globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

8.9.2018 v 22:24 | Nahoru | #1
Pánové děkuji za názory a připomínky, přemýšlel jsem, že bych na propojovací hadici ( bipass ) namontoval otočný ventyl k dolazování průtoku vody během jízdy, hadici bych dal většího průměru, abych měl rozsáhlejší spektrum. Určitě bych musel instalovat teploměr, abych měl přehled o teplotě vody vstupující k válci. Ještě nad tím budu hodně přemýšlet a tápat, ale třeba na podzim, nebo když bude dost chladno, tak to má svůj smysl, to mi nikdo nerozmluví. Nepotřebuju, aby k válci šla příliš studená voda a to je nežádoucí. Jinak se dá ventil zavřít a okruh chladící kapaliny se tím uvede do původního stavu, takže jakoby netknuté. Taky by se hodila informace o teplotě oleje, jelikož motor nemá chladič, myslím že je olej značně teplotně namáhán. Beru v potaz výrobce, který usoudil že olejový chladič není třeba, ale informace o teplotě jsou celkem zásadní. Jak nízká zeplota, kvuli zátěži a otáčkám motoru při zahřívání, tak vysoká teplota, kdy je motor značně zatížen, která může poškozovat mazací schopnosti oleje. Ještě otázka, po kolika km měníte olej Vy? Myslím že by mohlo stačit po 5k, v příručce je u verze C myslím 10k, ale to rozhodně zamítám, šetřit se na takových věcech nevyplácí, navíc když je náplň motoru pouze 2L, tak to ztrácí smysl úplně..
Pište klidně připomínky, objektivní kritiku uvítám, o vývoji bipass projektu a "doku*vení" skvělého takřka nesmrtelného motoru vás budu informovat, pošlu i fotky..díky

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

9.9.2018 v 21:51 | Nahoru | #2
Dacann> Dej tam kohout z topení pro starší auta(ovládání na lanko),místo levé rukojeti napasuj druhou plynovou na kterou ten kohout napojíš.Samozřejmostí jsou tři teploměry výstup z motoru,výstup z chladiče a vstup do motoru,možná ještě teploměr oleje,no a podle zatížení-ovládá pravá ruka,rychlosti sleduješ na tacho. a aktuálních teplot dle budíků budeš levou rukou ovládat nejvhodnější teplotu na vstupu
P.s. Potom napiš z úrazovky jak to funguje
Sorry dělám si prdel,i když pokud to tu čte se-se tak už mu to určitě v hlavě šrotuje...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist