díky
J.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
PetrVTR_new>kakabus> tu baterku co jsem rozdelal (YTX) jsem letos vyradil, pri zatezi slo napeti prudce dolu, naprazdno davala 13V. Loni jsem s ni jeste jezdil ale bylo uz znat ze je slaba (holt byla vyrobena 2001). A jak to vypada.. tezko rict, zkratka v baterce je sucho, desky jsem od sebe neloupal. Ta YTZ co jsem ted koupil byla skutecne uzavrena a nabita. Tak jaky je teda rozdil? Ta YTZ je dvakrat drazsi nez YTX, ma mensi rozmery , vyssi kapacitu i startovaci proud. A u ni je uvedeno ze je to AGM. Co teda byla YTX ktera se prodava sucha ale po naliti v ni volny elektrolyt neni?
YTX je klasická AGM(s "vázaným elektrolytem") baterka do kerý si naleješ elektrolyt sám po dodání, a ten se "naváže" na hmotu mezi deskama..pořád je ale v tekutým stavu. YTZ je ta samá, jen je z výroby už nalitá a uzavřená tak, že se nerozlije, nemá kudy i kdyby chtěla. Takže se dá použít i v nestandartních polohách uložení. Sám bych rád viděl, jak vypadá ten materiál..
Tady.. http://www.vonwentz...y/01.Type/index.html
"Absorbed Glass Mat (AGM) batteries are the latest step in the evolution of lead-acid batteries. Instead of using a gel, an AGM uses a fiberglass like separator to hold the electrolyte in place. The physical bond between the separator fibers, the lead plates, and the container make AGMs spill-proof and the most vibration and impact resistant lead-acid batteries available today. Even better, AGMs use almost the same voltage set-points as flooded cells and thus can be used as drop-in replacements for flooded cells.
Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."