Nabíjel jsem ji klasickou inteligentní nabíječkou Bosch C3, která nahlásila, že je nabito a druhý den multimetr hlásil lehce přes 12,40 V, což je nabití zhruba na necelých 50%. Zkusil jsem jinou nabíječku Güde, což je vpodstatě to samé jak Bosh a výsledek stejný. Ani jedna akumulátor nenabila na víc jak polovinu. Naivně jsem dle reklamních keců věřil, že udržují i po nabití baterii plně nabitou, což se ukázalo jako nesmysl.
Dal jsem ji nabít pomocí mé 20let staré nabíječky H-Tronic AL 300 která je určená pro nabíjení jen olověných akumulátorů a spíše klasických u kterých dokáže spustit proces desulfatace. Tato nabíječka signalizuje nabíjení pomocí zelené LED, která po nabití akumulátoru pohasíná až zhasne. Se svými 300 mA při 13,7 V je sice pomalá, jelikož výše uvedené nabíjí 800 mA na 14,2 V (AGM technologie by měla bezproblémů i v teple zvládat nabíjení i vyšším napětím a obě inteligentní nabíječky nabíjejí AGM tuším 14,7V, ale dostupné jen při 3A). Po pár dnech neustálého připojení se zhasnutou LED akumulátor hlásil druhý den po odpojení 12,8V.
Myslel jsem si, že 12,8 V je konečné cílové napětí. Letos jsem synovi k vánocům koupil dětskou elektro motorku, kde je akumulátor Yuasa sw280, té klasické koncepce pro záložní zdroje. Pokud se nepletu, tak uzavřené akumulátory od Yuasa jsou vše AGM a tato měla 12,9V a to byla ještě studená ze sklepa a po ohřátí doma je už na 12,98V.
Zkusím tu moji (již více jak 4 roky starou) nechat nabíjet v pokojové teplotě klidně týden. Bohužel neumím změřit jaký dává proud nabíječka po vypnutí LED, ale napětí 13,7V by ani při velmi dlouhém nabíjení nemělo akumulátoru vadit.
Mám dvě otázky.
1. zajímalo by mě kolik V mají nové akumulátory Yuasa (je to těch 13V)
2. jak je to u AGM akumulátorů se sulfatací a desulfatací?
V podstatě jde o prd, já se o tu moji začal pořádně starat po 3 letech a to ještě celé léto trpí tím, že najezdím jen pár set km a nějak ji na jaře, v létě a na podzim zapomínám alespoň jednou za pár měsíců dobít. Baterie i tak vydrží spoustu let a při té ceně mě trápit nemusí. Spíš mě ta teorie baví. Každopádně spoléhat na inteligentní nabíječky Bosh a různé obdoby (Lidl, Güde aj.), tak myslím, že těch 5 let možná ani nedá..
Naposledy editováno 21.12.2018 23:45:02
1 reakcí na tento příspěvek Kolik V mají nové AGM akumulátory a jak je nabíjíte
Assassin - já když manželce ve skůtru nenabiju klasickou baterii několikrát do roka, tak vydrží vždy lehce přez 2 roky. AGM třeba od Yuasy mají podstatně nižší samovybíjení, takže určitě vydrží déle, ale stejně si myslím, že 4-5 let by mohl být strop. Problém je, že jsem poslední roky pracovně a rodině tak vytížen, že na motorce se svezu za sezonu jen párkrát a najedu cca 500km. Proto baterii v motorce nikdy provozem nedobiju a pokud bych nedobíjel, tak je brzy po ní. Nevím kolik má motorka a skůtr odběr bez klíčku a kolik dobíjí, ale předpokládám, že to je v pořádku. Problém je, že ani motorka, ani skůtr nejezdí často. Stejně jsem to měl v autě, které jezdilo do 2000 km ročně po městě, tam byl strop 3 roky a další auto co jezdí 25 000 ročně aktuálně drží 7 rok.
A nabíjení 3A vs 0,8A - to zrovna u tech olověných baterek je celkem fuk, protoze tam nakej větší proud tece jen chvili a jen pokud je hodne vybita - jinak diky malému rozdilu napětí a pomerne velkému vnitřnímu odporu tam ty 3A ani téct nemohou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chod motoru u MG V7 Moto Guzzi V7 Racer | LuckyGhost | 26 | 2.9.2022 v 11:49 killabees |
Pirelli Sportdemon vs. Metzeler Las... Moto Guzzi V7 Classic, Moto Guzzi V7 Racer, Moto Guz... | Mates019 | 14 | 5.6.2022 v 22:09 MarioV2 |
Moto Guzzi V7 racer 2014 - domácí s... Moto Guzzi V7 Racer | LuckyGhost | 16 | 6.5.2022 v 16:30 Koudy01 |
Zkrácený zadek na Moto guzzi V7 Moto Guzzi V7 Classic, Moto Guzzi V7 Café, Moto Guzz... | matesxxx | 0 | 26.2.2020 v 11:00 chibi88 |
Moto Guzzi V7 cuká - vyřešeno Moto Guzzi V7 Racer | john-mcclane | 20 | 13.8.2018 v 19:39 dva_hrnce |