paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky
Ahoj, asi se tu o tom stokrát psalo ,ale tak pojdte ještě po 101 prosím
Mám moto v servisu a řeším kardan,moto má mít najeto 67 000 ,
věřím tomu asi jako tomu,že čeští politici nekradou,
servisák mi řekl (moto Tichý LBC) ,že s kardanu leze již trochu guma a že to není nic moc,
na druhou stranu mi řekl, že na ještě horším kardanu,
najezdil na své 1150 několik tisíc možná desítek tisíc a pak když jel někam fakt daleko za čáru,
tak si ho radši vyměnil, jde mi o to,když jde ten kardan do háje,jako že se protočí,
padne hned,nebo to dobu jede jako když klouže spojka ? Za druhé, nemáte někdo kontakt na levnější kardan než za 18 tis kč ?
Co mi nabídnul (nový) ,říkal že má ještě poptanou nějakou repliku za předem neurčenou cenu,
máte někdo zkušenost s replikou ? Další možnost, koupě staršího, ale kde
,nikde jsem nenašel a aby si člověk nekoupil to co má v motorce,moc do toho není vidět,
jasně vůle v kloubkách si zkusíš,tisícihran vidíš,ale guma prý může vylezat i u nového...je to těžký jestli budete někdo tak hodný a trpělivý poradte prosím a hned mně nemrdejte, že už se to tady probíralo Moc díky

Naposledy editováno 30.11.2018 08:37:56

2 reakcí na tento příspěvek Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 19:35 | Nahoru | #1
Jenom poznámka k řemenicím na gumě, ty fungovaly zejména u automobilních motorů jako tlumič torzních kmitů pro klikovou hřídel, která jimi mohla trpět, aby neulítla po vyčerpání únavové pevnosti, bývaly zejména u vznětových 4 válců, které mají silnější rázy na kliku od pístů. Nyní to asi nahrazuje dvojhmotový setrvák na druhé straně kliky...
Jinak BMW R1100GS mám také a tak jsem zvědav jak dlouho vydrží můj kardan...

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 19:46 | Nahoru | #2
Jiri_V> Jak jsem psal, nahrazuje to volnoběžka v altíku. Celá ta sranda (volnoběžka nebo řemenice v gumě) je kvůli setrvačnosti alternátoru a nerovnoměrnému chodu vznětového motoru. Dvouhmotový setrvák se používal i s řemenicema na klice v gumě, ten je tam z jiného důvodu.

(reakce na) Protočený kardan / koupě kardanu z druhé ruky

30.11.2018 v 20:25 | Nahoru | #3

Jiri_V píše: Jenom poznámka k řemenicím na gumě, ty fungovaly zejména u automobilních motorů jako tlumič torzních kmitů pro klikovou hřídel, která jimi mohla trpět, aby neulítla po vyčerpání únavové pevnosti, bývaly zejména u vznětových 4 válců, které mají silnější rázy na kliku od pístů. Nyní to asi nahrazuje dvojhmotový setrvák na druhé straně kliky...
Jinak BMW R1100GS mám také a tak jsem zvědav jak dlouho vydrží můj kardan...



Zajímavý, měl jsem řadový benzínový šestiválec a měl jsem ho taky
Ty harmonické kmity vznikají ve všem, to je tak nějak efekt pístového spalovacího motoru, jeho chod je nerovnoměrný (hnidopich vytáhne rotační letecký motor, ale o tom řeč není).
A volnoběžka na alternátoru je kvůli ochraně tohohle tlumiče kmitů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration


TOPlist