globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Ahoj.
Jak velký vliv na životnost centrálu, příp. riziko destrukce rámu(prasknutí podsedláku), má občasné přetížení motorky.
Vyjma Suzuki, a některých echt cestovních modelů, mají všechny japonské motorky nosnost do 200kg(třeba Transalp 170kg )..
Coby dobře živený středoevropan mám při cestě s velitelkou a jejími "důležitostmi" problém vlézt se do užit.zatížení motorky 195kg ...
Je pravda, že najedu celkem prd a ve dvou s bagáží asi jeden víkend v roce, ale i tak by mě zajímalo, jaké s tím máte zkušenosti, příp. jak moc se mám bát, že něco odrovnám...
Při jízdě se motorka chová vzorně a přetížení necítím ( asi 10kg nad limit ).


3 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2018 v 06:29 | Nahoru | #1
Koukal jsem do techničáků svých motorek............Triumph Sprint 955 RS užítečné zatížení 170kg, BMW K 1200 GT starý model s motorem cihla...........užitečné 200 + 50kg vozík..........takže celkem 250kg nákladu..
A na ostrém enduru ani nemám co pohledávat.............i zcela bez oděvu a po ranní hygieně jsem stále vysoko nad povolené zatížení

Většinou přesahujeme max. povolenou hmotnost při cestě na dovolenou o cca 50kg................což je 10% nad limit. Motorky si s tím poradí bez problémů, horší by to asi bylo s vysvětlováním pojišťovně při nějakém průseru. Takže jezdit v klídku a nebo nechávat sociuse doma u sporáku

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

2.11.2018 v 07:35 | Nahoru | #2
Brůča.> Přiznám se, že tvůj profil mám "nastudovaný"
Stejnou "cihlu" má kamarád a je na tom vidět, že se nešetřilo !motorka je to robustní!
Já jsem spokojenej (nebo spíš věčně nespokojenej a "hledající" ), ale takovej ten vnitřní pocit,
že "není všechno v pořádku", když to naložím není zrovna příjemnej
No...Uvidím no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2018 v 07:58 | Nahoru | #3
Brůča.> Ty si trefil hlavičku na hřebíček! Je třeba na to koukat tak, že povolená celková maximální je třeba cca 450 kg. Takže když to přetížíš o 45 kg, tak je to jen 10% navíc. Což vážně není katastrofa. Všichni jsme řešili, že při povoleným zatížení třeba 180 kg je 45 kg navíc celá 1/4 - a to už vypadá "děsivě".
Takže Brůča - a 10% přetížení neřešit... Protože podvozek je dělanej na celkovou váhu. Jen teda pozor, kde ten náklad je - narvat to někam na konec podsedlovky to topcase nebude, díky působící páce, nejrozumnější.

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

3.11.2018 v 11:47 | Nahoru | #4
Brůča .> máš v techničáku od Sprint RS napísané nezmysly . Tá Dekra , čo vám tam vládne , si technické údaje asi tiež len cucia z prsta .
Pošli im v ich originále tento dobový popis k modelom Sprint 955 RS/ST :
Alle Varianten besitzen sehr gute Bremsen, extrem üppige Zuladekapazitäten (je nach Modell 269 bis 272 kg )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist