Normální axiální vůle ojnice je, jak jsem různě vyčetl, 0,1- 0,2 mm, pokud to není vymezeno na pístním čepu, pak může být dole víc.. To by bylo mezi podložkou a ojnicí z každé strany 0,05 až 0,1 mm. Například u MZ je v knížce napsáno axiální vůle ojnice 0,08 mm, radiální 0,03.
Ještě zmíním, že motor je 2 motohodiny po go a vůli 0,85 tam nechal člověk, který skládal kliku s novou ojnicí a celý motor.
GO se dělala po třiceti hodinách po předešlé GO, kdy bylo výrazně poškozené spodní ložisko a zamodralé vrchní oko, výrazně snad o desetinu sjetý píst.
Doteď jsem si myslel, že axiální vůle nevadí, nicméně skoro milimetr! asi způsobuje cestování ojnice, křivení, nadměrné opotřebení ložisek a pístu.
Stav motoru je teď takový, že po dvou hodinách je opět načaté spodní ložisko, pístní čep už má ne lesklou, ale zlatavou barvu, z pístu jsou pryč asi 3 stovky,je oleštěný.
Jen se chci tady ujistit, že než někomu něco omlátím o hlavu, tak, že mám pravdu...
Ještě jsem zapomněl, stranovou vůli na zakývání ze strany na stranu má ojka zatím asi normální tj.2-3 mm a radiálně už tam nějaká mikrovůle je.
Motor je jednoválec, 2t, vzduch, bez přívěry, 172 ccm, 7500 otáček, asi 25 HP.
Díky všem za jakýkoliv názor.
Můj názor, dát tomu pár hodin provozu, protože už je stejně vymalováno a pak udělat motor celý znovu, a vůli na ojnici vymezit podložkami aby byla celkově 0,1 - 0,15 mm.
1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle ojnice u dvoutaktu
Na Husqvarnu LS plus, což je bývalá Husqvarna XP lítá kde kdo, bez problémů, bez karbonu, Jaso FD, certifikáty od Rotaxu a další. Přešel jsem na něj od Mogulu moto2 FD, plná syntetika pro motorky..Motor dopadl podobně, prosím, žádné narážky na mogul, je to top olej. Olej tedy můžeme vyloučit.
Při kompletaci jsem dost pečlivě kontroloval rovinost karterů a kolmost ke klikovce, zdálo se to být ok, člověk nikdy ale neví.
Narazil jsem tady na starší příspěvky, kdy někdo psal, že velká vůle na ojnici dole mu způsobila až zapření ojnice a narvala píst do kanálu a rozštípla ho, a někdo psal, že pokud to není vymezeno na horním ložisku podložkama a je tam ložisko volně, tak dole max. 0,2 mm vůle, jinak dochází k páčení ojnice a nadměrménu opotřebení všeho.
Chtěl jsem jen, jestli mi to ještě někdo potvrdí. V knížce pro MZety jsem opravdu našel, že dole na ojce 0,08, asi ví proč ne 0,8..
Zítra zkusím někoho, kdo skládá motory, nebo i víc lidí, nechtěl jsem v neděli nikoho otravovat, napíšu sem, co mi řekli.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
O kroužek na klikové hřídeli Piaggio Beverly 250, Piaggio Beverly 200 | Zerog | 2 | 23.8.2023 v 22:12 Zerog |
Drnčící plasty Piaggio Beverly 250, Vespa 125, Vespa 200, Piaggio B... | Klousek | 3 | 20.6.2020 v 20:32 Klousek |
Piaggio X9 200 EVO Piaggio Beverly 200 | sxv58 | 1 | 23.2.2020 v 19:28 citron666 |