globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

20.9.2018 v 00:12 | Nahoru | #1
kerut> Tak si to shrnem: Dacann má problém-při nízkém zatížení má na motoru 100°c ale díky velkému průtoku vzduchu a velkému chladiči dojde k poklesu teploty na výstupu z chladiče na 40°c (jeho slova,že to nebudou reálné změřené teploty neřeším). Příčinou je-nízké odpadní teplo z motoru do vody,=termostat balancuje na hraně otevřen/zavřen na cca 100°C s nejmenším průtokem vody a velká účinnost chlazeni způsobí teplotu na vstupu do motoru cca 40.Tvoje řešení termostat +10°c=termostat balancuje na hraně otevřen/zavřen na cca 110°c s nejmenším průtokem a velkou účinností chlazení ale teplota na výstupu z chladiče se zvedla na 50+ kolik a díky čemu opravdu nechápu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

20.9.2018 v 01:27 | Nahoru | #2
Kratzmar1> nevim kde beres na cem balancuje termostat (treba muj termostat otevira na 82°C a na 95°C uz je plne otevrenej) ale nevadi i z toho muzeme hypoteticky vyjit - pokud mu 100°C termostat balancuje na polovicnim otevreni, pak bude pri stejne teplote 110°C termostat zavrenej, ale pro lepsi predsatvu rekneme ze bude lehopunce otevrenej.. kdyz bude lehounce otevrenej, zmensi se prutok(hmotnostni tok), kdyz se zmensi prutok ohreje to same teplo ,mene kapaliny na vyssi teplotu, coz sice zpusobi otevreni termostatu, ale zaroven taky zvyseni teploty na vystupu z chladice.. v praxi to samozrejme nebude poskakovat sem a tam ale ustali se to dynamicky na prutoku a teplotach odpovidajicimu vstupnim parametrum,... furt nevim, co na tom nechapes, vykasli se na teplotni spady a na teploty vubec, a koukej na to jako na energetickej tok, v motoru ukladas prebytecnou tepelnou energii do kapaliny a v chladici ji prevadis do chladiciho vzduchu.. teploty jsou relativni, dulezity jsou jouly(waty)...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist