globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

20.9.2018 v 01:27 | Nahoru | #1
Kratzmar1> nevim kde beres na cem balancuje termostat (treba muj termostat otevira na 82°C a na 95°C uz je plne otevrenej) ale nevadi i z toho muzeme hypoteticky vyjit - pokud mu 100°C termostat balancuje na polovicnim otevreni, pak bude pri stejne teplote 110°C termostat zavrenej, ale pro lepsi predsatvu rekneme ze bude lehopunce otevrenej.. kdyz bude lehounce otevrenej, zmensi se prutok(hmotnostni tok), kdyz se zmensi prutok ohreje to same teplo ,mene kapaliny na vyssi teplotu, coz sice zpusobi otevreni termostatu, ale zaroven taky zvyseni teploty na vystupu z chladice.. v praxi to samozrejme nebude poskakovat sem a tam ale ustali se to dynamicky na prutoku a teplotach odpovidajicimu vstupnim parametrum,... furt nevim, co na tom nechapes, vykasli se na teplotni spady a na teploty vubec, a koukej na to jako na energetickej tok, v motoru ukladas prebytecnou tepelnou energii do kapaliny a v chladici ji prevadis do chladiciho vzduchu.. teploty jsou relativni, dulezity jsou jouly(waty)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

20.9.2018 v 18:51 | Nahoru | #2
kerut>

nevim kde beres na cem balancuje termostat

Na tom že nahoře na motoru má 100°C a dole na vstupu 40°C,= skoro žádný průtok chladičem i motorem, termostat se maximálně jen minimálně pootevře, jen větším pootevřením by spadla okamžitě provozní teplota ke 40°C (pokud mu jede čerpadlo a nemá nic ucpané) na nějaký poloviční otevření zapomeň teplotní spád vstup/výstup na motoru bude v řádech stupňů ne desítek.A aby byl chladič dimenzován tak, že při polovičním průtoku zajistí tep.spád 60°C snad ani ty nevěříš. Tzn.max. lehounce otevřený bude v obou případech...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist