k tomu původnímu tématu, vyzkoušel jsi spoustu věcí, poptával jsi i laserovou stolici na změření rámu, ale zkusil jsi to poměrně nejjednodušší co jde při troše snahy udělat doma? Postav motorku do svislé roviny, fantazii se meze nekladou jen aby zaručeně stala pokud možno bez stojanu, vem dvě cihly, jednu k přednímu kolu druhou k zadnímu, obě z boku, najdi si rovné dlouhé prkno, které bez problémů dosáhne přes obě kola, polož na cihly a přisuň k zadnímu kolu aby se ho dotýkalo na poserhraně ve dvou bodech, zafixuj v poloze, a přední kolo s pomocí metru nebo posuvky natočením řidítek vyrovnej tak aby jeho poserhrana byla rovnoběžná s prknem, a zapamatuj si tuto vzdálenost mezi prknem a přední gumou, skontroluj zda se prkno vzadu stále dotýká zadního kola ve dvou bodech a zajisti přední kolo proti pohybu, teď aniž by jsi drknul do moto přestěhuj prkno na druhou stranu motorky, opět do stejné pozice k zadnímu a přednímu kolu, nejlépe i tou stejnou hranou kterou jsi opíral na druhé straně, u zadního lehce dotkni se hran pneumatiky a změř to v předu zda má přední kolo stejnou vzdálenost od prkna jako na druhé straně, pokud to budeš dělat takto v podmínkách alá JZD, tak je možné že budeš mít rozdíl do 2mm, to by se dalo brát jako chyba měření případně malá pečlivost, pokud naměříš větší rozdíl tak zkontroluj případně úprav pozici zadního kola v kyvce, pak to celé přeměř znova aby jsi eliminoval chybu a pokud i tak bude rozdíl větší jak 2mm na předním kole mezi levou a pravou stranou tak máš křivý rám.