globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
6.5.2018 v 18:57
Zdravím. Můžu poprosit někoho aby mi vysvětlil danou situaci?
Monster 900 s přetryskovanými karburátory a otevřeným výfukem.
Od této sezóny meřím teplotu oleje před chladičem.
Killery nemám origo(nebyly u moto) ale nějaké od Číňana.
Jezdím většinou s ucpávkama a teplota se pohybuje max do 110st.
Při poslední projížďce jsem killery vytáhnul a teplota je o 10-15st. níž.
Chápu to zprávně že s ucpávkou se válce dost nevypláchnou a proto je teplota oleje vyšší?
Čekal jsem spíš opačný průběh teploty...


1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru

11.5.2018 v 01:59 | Nahoru | #1
u vyfuku, a je jedno, či 2t, alebo 4t dochádza pri cykloch k vzniku stojatych vln (podobne, ako fukanie do píšťaly organu- princíp produkovania tónu). zmenou dĺžky výfuku, alebo pri spomínanej píšťale sa mení frekvencia stojatej vlny, prípade sa úplne ruší. Tzn. zmena tónu, prípadne jeho strata, u výfuku jeho schopnosť vyplachovať efektívne.

Teda zmenou ukončenia výfuku sa čiastočne mení aj jeho dĺžka a tá spôsobuje iné schopnosti výplachu a teda aj zmenu teploty spalín a teplotu samotného motora.

Výrobca motora a výfuku laboruje s dĺžkou zvodov a odporom tlmiča a tým nastavuje (predurčuje) správanie motora v rôznych režimoch a otáčkach.

Montážou iného výfuku, otvoreného a neprednastaveného pre daný motor môže mať neblahé následky.

Ladenie výfuku je teoreticky jednoduché. ak ostali zvody pôvodné, je potrebné skúšať meniť dĺžku výfuku posúvaním tlmiča o milimetre, hľadať frekvenciu stojatej vlny, prípadne jej násobky. (o tom, že násobky by mali byť párne a ukončenie vlny sa má zhodovať s ukončením výfuku a iné už priam špiritistické detaily ani nespomínam...)

také ladenie má mať za následok lepšie odvody spalín, chladenie motora, plnenie motora, krajší, čistejší zvuk motora...

Killer dnu a šúpať s tlmičom vpred a vzad po milimetroch a možno sa niečo zmení. Podotýkam v optimálnych otáčkach a najlepšie pod zaťažením...

... snáď som to napísal pochopiteľne :)

(reakce na) Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru

11.5.2018 v 20:26 | Nahoru | #2
jawakain>

... snáď som to napísal pochopiteľne :)

Naprosto,sice jsem musel použít translátor pro mě zcela neznámou a u nás nerozšířenou řeč, ale jo máš pravdu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 Honziikk 8 9.6.2023 v 07:22 honzabiker
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 25 12.5.2023 v 19:01 honzabiker
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 12 15.10.2022 v 12:09 honzabiker
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 syrrius 31 21.9.2022 v 12:44
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) ramesse 2 4.5.2022 v 06:56 honzabiker


TOPlist