Naposledy editováno 23.01.2019 22:18:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
kerut píše: ..jako s divkou, nejdriv napeti potom proud proud proteka terpve po tom co se naindukuje se napeti, ale urcite neni nulove protoze drat civky ma jaksi odpor...
Jasně, že to napětí a tím pádem i proud není nulové. Pokud tyristorem nebo triakem vyzkratuješ vinutí toho alternátoru, klesne okamžité napětí z 14,5V třeba na 0,2V. Ale ten proud se nezvýší z 30A na 2kA, aby výkon zůstal stejný, páč ten alternátor takový proud nevyrobí.
Není to tak, jak tu někdo napsal a ostatní se toho chytli, že zkratovací regulátor veškerý výkon alternátoru, který nespotřebujou světla, baterka a zapalování prostě promění v teplo.
Ten zkratovací regulátor funguje s účinností třeba 90% (to plácám od oka) a 10% přijde nazmar. Možná míň, možná víc. Nemám s tím zkušenosti. Vycházím pouze z fyziky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Akorat kdyby to bylo tak snadny, uz to nekoho napadlo.
Borntobewild píše: Jasně, že to napětí a tím pádem i proud není nulové. Pokud tyristorem nebo triakem vyzkratuješ vinutí toho alternátoru, klesne okamžité napětí z 14,5V třeba na 0,2V. Ale ten proud se nezvýší z 30A na 2kA, aby výkon zůstal stejný, páč ten alternátor takový proud nevyrobí.
Není to tak, jak tu někdo napsal a ostatní se toho chytli, že zkratovací regulátor veškerý výkon alternátoru, který nespotřebujou světla, baterka a zapalování prostě promění v teplo.
Ten zkratovací regulátor funguje s účinností třeba 90% (to plácám od oka) a 10% přijde nazmar. Možná míň, možná víc. Nemám s tím zkušenosti. Vycházím pouze z fyziky.
Musím Tě podpořit, protože pro většinu zde diskutujících je fyzika (základní školy) asi sprosté slovo.
Tyristory ani triaky na tom nejsou moc dobře, co se týká úbytku napětí na nich v sepnutém stavu a další nevýhoda je, že se rozepnou až při průchodu proudu nulou, ale regulátory s unipolárními MOS-FET tranzistory to už je jiná káva, ty jsou za provozu téměř studené, protože ty tranzistory mají v sepnutém stavu odpor pár m?, takže účinnost těchto regulátorů je mnohem vyšší, další výhoda je, že se dají uzavřít i při průchodu proudu. To, že je takový regulátor v provozu jen o pár stupňů teplejší než je teplota okolí nemám někde z doslechu, ale z vlastní zkušenosti, za pár stokorun jsem si takový regulátor pořídil od číňanů a fungoval bezvadně, ale asi jen dva roky, pak začal postupně zvyšovat napětí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder | Bella111 | 1 | 19.10.2021 v 14:27 callowsick |
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 30.7.2021 v 20:12 kerut |
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka |