globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 12:05 | Nahoru | #1
Výměník - když ho dáš na bypass, tak s ním ohříváš olej, dokud se nezahřeje motor. Jak otevře termostat, už není funkční. Výměník na Fireblade je správně, za studena ohřívá olej, za tepla udržuje teplotu. Jestli je výměník paralelně k bloku nebo k chladiči /za chladičem/ je skoro jedno, akorát se čeká na otevření termostatu.
Chladič - pokud není přicpaný, tak průtok vody je vždy dostatečný. Pro chladič je kritický průtok vzduchu, tlustý chladič má velký odpor a je potřeba vrtule s velkým výkonem, aby vzduch protlačila skrz. Proto jsou chladiče tenké a rozměrné.
Čerpadlo - potřebuje průtok, aby voda nabíhala na lopatky ve správném směru. Proto je tam taky ten bypass nebo pořádná díra kolem termostatu, nejen to ovzdušnění v termostatu samotném. Příkon čerpadla jsou desítky wattů, podívej se na čerpadlo ústředního topení, kolik stačí na vytopení baráku pro 30kW kotel.
A teď ještě video po nás blbečky, kteří musí mít ve všem jasno.

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 12:49 | Nahoru | #2
Beranidlo> cerpadlo je radial, kdyz nema prutok dela podtlak uvnitr a pretlak okolo ale nema-li tlacena kapalina (prakticky nestlacitelna) kam jit nic se nedeje, narozdil axialni turbiny ktera ma velkej uhel nabehu na vstupu takze dela vselijakej kavitacni bordel.. obeh vymeniku u FB (a dalsich Hond) prave pri vyssi potrebe chlazeni stale propousti, tudiz odebira cerpadlu cast jeho vykonu.. klasika - mas dve paralelni vetve potrubi z nichz v jedne je o dost mensi a v druhe vetsi odpor, logicky ta tlacena kapalina projde snaze tim mene odpornym, a prutok bude tudiz neprimo umerny pomeru tech odporu.. no kazdopadne uvidime az to povrci a neco se odmeri, da se to prepojit libovolne a data porovnat...

E: vsak prave na tom bypassu mi prijde nejlogictejsi - ve smyslu ohrevu oleje na provozni teplotu, mnohem logictejsi nez v te smycce kolem pumpy alá Honda.. (ale to od toho nechci, ja od toho chci lehke prichlazovani oleje ve vykonu..)

BTW vrtule netreba, prvni co jsem vyhodil... staci rychlost, kde neni rychlost neni potreba chladit vykon, ..bavime se o moto na hrani ne o autech vecne stojicich po mestech v kolonach (nechapu jak takovy jezdeni muze nekoho bavit )

Naposledy editováno 11.09.2018 13:12:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist