globalmoto_kveten





Téma: Kvalita benzínu
 
24.8.2018 v 07:52
Tohle se dá natankovat v Přerově

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu

19.2.2019 v 22:13 | Nahoru | #1
charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš

(reakce na) Kvalita benzínu

19.2.2019 v 22:25 | Nahoru | #2

Hornetyk píše: charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš



jen jestli to neni tou trasou

ja takhle jezdil vic jak rok, praha - wolfsburg, tam na ceskou naftu, zpet na nemeckou a rozdily v obou smerech , hlavne podle vetru.

(reakce na) Kvalita benzínu

19.2.2019 v 22:28 | Nahoru | #3
Hornetyk> Tuto zkušenost nemám. Závodíme (motokáry) a pokud vypustíme nádrž s českým a nalejeme německý, italský, rakouský benzín, nezměříme lepší čas na kolo. Ani auta nemění spotřebu nafty. Nebavím se o desetinkách litru. Známý má dopravu a pravidelně jezdil do Holandska, tankoval na stejných pumpách a dosahoval podobného průměru. Spotřeba se lišila klidně o více než litr mezi jednotlivýma cestama. Osobně si myslím, že například vítr i malý ovlivní spotřebu podstatně víc.

(reakce na) Kvalita benzínu

20.2.2019 v 06:04 | Nahoru | #4

Hornetyk píše: charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš



A nezvládneš to na nádrž tam i zpět?

Uděláš tam a zpět na český, pak to samé na jejich a porovníš na opravdu stejné trase

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu

20.2.2019 v 06:36 | Nahoru | #5

Hornetyk píše: charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš



Vtipálku. Ale dokonce i do Rakous už jsem zavítal.

U auta spotřeba při jízdě závisí hlavně na rychlosti. Je daná valivým odporem pneu (i ten vzrůstá s rychlostí) a hlavně aerodynamickým odporem. A ten vzrůstá s kvadrátem rychlosti - jenže ne té skutečné, ale relativní vůči vzduchu okolo! Takže když jedeš 100kou a fouká ti mírnej vítr do zad, řekněme 20 km/h, tak je aer. odpor jako při 80 km/h, kvadrát je 64. Při stejném protivětru je to jako 120 km/h a kvadrát je 144, tedy 2,25x větší! A v Rakousku většinou fouká údolími dolů od Alp, takže většinou z Čech jedeš proti větru a domů po větru. A ani profil trasy není symetrický + další drobné rozdíly.

Jediný vypovídající by bylo vzít do kanystrů jednou náš a jednou rakouskej benál a celou trasu projet vždycky na jeden benzín (optimálně tzv. dvojitě slepej pokus ). Jenže - když dělali testy benzínů a porovnávali spotřebu obyčejný 95ky a prémiový 100ky - která je třeba u Schellu výhradně z dovozu a chlubí se aditivy co mají mj. snižovat spotřebu (prý menší tření a lepší spalování atd. viz reklama...), tak u auta s motorem na 95ku byl rozdíl na hranici stat. průkaznosti, tedy 3-4% (neberu auta, co mají motor upravený na 98-100 okt. ale dokáží jet třeba i na 95ku, tam byl rozdíl jasný, ale to je dáno motorem).

Nebo zkus počíst i něco o placebo-efektu - na ten bych vsadil víc, než na 10% menší spotřebu díky jinýmu benzínu. Biosložka, díky podílu, by mohla udělat max. 1-2% rozdíl, ne 10%.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist