globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 559 zapojeni elektriky, magneton - je to potreba
23.4.2018 v 11:00
Zdravim vsechny, menil jsem si na masine plast a kdyz jsem ji chtel s novym plastem projet, zjistil jsem, ze se nejak rozbila elektrika. Nejspis se to nekde zkratovalo, vybilo mi to baterku (ne-li znicilo). Snazil jsem se chvili promerovat ohmmetrem a prijit na to, co je kde spatne, ale chybu jsem nenasel, podarilo se mi to zapojit tak, ze se nezkratuje ale ani nedobiji... Rozhodl jsem se tak, ze bych chtel celou elektriku zrenovovat. Beztak je to vsechno hrozne bastlene. Nasel jsem na interneru asi 10 ruznych schemat pro 559 ale zadne nemohu pouzit pro nekterou z nasledujicich rozlisnosti: mam v prostoru pod nadrzi takovou tu dodatecnou krabicku na ktere je psano magneton (kdyby to tam nebylo nutne, bylo by to idealni, protoze kdyz jsem chybu neodhalil v dratech, spinacce ani dole v motoru, je dost mozne ze je v tomhle) nebo je ve schematu zapalovani ktere ma tri kontakty (moje ma takovou svorkovnicku s dvema) nebo predpoklada ze kontrolky nejsou ukostrene nebo ma na sponacce kontakt 61 ktery tam ja vubec nemam.

Moje otazky tak zni: k cemu je to magneton? Pochopil jsem ze je to rele ktere kdyz se vyrabi dost proudu posila ho do baterky, jak to ale delaji motorky ktere ho nemaji?

Mel by nekdo schema ktere by sedelo na vsechny moje elektricke komponenty (viz niz) popripade alespon poradil, jak zapojit? Byl bych vdecny.

Elektrika:
- baterka 6 V, 14 Ah, ukostrene minus (ale klidne ukostrim plus)
- tavna pojistka, nevim na jakej proud
- spinaci skrinka "bosarna" - kontakty 30, 30, 56, 57, 58, 54, 15
- magneton - tri vyvody oznacene pismenky
- stator alternatoru a zapalovani dole v motoru
--- stator - svorkovnicka s kontakty D a M
--- zapalovani - klasicky kladivko, vacka a kondik
- potkavacka, dalkovka, parkovacka, obrysovka, brzdovka a podsviceni tachometru vsechno klasicky, na tom asi nemohou byt odlisnosti, kontrolky a podsviceni ukostrene


Jawa 559 zapojeni elektriky, magneton - je to potreba

23.4.2018 v 11:50 | Nahoru | #1
10 různých schemat na 559? To asi ne. Ta krabička je "krabičkový" regulátor, kterým se nahrazoval původní, možná byly u posledních "panelek", ale to se jen můžu domnívat, nejsem pamětník. Já jsem na bazoši koupil nový svazek i se schematem a krabičkový regulátor nahradil elektronickým AEV a vše funguje, až na osvětlení tacho, které jsem špatně zapojil já ale víc jsem to zatím řešil. Spínačku s plochými kontakty jsem nikdy neviděl, a to jiné značení jsem dohledal někde na netu. Na některých strojích mám Vape, je sice drahé, ale na navždy na dobíjení a zapalování zapomeneš a pro hnidopicha je to VRATNÁ úprava.

Jawa 559 zapojeni elektriky, magneton - je to potreba

23.4.2018 v 12:05 | Nahoru | #2
Ta krabička slouží k tomu, aby se ti přes dynamo nevybíjela baterka a zároveň mohla být dobíjená. Jedna cívka je napěťová a druhá proudová(ta co má silnější drát a míň závitů) Těma kontaktama se dá štelovat kolik ti to má dobíjet. B zapoj normálně přímo na baterku (teda přes pojistku a spínačku), M je buzení dynama a D je dynamo. M a D jdou tedy přímo dolů k dynamu. Někdy se ještě vedle této krabičky dával takový namotaný drátek na destičce, to byl přídavný odpor, ale to bylo myslím jenom u skůtrů ČZ , ale to si nejsem jistý.

Naposledy editováno 23.04.2018 12:40:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Dnes v 09:54 cmiral
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116070 Dnes v 08:37 DesperateDan
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist