Jak velký vliv na životnost centrálu, příp. riziko destrukce rámu(prasknutí podsedláku), má občasné přetížení motorky.
Vyjma Suzuki, a některých echt cestovních modelů, mají všechny japonské motorky nosnost do 200kg(třeba Transalp 170kg )..
Coby dobře živený středoevropan mám při cestě s velitelkou a jejími "důležitostmi" problém vlézt se do užit.zatížení motorky 195kg ...
Je pravda, že najedu celkem prd a ve dvou s bagáží asi jeden víkend v roce, ale i tak by mě zajímalo, jaké s tím máte zkušenosti, příp. jak moc se mám bát, že něco odrovnám...
Při jízdě se motorka chová vzorně a přetížení necítím ( asi 10kg nad limit ).
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
...jeden víkend si dej bacha na díry v silnici a buď v klidu
2 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Za těch 14 dní si tak zvyknu na tu váhu,že když to po dovolené odmašlím,středoevropanka sesedne a jedu se projet sám,tak mě i ten litrový Strom připadá jako bych vodil dětské kolo a připadá mě to vysoký jako koza
Naposledy editováno 30.10.2018 12:37:14
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
gio9 píše: budeš se cejtit líp ,když ti to někdo schválí?...tak jo můžeš..
...jeden víkend si dej bacha na díry v silnici a buď v klidu
Přesně
Víš jak...Když ti několik lidí napíše "Dělám to tak a v poho", tak seš hned klidnější
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Ale já jako strojař bych s tím měl psychický problém a pořádně bych si tu jízdu s dobře živenou středoevropankou neužil, protože bych na to musel pořád myslet. Otázka je, jak hodně je to předimenzované, přece jenom je na motorce dost míst, kde se může střihnout nějaký šroub nebo se může zdeformovat příhradová konstrukce podsedláku, zvlášť při rázovém zatížení, když se vlítne do díry. Neříkám že hned, ale třeba postupně.
Čímž chci říct, že při jízdě s plným zatížením, nebo při přetížení, je třeba koukat jak ostříž a snažit se vyhnout všem těm pastem. Takže na německý dálnici se většinou bát nemusíš - i když poslední dobou mi přijde, že už ani tam to není co to bývalo a na nájezdech na některý mosty to taky hnusně mlátí na dilatačním uzávěru.
Jo - a jsem trochu nasranej, protože právě měním prasklý pero u osobáku a čeká mě to u dodávky. Osobák přetíženej nejezdí snad nikdy a stejně je to prd platný, z předního pera jsou dvě.
Cagiva Navigátor 241 / 189 kg
Honda Varadero 256 / 195 kg
BMW 1150 GS 264 / 196 kg /
Triuph Tiger 250 / 235 kg
no, nedá se všemu věřit, zrovna Tigra mám, a v TP je provozní 258 kg / největší povolená 440 kg, to mi vychází užitečná 182 kg, docela (- 53 kg ) rozdíl
asi překlep, ale tyhle nesrovnalosti mě docela serou, v jiném článku jsem se zas dočetl, že můj Tiger má hydraulickou spojku, samozřejmě nemá, ale to už jsem odbočil od zadání tazatele, takže jak píší kolegové nade mnou, s rozumem se dá, žádná divočina
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
VFR800 ve dvou s kufry a trefený kanál - vytržená obě horní oka podsedláku z rámu, jinak centrál i ráfky OK,
1150GSA sólo (občas i ve dvou) s kufry a fůra km i mimo asfalt - únavou prasklé (přetržené) obě horní trubky.
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Právě proto řeším, jestli kvůli tomu měnit moto...
Koukal jsem na RT1200/1150, nebo K1200GT u modrobílých vrtulí...Ale to jsme cenově ale úúúúúúplně jinde
Naposledy editováno 01.11.2018 19:06:00
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
E: Hmm, tak sem vyguglil 187 Kg. To neni moc.
Naposledy editováno 01.11.2018 21:17:37
3 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
A na ostrém enduru ani nemám co pohledávat.............i zcela bez oděvu a po ranní hygieně jsem stále vysoko nad povolené zatížení
Většinou přesahujeme max. povolenou hmotnost při cestě na dovolenou o cca 50kg................což je 10% nad limit. Motorky si s tím poradí bez problémů, horší by to asi bylo s vysvětlováním pojišťovně při nějakém průseru. Takže jezdit v klídku a nebo nechávat sociuse doma u sporáku
Stejnou "cihlu" má kamarád a je na tom vidět, že se nešetřilo !motorka je to robustní!
Já jsem spokojenej (nebo spíš věčně nespokojenej a "hledající" ), ale takovej ten vnitřní pocit,
že "není všechno v pořádku", když to naložím není zrovna příjemnej …
No...Uvidím no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Takže Brůča - a 10% přetížení neřešit... Protože podvozek je dělanej na celkovou váhu. Jen teda pozor, kde ten náklad je - narvat to někam na konec podsedlovky to topcase nebude, díky působící páce, nejrozumnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
dafikk píše: Jsem dobře živený středoevropan s dobře živenou středoevropankou, která sice netahá blbosti,ale za to vezeme do Řecka nějaký flašky jako prezenty a zpět vozíme zase oliváč a jejich víno. Jsme vždy přetížení o cca 30kg.Zpět možná i více. Mám Stroma a zatím žádný problém nemám. Podsedlák nepraskl,kyvka se neohla,tlumiče nevytekly,spotřeba furt stejná,i při velice opatrné jízdě po šotolině,popř. polňačce se nic nezničilo. Podotýkám,že je to 1x max 2x do roka.
Za těch 14 dní si tak zvyknu na tu váhu,že když to po dovolené odmašlím,středoevropanka sesedne a jedu se projet sám,tak mě i ten litrový Strom připadá jako bych vodil dětské kolo a připadá mě to vysoký jako koza
A už ti vyteklo červené víno do kufru, včetně rakije a pak všechno co v něm bylo, do popelnice ?
FJRPEPA píše: A už ti vyteklo červené víno do kufru, včetně rakije a pak všechno co v něm bylo, do popelnice ?
naštěstí ještě ne. Všechno balíme zvlášť do igelitek,kdyby náhodou....
Jednou se nám ale protrhla ta instantní polévka do hrnečku a vysypala se mezi věci. To byl smrad Ty rychlosoly a ostatní chemické sračky v té polívce se smíchaly s voňavýma věcma od aviváže,do toho to teplo....lahůdka Trička musela žena v Řecku na hotelu přemáchnout,protože to nešlo vyvětrat a smrděli bychom jak pouliční prodavači glutamátu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
No bude to u každé motorky jiné. Borec na Vstromu jel sám na Magadan pěkný offroad a praskl mu rám. Možná kdyby jel na litru vydrželo by to.
Jak bylo zmíněno, dobré nosiče upevněné třeba za stupačky určitě pomůžou.
Naposledy editováno 02.11.2018 13:49:02
Jak jsem už psal, většinu věcí, a snažím se těch těžšíc,h vozím v origo bočních kufrech a ty mají rámy chycené k zadním stupnám, takže to rozložený trochu bude...
Naposledy editováno 02.11.2018 13:52:57
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Koudy01 píše: Myslim, ze i takova MG Norge bude mit dost Kg. I u te moji V11 pisou 214 Kg a to je "sportovni" stroj.
E: Hmm, tak sem vyguglil 187 Kg. To neni moc.
Googlu nevěř, podle TP má Norge 217kg.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |