globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Názory a pocity zkušených jezdců
5.7.2018 v 21:05
Ahoj, na motorce jsem jel pouze jednou nebo dvakrát, na crossce a jako spolujezdec. Když mě kluk nechal zkusit řídit, po prvním chcípnutí mě zase poslal dozadu s tím, že v tom nemá benzín a ani čas mě to učit Další prázdniny už pak byla rozebraná v bedně a já neměl nikdy další možnost se na motorce svézt.
Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 02:24 | Nahoru | #1
Na Jawe jazda jednou rukou?
Na Jawe po pol dni som sedel v tureckom sede, ako a prdel bolela a držal som sa pravou, ľavú som mal položenú na nádrži, opierajúc sa o lakeť. Takto som došiel nejakých 20km z Maďarska na SK hranice.

Proste jazda jednou rukou po asfalte je úplná pohoda a pokiaľ nie si magor, ako ja, tak sa ti nič nestane. Jawa je totiž skvelý stroj na začiatky, mnoho chybičiek odpustí a stará vojna na Jawe dokáže equilibristiku, že sa rozum zastavuje. Pozri v mojom profile Jawu a prečítaj si o nich niečo. Jawa je jednoducho Jawa. Jawa má dušu.

Práve na Jawe 250 je udržať rovnováhu hračka. Je ľahká, ťažisko má pomerne nízko, prejav motora je príjemný, zaberá na 2T nízko, ochotne bočí a brzdy sa dajú upraviť a nastaviť tak, že prekvapí kolegov motorkárov s kotúčovými brzdami. Podvozok v bežnej premávke spracuje kanál, alebo koľajnice hravo a poľňačka jej tiež nie je cudzia.
Jawa sa servisuje ľahšie, ako moderné bicykle. Servis zvládne aj menej technicky zdatný jedinec. Jawa je ako lopata- jednoduchá.
Servis potrebuje pravidelný a tiež sa vie pokaziť, no opravy na kraji cesty sa dajú realizovať rýchlo a nebolo tak, aby som domov nedošiel.

Čítaj "u mňa" o Jawe a mozno sa dozvieš, čo potrebuješ

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 10:36 | Nahoru | #2

jawakain píše: Na Jawe jazda jednou rukou?
Na Jawe po pol dni som sedel v tureckom sede, ako a prdel bolela a držal som sa pravou, ľavú som mal položenú na nádrži, opierajúc sa o lakeť. Takto som došiel nejakých 20km z Maďarska na SK hranice.

Proste jazda jednou rukou po asfalte je úplná pohoda a pokiaľ nie si magor, ako ja, tak sa ti nič nestane. Jawa je totiž skvelý stroj na začiatky, mnoho chybičiek odpustí a stará vojna na Jawe dokáže equilibristiku, že sa rozum zastavuje. Pozri v mojom profile Jawu a prečítaj si o nich niečo. Jawa je jednoducho Jawa. Jawa má dušu.

Práve na Jawe 250 je udržať rovnováhu hračka. Je ľahká, ťažisko má pomerne nízko, prejav motora je príjemný, zaberá na 2T nízko, ochotne bočí a brzdy sa dajú upraviť a nastaviť tak, že prekvapí kolegov motorkárov s kotúčovými brzdami. Podvozok v bežnej premávke spracuje kanál, alebo koľajnice hravo a poľňačka jej tiež nie je cudzia.
Jawa sa servisuje ľahšie, ako moderné bicykle. Servis zvládne aj menej technicky zdatný jedinec. Jawa je ako lopata- jednoduchá.
Servis potrebuje pravidelný a tiež sa vie pokaziť, no opravy na kraji cesty sa dajú realizovať rýchlo a nebolo tak, aby som domov nedošiel.

Čítaj "u mňa" o Jawe a mozno sa dozvieš, čo potrebuješ


Tak nějak tu 250 jsem si představoval, ale asi bych se nejdřív potřeboval naučit jezdit na skútru, jak tu píší ostatní, na což mi navíc stačí u automatiky 125 řidičák na B. Tak uvidíme, každopádně ještě jednou dík za názory.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist