globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zařazení neutralu
6.11.2019 v 20:40
Zdravím, zajímá mě, když dojedu na semafor a nestačím dopodrazovat na 1, tak jak třeba ze 4 zaradit neutral? Děkuji za rady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 12:36 | Nahoru | #1
Karaya1> Kupodivu před 35 lety nás učili přesně to, že se 1 nikdy neřadí dokud se vozidlo ještě jen trochu pohybuje. Tak se dotazu ani moc nedivím.
Dnes už se samozřejmě jezdí jinak.

Co se týče řazení neutrálu, když zastavuješ normálně třeba na křižovatce, tak podřazuj až na 1 nebo 2 a z nich jde neutrál nejlíp. Tj jasné.
A když brzdíš krizově, tak ti tam holt zůstane to, co jsi tam měl. Většinou to jde sklapat bez problémů, ale už se mi taky stalo, že se tomu fakt nechtělo, tak tu už psali kluci - hůšat, spojkovat.

Ale třeba když je špatně seštelovaná spojku, tak to fakt může jít tak blbě, že musíš vypnout motor, abys to skopal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 14:53 | Nahoru | #2
staroch30> Že se jednička za jízdy nikdy neřadí, se učí v autoškole i dneska, ale když děláš auto. U auta to má svý opodstatnění. Ze 2 na 1 znamená u většiny aut prakticky zdvojnásobit otáčky hnacího hřídele v převodovce a synchron na 1, který většinou není zrovna heavy dutty, tohle moc dobře nedává. Vysvětluj někomu, kdo se sotva rozjede, že když tam tu jedničku za jízdy chce dát, tak musí s meziplynem. U motorky se sekvenční nesychronizovanou převodovkou je jednička kval jako každej jinej.

Jinak stát na semaforu na falešným neutrálu mi přijde jako blbost, stejně tam pak musíš tu jedničku nakopat, nebo spojka zažije peklo a z falešnýho neutrálu ti tam může kdykoliv spadnout kvalt.

(reakce na) Zařazení neutralu

8.11.2019 v 17:35 | Nahoru | #3

staroch30 píše: Karaya1> Kupodivu před 35 lety nás učili přesně to, že se 1 nikdy neřadí dokud se vozidlo ještě jen trochu pohybuje. Tak se dotazu ani moc nedivím.
Dnes už se samozřejmě jezdí jinak.

Co se týče řazení neutrálu, když zastavuješ normálně třeba na křižovatce, tak podřazuj až na 1 nebo 2 a z nich jde neutrál nejlíp. Tj jasné.
A když brzdíš krizově, tak ti tam holt zůstane to, co jsi tam měl. Většinou to jde sklapat bez problémů, ale už se mi taky stalo, že se tomu fakt nechtělo, tak tu už psali kluci - hůšat, spojkovat.

Ale třeba když je špatně seštelovaná spojku, tak to fakt může jít tak blbě, že musíš vypnout motor, abys to skopal.


To bylo dáno tím, že auta tenkrát neměla jedničku synchronizovanou. U motorek je jiný princip. A dnešní auta mají jedničku taky synchronizovanou a u těch starejch když bylo potřeba, musela se tam dát s meziplynem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Miznúca voda na motorke derbi senda... Derbi Senda SM 50 RokyNO 17 16.2.2024 v 15:03 RokyNO
Jaký výfuk zvolit Derbi Senda SM 50 lukyn456 3 8.1.2024 v 17:40 Krautkopf
derbi senda 50 plast Derbi Senda DRD Racing, Derbi Senda X Treme SM, Derb... cipis96 1 26.9.2022 v 16:04 Frigolin
Derbi senda 50 stk motor euro 3 Derbi Senda SM 50 odysekkk 2 24.6.2020 v 13:53 Kohlstein
Skleněná pojistka Derbi Senda SM 50 Marty56 7 25.11.2019 v 22:37 cuir


TOPlist