ale mám strach, že když mám bezdušový ráfky a pneu je užší než tam má bejt original, tak jestli to bude fungovat?
Za odpovědi a rady všem moc děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Do zatáček na asfaltu to půjde ochotně, ale k tomu mnohem lépe poslouží silniční guma. Ta guma by i přes jiný rozměr neměla problém udržet vzduch, dokud sedí obvod a šprcka se vejde do kyvky, většinou není problém, ale kvůli problémům zmíněným výše těžko najdeš někoho, kdo to testoval...
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Edit.: tak jsem to nevydržel a dohledal, 1090R má z.ráfek dokonce 4,5"!!! to s tou 140kou, bude fakt extra zranitelné a když už, tak určitě používat s duší!
Naposledy editováno 02.05.2019 10:00:29
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
ano rafek 3" by byl lepsi,ale prdpokladam ze nebudes jezdit Erdzberg,tak se dá i na 4".
Naposledy editováno 03.05.2019 13:15:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Mr.Dreamer píše: Dávat na tak těžkou motorku úzkou gumu nedává moc smysl, nájezd bude špatný, v offu budeš mít úzký kontaktní plochu a bláto nebo písek bude hrozný opruz.
Do zatáček na asfaltu to půjde ochotně, ale k tomu mnohem lépe poslouží silniční guma. Ta guma by i přes jiný rozměr neměla problém udržet vzduch, dokud sedí obvod a šprcka se vejde do kyvky, většinou není problém, ale kvůli problémům zmíněným výše těžko najdeš někoho, kdo to testoval...
ty jsi vůbec nepochopil na co se ptal a asi ani nevis o jakou moto se jedná,odpověď mimo.
M_A_B píše: prosímtě, jaky je důvod tam dávat jiný rozměr než určených výrobcem?
asi proto, že výběr opravdu enduro pneu je omezen a v rozměru 150 není žádná.
Naposledy editováno 03.05.2019 13:17:01
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Kovi píše: ty jsi vůbec nepochopil na co se ptal a asi ani nevis o jakou moto se jedná,odpověď mimo.
Tak to je štěstí, že jsi mi to přišel vysvětlit. Tak rychle nahoď drsnou hard enduro gumu a jdi pokořit upravené alpské šotoliny a nalepit si 10 samolepek na kufry širší než osobák abys ukázal, jaký jsi dobrodruh .
Jak jsem psal, můžeš tam dát 140 gumu a tvářit se jako enduro střelec a nebo tam můžeš dát gumu jako třeba Shinko E805, což je skvělá 150 guma s kvalitníma bočnicema na 18ku ráfek, která v terénu zvládne rozhodně víc než ta věc mezi sedlem a řídítky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
KaCPan> presne tak, ostra enduro pneu, ano ventilek je trochu bokem,samozdrejme nesmis matici ventilku dotáhnout na doraz,aby mel ventilek na dusi vuli a fungovat to bude, mam to tak pul roku, jezdil jsem jen les ,enduro trat,piskovnu a pod
pro predstavu davam fotku, jedna se o stejne rafky /mam dvoje kola/ rozdil v sirce je 11 mm,vlevo je 140 ,vpravo 150.
Naposledy editováno 03.05.2019 15:53:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
jasp píše: Mr.Dreamer> Tuhle gumu jsem jezdil. Na to ze ma homologaci na silnici je v terenu docela dobra, ale nema bocni vedeni v blate a ani v pisku. Na tezsi teren je proste a jednoduse nedostacujici. Takze jsi zase mimo...
Když už jsme se rozhodli do terénu tahat mastodonty a ne 250 kubíkovou prskavku, je potřeba je podle toho také obout. U lehčí motorky potřebuješ extra ovladatelnost, protože si grip musíš najít sám, když tomu jen dáš plnej knedl, to kolo ti začne hned klouzat i na lehkém výjezdu. Tedy, top 10% to potřebuje, zbylých 90% jen v problémech přidá plyn, lesem se rozezní řev motoru, bláto lítá všude a potenciál gumy zůstane bez využití a jezdec tam někde pádluje nohama a doufám, že mu kamarádi přispěchají na pomoc, protože sám to stejně nevyjede. Pokud bys dokázal jet na úrovni, abys ostrou gumu využil, akorát bys orval špalky, protože na tu váhu ani krouťák není stavěná, případně s hlatrama a podhuštěnou gumou dodrbal ráfek jako bonus. Ta 805 je postavená na přesně jednu věc - a to tlačit motorku dopředu. Když jezdíme traktory na dvou kolech, je fajn se k ním tak i chovat. Mít to tak trochu v pí**, nepodělat si z toho, že ti zadek tancuje, na spodku kopce vzít za heft a vybublat až nahoru s minimální ztrátou trakce. Takovou úlohu ta guma s velkými podélnými špalky zvládne mnohem lépe než nějaká harcore šprcka pro pravé střelce. Může to pro tebe být šok, ale v továrně nejsou parta idiotů a mají slušnou představu, která guma na motorce funguje dobře a která ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Nebo je druhá možnost - těch určitě víc než sto lidí který znám, jezděj na velkejch v terénu a dost z nich umí věci o kterejch se mi může na 160kilovým jednoválci jenom zdát je úplně blbejch a udělali by líp kdyby jezdili na velkejch cestovních špuntech
Čau, Tom
Naposledy editováno 03.05.2019 17:12:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Ono využití ostrý gumy na 200+ kilový motorce není jen ve výjezdech - mokrá tráva, traverzy, nutnost vyjet z bahnitý koleje, šikmej břeh a hromada jinejch možností.
Nebo je druhá možnost - těch určitě víc než sto lidí který znám, jezděj na velkejch v terénu a dost z nich umí věci o kterejch se mi může na 160kilovým jednoválci jenom zdát je úplně blbejch a udělali by líp kdyby jezdili na velkejch cestovních špuntech
Čau, Tom
Tak pravda, nejsem tak společenskej, takže u mě se o stovku jezdců nejedná, ale když jsem psal, že těžko najdeš někoho, kdo by takový set-up jezdil, psal jsem to proto, že lidi, kteří jezdí o kotel lépe než já (v offu), by něco takového na litra neobuli. To, co u lehké motorky řešíš agilitou, zvládneš na velké díky kinetice. To, co by tě na lehké rozhodilo ta vleká prostě pobere, protože díky vysoké váze má i úměrně vyšší kinetickou energii, což je jedna z věcí, které se mi na těch motorkách nejvíc líbí, říct si, kašlu na to a někam to poslat, a místo, abych skončil na čumáku to fakt i projedu .
K poslednímu odstavci, ano, většina lidí s litrama na ostrých gumách by udělali lépe, kdyby jezdili na velkejch špuntech, rozhodně by toho více projeli, stačí nemít strach z tancujícího zadku a zůstat na plynu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> No je pravda že většina lidí kteří v terénu na velkejch umí a já se s nima osobně znám jezděj na podlitrech, většinou upravený Afriky, Transalpy, nebo KTM950, 990 či Superenduro, ale těch dvěstě kilo tam je. A tomu že by líp zajeli na velkejch špuntech se musím fakt smát, mnoho lidí včetně mně si prošlo přechodem z nějakejch TKC nebo E09 na Céčkový gumy od Mitasu nebo jejich obdoby a každej do jednoho poznal značný zlepšení, takže buď máme oba jiný představy o terénu co se jezdí na velkejch nebo nevíš o čem zejména v poslední větě mluvíš.
Čau, Tom
Hej, bude tohle boj ve stylu "moji kamarádi jsou lepší než tvoji kamarádi"?
Už se budu opakovat, což je opatrný náznak, že se posouváme do roviny konverzace 2T vs 4T, takže asi ode mě poslední osvícené moudro. U těžké motorky je hlavní aby jela dopředu, je to traktor na dvou kolech a tak se k němu musíš chovat. Velké špalky pro zadní kolo jsou dělané k tomu, aby ten lineární výkon využily. Podobně jako u 4T najdeš více trakce než s neklidnější 2T, protože to kolo neurveš tak snadno, tak u mastodonta na tom budeš ještě lépe. Když tam naopak dáš ostrou gumu, místo trakce najdeš urvaný špunty, protože ta guma není postavená na to, aby přes ní těžká motorka konstantně tlačila svůj krouťák.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Nic ve zlým, ale plácáš úplný nesmysly, to co píšeš může ještě trochu fungovat na suchým nebo kamenitým povrchu, ale k jízdě v terénu patřej i jiný situace, v bahně se ti tvý slavný velký špůnty daleko dřív ucpu, na šikmině ujedou do strany a jsi v řiti, a věř mi že nepíšu jen teorie odposlouchaný od kamarádů, mimo asfalt mám na velkejch motorkách najeto spíš desítky tisíc než tisíce kiláků
Čau, Tom
Tvé přecházení detailu, že špunt při agresivnější jízdě prostě urveš naznačuje, že za desítky tisíc kilomterů ses naučil té motorky spíše bát, než ji vzít pod krkem, možná by občas to odposlouchání teorie neuškodilo ;) .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pneu na KTM 1090 adventure r
TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> No je to jednoduchý - jestli máš těžký enduro na velkejch špuntech tak se někdy ukaž na Liberecku, buď normálně nebo na nějaký akci pro velký endura, najdem nějakej kus terénu s bahnem vyzkoušíme, to, ukázaná platí
Čau, Tom
No sakra, musím se na internetu o blbostech hádat častěji, kdo by čekal, že z toho budu ještě profitovat .
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Nic ve zlým, ale plácáš úplný nesmysly, to co píšeš může ještě trochu fungovat na suchým nebo kamenitým povrchu, ale k jízdě v terénu patřej i jiný situace, v bahně se ti tvý slavný velký špůnty daleko dřív ucpu, na šikmině ujedou do strany a jsi v řiti,
presne tak neznám jediný důvod proč bych mít enduro pneu co funguje, obouval velké špunty ala Shinko nebo EO9 co se po pár metreech v blátě zacpou e nemají absolutní žádné boční vedení, naopak na těžší motorce 200 kg/150 PS potřebuješ větší trakci, jelikož tou váhou máš problém se pohnout z místa na rozbahněné louce, jezdil jsem v podobném terénu na 250 a 450 a tak sračky nehráli roli motorka projela všechno, 1190 má mnohem větší snahu se váhou zahrabat nerozjet se,proto beru ty nejlepší pneu a rozhodně žádné orvané špunty i v kamenitých výjezdech neporozuji ono chce i u těchto pneu volit vhodnou směs.
pneudoenduro velké špunty beru na to,že jedu dlouhý prejezd do rumunska a tam budu jezdit SUCHE šotolinky tam to funguje a mají na to i dělaný nájezd.
Pokud chces jezdit s GS, bude stacit spalkovka, pokud chces jet na Liberecko za TomElefantem, budes potrebovat spuntovku.
Ja bych akorat nebral tu EF-07. Z te jsem na velke nebyl nadseny.
PETARDAK píše:
Edit.: tak jsem to nevydržel a dohledal, 1090R má z.ráfek dokonce 4,5"!!! to s tou 140kou, bude fakt extra zranitelné a když už, tak určitě používat s duší!
Nic zranitelné není, mám to přesně tak jezdím i kameny a zadní ráfek v pohodě, duši určitě protože enduro 140 pneu bezdusove ani nejsou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R | Dovizioso04 | 9 | 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 3 | 5.4.2024 v 08:11 slabak2 |
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 12 | 19.3.2024 v 11:02 Mates008 |
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 8 | 23.10.2023 v 10:41 Mates008 |