globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: parkování motorky spolu s automobilem na jednom garážovém stání
23.10.2018 v 18:03
Kolegové motorkáři,
narazil jsem na problém:

Hromadná parkovací stání pod bytovým domem jsou navrhována tak, že se uvažuje s jedním automobilem (popř. jedním jednostopým vozidlem) na jednom parkovacím stání. Motorka představuje jednostopé vozidlo, které musí být parkováno na dalším parkovacím stání. Na jednom stání nemůže parkovat více vozidel. Tak praví expert přes požární bezpečnost a vychází z ČSN 730810.
Tuto normu ale na webu nenajdete ke stažení - lze ji jen koupit za cca 600 Kč. Není na ni někde odkaz ?

Takže,
to, že motorka má kapacitu nádrže cca 3x menší než automobil nikoho nezajímá.
to, že motorka stojí v garážích, kde je obsazeno maximálně 60% parkovacích míst /lze ověřit na kamerovém záznamu/ také nikoho nezajímá.
S přepisy se nepolemizuje, ty se plní i kdyby to bylo životu nebezpečné.
Striktně vzato, ani auto požárního technika, jenž ve svém elaborátu upozornil na hrubé porušení požárních předpisů, v garáži nemělo co dělat, protože jeho vozidlo neúměrně zatížilo náš dům rizikem požáru. To se samozřejmě týká všech automobilů servisních organizací udržující chod domu, stejně tak policie. Vyjímky neexistují.

Pokud snad má někdo z Vás odborné znalosti k této problematice, zkuste prosím poradit, jestli se z této situace dá nějak vybruslit - například:
a) motorka bude bez benzínu. Tj. nebude požárně nebezpečná
b) parkování motorky "vypáruji" se sousedem, jenž tam neparkuje (tj. parkuji spolu s autem na vlastním stání, ale soused na svém neparkuje)
c) přijde někdo z HZS a řekne, že parking X ks motorek na 50 stání je v toleranci, aby s tím lidi neprudili.

Naposledy editováno 23.10.2018 18:08:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkování motorky spolu s automobilem na jednom garážovém st...

25.10.2018 v 11:24 | Nahoru | #1
vilemx> no, výborně, už bychom se někam dostali

pokud si kolega koupil parkovací stání o výměře X, bylo by asi nutno skouknout Prohlášení vlastníka, co se tím přesně míní, nicméně v principu nějak nevidím, jak by se to od té zahrady mělo lišit, plusmínus nějaká omezení daná sdílením prostoru - když si chci předělat jádro v bytě, tak si v rámci nějakejch pravidel můžu dělat co chci, takže pořád mi nějak chybí, proč bych si to nemohl dělat v garáži ... zatím tady padlo, že je potřeba se s tím počtem míst vejít do celkovýho přípustnýho zatížení tím požárním rizikem, což by asi chtělo souhlas spoluvlastníků, neb zřízení místa sníží prostor pro zřizování dalších, což se podloží výpočtem podle toho, co psal Porterfield ... změna stavby by byla, když si z garáží udělám hospodu, ale pochybuju, že pod to spadne triviální změna jejich dispozice - pokud jo, tak podle jakýho předpisu?

jinak nevim jak u vás, ale ve městě se obvykle parkování platí zlatem, u nás v novostavbách přijde extra stání na 300-400 kKč, takže to je cenově někde úplně jinde než ta případná troška byrokracie s formálním projektem ... ditto s tím pronájmem (otázka je, co je soused zač, a jak to celkově v baráku vypadá, pokud on to nepotřebuje, a ostatní taky ne, takže zájem je nula, tak i nechat to za flašku je pořád lepší než nemít z toho vůbec nic)

(reakce na) parkování motorky spolu s automobilem na jednom garážovém st...

25.10.2018 v 13:01 | Nahoru | #2
kavol> Bytový dům byl navržen, povolen, zhotoven a kolaudován s určitým počtem a velikostí bytů, parkovacích stání, třeba výrobních zařízení a nebytových prostor (řekněme kapacita stavby). Protože přidáním dalšího parkovacího stání jdeš nad počty uvedené při kolaudaci, projektu, všech schvalovačkách a vyjádřeních, musíš provést změnu dokončené stavby a docílit tak "opravy" počtu míst v projektu i kolaudaci, tj. navýšit její kapacitu. Je to podobné, jako když chceš dvě garsonky propojit dírou v příčce a udělat z nich 2+kk, které se objeví v Katastru jako jedna bytová jednotka namísto dvou garsonek. Samotná díra v příčce sice na první pohled nepodléhá ničemu (stavební úpravy bez zásahu do nosných konstrukcí), ale následek té díry je změna počtu bytových jednotek, a to už je +- stejné, jako změna počtu parkovacích stání. Když tohle uděláš u bytového domu se 4 jednotkami, rázem tou dírou způsobíš zemětřesení, protože podle zákona z toho uděláš dům rodinný (proto se běžně tento "fígl" používá obráceně a rázem inkasuješ místo tří nájmů čtyři a více :)). Takže navýšení počtu parkovacích míst není pouze změna dispozice, tou by bylo jejich jiné rozmístění v ploše, stejně jako změna uspořádání stolů v té hospodě. Když ale v té hospodě přidáš další stoly, resp. židle, tak také můžeš tvrdě narazit. Najednou přijde revizák či hygienik a hle, už nevychází počty a délky únikových cest, počty hajzlíků na prostatika nebo ventilátorů na vůni z řízků v kuchyni a ponožek v sále.

Naposledy editováno 25.10.2018 13:02:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist