globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražší motorka...
Zdravím vespolek!

Je mi 22, studuju a zrovna dodělávám papíry na A2 a rozhlížím se po první motorce. Rád bych znal váš názor to, jestli by jste si na mém místě koupili zánovní motorku (MT-07, XSR700) za vyšší částku (kterou ale jsem schopen zafinancovat, jelikož v létě pracuji v zahraničí a taky pracuji při škole). Takovou motorku bych si pak určitě nechal několik let a vymazliil si ji (laďák atd.). Motorky spadající do této kategorie bych si pak po dodělání skup. A otevřel. Takže by se jednalo primárně o silnější moto (600CC plus). Plánuju teda pojíštění na all risk, včetně havárie.

Další možností je pak koupě starší ojeté motorky nebo prostě motorky která má něco nalítáno a ideálně menšího objemu (něco jako starší ojetá CBR 500R, Ninja 300) atd.) nebo něco silnějšího ale taky ojetého (Bandit, Hornet,...). Tahle možnost by prostě sloužila na naučení jako na prvním motu a za dva až tři roky bych ji prodal. Eventuální chyby (jako položení při malé rychlosti atd) by mě pak tak finančně nebolely a neodřel či nezrušil bych si nové moto. Proto bych i chtěl menší objem aby to bylo trošku blbuvzdornější .

Ačkoliv s tímhle hobby teprve začínám, ještě nevím jak se vyprofiluju. Vzhledem ale k tomu, že miluju adrenalin a technickou stránku jízdy jak v autě tak na kole, mířím do něčeho sportovnějšího (pro začátek ale rozhodně nechci nic extrémně supersport). Ježdění bych pak chtěl pilovat a zlepšovat se v něm. Motorku zkrátka nechci využit jen jako dopravní prostředek, to bych si koupil auto (byť občas takto použita bude). Zase jsem spíše opatrnější a rozhodně nechci nějak blbnout. Vím, ale že při učení se chyba v zatáčce vloudí hned.

Předem upozorňuji, že mi nejde ani tak o doporučení konkrétního modelu (to se rozhodnu sám, jelikož posledního půl roku "studuju trh" a konzultuju to a chci si vybrat sám:) ). Spíš mi jde o radu, jestli má jako první motorku cenu kupovat si něco dražšího novějšího jako první moto (ne nového!). Hodně známých mě od koupě něčeho takového odrazuje a radí, že si mám raději koupit něco staršího, slabšího, naučit se, otrkat se, a pak si koupit za pár let novějšího "mazlíčka".

Všem předem moc děkuji za odpověd a za názor! Především ocením rady typu jak byste se, jako zkušenější, rozhodli na mém místě!

Naposledy editováno 10.05.2019 20:59:58

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2019 v 22:54 | Nahoru | #1
Řekl bych, že většina z nás se shodne že chceš něco staršího, opravíš většinou kladivem, náhradní díly jsou všude z těch co už to maj za sebou a při nejhorším je taky mechanici už mají trošku osahaný. Ale zase je jasný, že musíš pro nákup vzít někoho kdo ví o čem je řeč (a já osobně bych se třeba bazaru vyhnul, ale pár lidí sem četl koupilo i tam dobře, ale známe to že...)

Co se týče toho "profilování"

Těžko říct co máš dělat (a tím i na čem začít), každej to má jinak ... já vlastně ani nechápu proč tohle lidi řeší, nějak si nedokážu představit že si du dělat řidičák s tím, že nevim co od toho chci.

Měl by sis sám sobě říct co vlastně v tomhle jak říkáš "hobby" hledáš ? ...chceš cestovat ? ...chceš mít neomezenou svobodu i mimo silnice ? ... chceš si to jen tak bafat po okolí a sedět si jak v bavlnce ? ... chceš na okruh ? ... chceš si hrát na městkýho chuligána a brát půlku jízdy po zadním ? ... chceš mít svůj luxusní koráb na cesty ? ..chceš kapoty ? ... chceš strojovnu vystavenou na celý okolí ? ...chceš štvát sousedy už jen tím že nastartuješ ? ...chceš na to balit holky a nebo kluky ?.. otázek je milion ale odpověd je jen jedna a měl by si k ní směřovat, protože prostě není stroj jako stroj, a každej má své mouchy, které musíš přebít tím že je to prostě a zkrátka neříkám, že by každej měl vědět kam směřuje, ale předci jen sis nezačal dělat přidičák jen proto, že tě napadlo, že máš prázdnou kolonku na zadní straně ne ?

Vzhledem k tomu, že jsi adrenalinový typ a technik jak píšeš, tak zníš jako někdo kdo si časem bude chtít osahat supersport(ale za sebe můžu říct, že je to divný, protože jako supersport úchyl jsem měl jasno ode dne 1 a nikdy se nic nezměnilo a myslím si že většina blbců jako já to má podobně), ale bude to pro tebe skok, když se budeš učit na pohodlně odpruženym naháči co se tváří sportovně s jemnějšíma brzdama a čistým průběhem výkonu s pohodlné pozici a pak přeskočíš na Raketovou kozu, která ti připomene každej kamínek na silnici, jakmile se roztočí skočí z 60% výkonu na 100% za tisíc otáček a brzdit bude tvrdě jak šutr v malých rychlostech a přitom budeš celou dobu sedět jak sprinter co čeká na startu.

Ale né, dělej co máš rád a je jedno jak už ! ...nicméně myslim si že to pro mě byla o dost menší rána skočit z "rádoby" supersportu na "superport", doteď si nedokážu představit, třeba sám sebe na krosce nebo na cesťáku.. byl by to pro mě úplně novej svět (A dost možná bych musel koupit i jiný oblečení)

Snad bych jen na závěr dodal, že u motorek je pojem "ojetina" a "stáří" o dost komplikovanější než se zdá ....ostatně dost často potkáš lidi na nečem co je starší než mi dva a vypadá a zní to naprosto zdravě. (Např. moje 7-8 let stará motorka, který jsem dával co proto byla ve stejném stavu jako 16 let stará raketa co jsem si teď koupil)

Naposledy editováno 10.05.2019 23:33:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - levnější ojetina na naučení VS zánovní dražš...

11.5.2019 v 00:51 | Nahoru | #2
Lam.> Jako já taky táhnu k supersportu, co si budem! Rozhodně jsem si nedělal řidičák jen tak, a už teď vím, že moto nechci k dálkám nebo cruisera ke kochání, toho si ještě užiju na starý kolena Chci něco načem budu moct krájet zatáčky na Červonohorským sedle, kterým mám půl hodiny od baráku :D Chtěl jsem ale něco silnějšího (do 70 kw abych to stáhl na A2 a pak časem otevřel). Většina supersportů od 600CC, (jako R6 ) jsou ale zbraně s 80 plus KW a to fakt na začátek nechci. Tak jsem pak přirozeně směroval k naháčům jako MT-07, kterou doporučují jako silnější pro začátek. Ta je taky relativně dost sportovní pro začátečníka.

Vyslyším ale asi volání sportu a půjdu do ojeté R3 nebo CBR500R kolem 90k, který mi pro začátek budou stačit, jsou levnější a určitě dost silný pro začátečníky abych si na nich i zablbl a naučíl se na nich. Za rok nebo dva se pak uvidí:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kontrolka mazání - výměna oleje [1, 2] Kawasaki Ninja 400 Thomas18 35 19.4.2024 v 00:02 Weisner
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7


TOPlist