paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 17:34 | Nahoru | #1
kerut>

reseni u FB je jasny, honis vodu kolem oleje dokola - takze se vzajemne vyrovnavaji teploty, ale zaroven snizujes prutok skrz chladic

Na jejich řešení se z výměníku ohřátá/ochlazená voda ochlazuje/ohřívá promícháním ve vodní pumpě a společném kanálu po odbočku na výměník což je zajištěno napojením na tlakovou větev a sací.Na tvém máš zajištěn sice veškerý průtok přes motor a nejstudenější kapalinu ale problém bude s průtokem přes výměník,ten se bude rapidně měnit dle otáček a otevření termostatu,čímž si zrušíš jednu z výhod výměníku proti chladiči-tepelnou setrvačnost(proto podle mě používají i ten výměník v gp-stabilnější teplota oleje

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 21:26 | Nahoru | #2
Kratzmar1> no hele i kdyz si taky kolega z "vé-ú-té" mysli ze kdyz bude pit dvema brcky tak tim tencim nic nepotece, tak bych se zas tak nebal a ten prutok skrz vymenik musi bejt malej - nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem.. chci jen zvednout teplotu z 85-90 nekam na 95.. (jinak teda spravny provozni teloty NC30 mam vycteny z ruznych prispevku z greybike400.. tech 90-95 je prej iealni, aby to slo dobre do otacek) tj treba 5°max treba 10°.. nezapomen ze olej ma polovicni teplotni kapacitu, a ze cim pomaleji bude voda ve vetvi vymeniku proudit tim vic se ohreje... tedy po smiseni nesmi uvarit motor, spis si myslim ze budu skrtit ten vymenik aby v otackach nefungoval "az moc"

E: a pokud bude zavrenej termostat prutok samozejme nebude ani jednou cestou, ale to je spravne..

jinak vypada to takhle - pro ilustraci


Naposledy editováno 12.09.2018 21:32:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist