Přijde mi to přespříliš naknop abych to vůbec namontoval na motor a zkoušel uvést do provozu. Přitom mezera (profuk) tam je (asi 1mm, neměl jsem šupleru po ruce).
Menší pístní kroužek k sehnání asi není a jeden ze dvou co tam byly se mi podařil zlomit, takže už ani není cesty zpět
Co mě udivilo, tak mám na pístu místo na uložení 3 kroužků, přitom to se prodává na Jawettu má 1 - 2 kroužky..
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístních kroužků
Já svůj problém možná zkraje moc rozepsal a proto se rozepisujete i vy (a díky za to!) V podstatě šlo jen o to vyměnit kroužky, vyzkoušet a až když nebude zbytí tak výbrus, který by to nejen a vyřešil ale ještě zlepšil. Jednak přiznávám, že na to nemám finance (čeká mě výměna olejů a filtrů ve dvou autech + mé Hondě CBF 1000, která by chtěla i nové svíčky) a druhak jsem chtěl přijít na kloub této záhadě. Takže popisovat v jakých osách se opotřebovává válec je zajímavé ale u mého problému k ničemu
Když děláte něco, co pokládáte za správný postup a ono to ne a ne jít, tak o to víc to chcete dokončit, protože není objektivní důvod proč by to jít nemělo. Znáte to?
Medved píše: kde s tim pistem zkousis hybat?
Nasazoval jsem směrem od ojnice kde šlo docela lehce zaklepat, když jsem postupoval více dovniř šlo to hůře až vůbec. Dělal jsem to jen malým kladívkem, nemělo smysl to rvát silou.
Sofía píše:
a) Opotřebení válce není jen v průřezu do šišky..
b) Nejlepší nástroj pro kvalitní čištění drážek pro pístní kroužky je starý zlomený kroužek s napilovaným náběhem..
c) .."měřit" v místě opotřebení..
d) ..na dnu pístu by měla být vyražená šipka určující směr montáže.
a) Je tam cítit malý schůdek,.
b) Super tip, starý zlomený kroužek je naprosto ideální na čištění!
c) Jj, kroužek jsem vsouval hlouběji a mezera mezi zámky se mi stále zdála přijatelná
d) Na vršku pístu je šipka a je nutné se jí držet - zámek kroužku je pak nahoře, kde je otvor pro sání, který je menší než otvor výfuku, o který se kroužek seká.
ROZŘEŠENÍ
Kamarád ze vsi mi donesl svoje volné písty a pístní kroužky z pincka na odzkoušení - písty jsou stejné jak můj ale jeho pístní kroužky mají slabší stěnu - všechny pasují do průměru 38 mm, všechny jsou vysoké 2 mm ale mají jinou tloušťku stěny, což je téměř viditelné okem - moje mají tloušťku stěny kolem 1.75 mm (vlevo) a ty jeho 1.6 mm (vpravo). Pokud bych si věřil, že měřím přesně tak by nemožnost použití mého nového kroužku na starém pístu odhlalilo měření, které mi radil Sofía (kroužek ve válci ku výřezu v pístu). Tady se dal ušetřit jeden krok postupu - k novým kroužkům objednat nový originální píst a nejspíše by to sedlo.
Takže to vypadá, že trable byly způsobeny kombinací pístem z pincka a kroužky pro Jawettu. Až budu jednou dělat výbrus dám origo píst a origo kroužky a můj dědic z toho nebude mít hlavu kolem Teď ale už mám v garáži ověřenou možnost se stávajícím pístem a odpovídajícími kroužky.
Všem díky za tipy, něco bylo opravdu zajímavé a nápomocné. S kroužky od kamaráda se píst hýbe a nejsou vidět prosvity. Až to složím (tak týden) podám zprávu, jestli dělá pataputy pataputy
Naposledy editováno 01.04.2019 09:04:07
Nalezeno!
Takže nakonec mělké drážky v pístu a kroužek s malým vnitřním průměrem... bych nevěřil, že se ještě něco podobného najde... a to zejména poté, co jsem se v dobovém tisku dočetl, že Pinďour (Pařez) a Jawetta (Stadion) mají mít stejné písty (tehdy na čep 10 mm), protože pro socialistické strojírenství je to přesný typizovaný výrobek pro velkoobjemovou výrobu .
Každopádně gratuluju k odhalení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Vallaro - legislativa Babetta 210, Jawa Stadion S11 | kokoška. | 10 | 8.10.2023 v 08:43 kokoška. |
barva na s11 Jawa Stadion S11 | tadeo96 | 12 | 27.1.2023 v 00:06 Břichoun |
Ráfky Stadion S11 Jawa Stadion S11 | Břichoun | 6 | 25.11.2022 v 07:06 FJRPEPA |
jawetta Jawa 50/551 Jawetta | Šola01 | 5 | 18.10.2022 v 22:25 Šola01 |
Nestartuje, slabá jiskra Jawa Stadion S11 | Filip116 | 5 | 6.8.2022 v 13:41 Filip116 |