barva je zajímavá.
V pátek jsem ještě dostal nabídku od jednoho místního člena na starší kufry Big Husky, takže se rozhodnu mezi bazarovými BH a novými kufry Bumot.
Teď je jen otázka jestli bude vůbec kam jezdit ...., ale to je už jiný příběh.
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Tak hlavně dobře vyber
Pokud ty starší bg tak jedině evo4 a vem si k ním fakturu, bg dává na kufry v případě poškození-havárie atp myslím že platíš jenom materiál a práce zdarma
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Animals21> mám to podobně, zabalím se doma u skříně a zabalené vnitřní tašky donesu do garáže a nacpu do kufrů a můžu vyrazit. Mám doma vnitřní tašky ke stávající motorce, 2x 22l, které nepůjdou použít, ale dám je kamarádovi se stejnou motorkou, alespoň že použiji vnitřní tašku do top casu, která se +/- vejde do nového topu.
Vždy se balím tak, že jeden boční kufr jsou věci na motorku (nemyslím ND, myslím náhradní rukavice, nepromok atd) a ve druhém bočním kufru mám věci na převlečení a případnou procházku atd. Takže na ubytování si beru jen jednu vnitřní tašku z bočního kufru a druhou mám z topu. Každý máme nějaké zvyky a zlozvyky taky, co vyhovuje jednomu nemusí vyhovovat druhému ....
Animals21 píše: Tak za mě teda vnitřní tašky nutnost. Alespoň v případě, že budeš spát po penzionech, což s batohem budeš minimálně občas Aspoň vidíš, že co člověk, to 100 chutí a jak se do lesa, tak se ucho utrhne
přesně jak říkáš sto chutíJa tašky používám ale za 30kc z obchoďáku, sou praktičtější, myslel sem to spis na ty originální co dávají výrobci, ty z obchoďáku sou praktičtější pro mě
Kufry KTM originál
Originál kufry nejsou z pohledu ze předu prakticky ani vidět. Tudíž v provozu si s nima jen tak neškrtneš a aerodynamika bude také lepší.
Samozřejmě pevnostně ten originál proti svařovanýmu hliníku asi nebude nic moc a Marselus k tomu má spousty doplňků.
Originál uchycení prý přenáší vibrace na druhý kufr a ne do motorky. Zatím nemám vyzkoušeno.
Naposledy editováno 18.03.2020 19:03:47