globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pružiny předních tlumičů
29.3.2018 v 00:12
Dobrý den,měl bych dotaz.Dělal jsem komplet repas předních tlumičů.Nové chromy, pouzdra,matky na kluzaky,kompletní vyčištění,změření trubek zda nejsou ohnuté,kontrola pumpiček.Po zkompletovaní tlumičů,které proběhlo bez větších problémů, chodili pěkně zlehka,menší odpor tam byl pouze po našroubování nových matek kluzáků asi zřejmě těsnější gufero.Na trubky jsem navlékl nové pružiny délku 280 mm,nalil olej 140ml do každé vydle a vrátil zpět na motorku.Už při montáží jsem měl problém stlacit nové pružiny tak,abych dostal truby do horních brýlí.Po větší námaze se povedlo vše usadit.Nasadil jsem blatnik,kolo a vyzkoušel jak to tlumí.Bohužel je to tvrdé a vůbec se mi to nelíbí.Dá to hodně úsilí propružit vydlici.Kolo šlo tedy dolů,vyskladal jsem prkýnka a zkusil tlumiče propružit bez kola,abych vyloučil případnou špatnou montáž kola a křížení vidlic.Tlumení je pořád stejné ať s kolem nebo bez kola.Mám podezření na ty nové pružiny,že jsou příliš tvrdé a hlavně když mi přišli,srovnaval jsem je ze starýma a ty byly o více jak otáčku a půl kratší.

Budu rád za každé vaše názory a poznatky,které povedou k vyřešení mého problémů.


Pružiny předních tlumičů

29.3.2018 v 08:55 | Nahoru | #1
ak si kupil pruziny original na 634 tak to nebude pruziami. aky olej si pouzil? >> ak si pouzil na tlmice po repase 15 alebo 20W tak to je prilis tuhy. kym sa zabehnu daj olej redsi 5-10W. Pravdepodobne ako si dal klzak ppchromovat tak ma vacsiu vrstvu chromu co moze mat za nasledok tuhsi chod. musi sa to zabehnut. Ak to nepojde tak prinajhorsom nove puzdra prebehnut kemnym smirglom. ale to je tosku prasacinka...

1 reakcí na tento příspěvek Pružiny předních tlumičů

29.3.2018 v 09:36 | Nahoru | #2
buď v klidu, dělal jsem sice jen komplet repas vidlí 354, 559, 353, 475, 473 a všechny měly stejný problém, ale po najetí cca 500km je vše ok. Poprve mě to taky vyplašilo a nebylo to příjemné. Většinou je tě těsnější matice nebo futra, ale to se rozchodí, olej zatím neřeš. Zkus celou sestavu i s kolem lehce povolit, kolo ať ti někdo podrží a řídítkama zakývej, možná máš kluzáky zkřížené v brýlích oproti kolu. Pro natahování kluzáků do brýlí je na kývačky přípravek, všechny původní pružiny včetně zadních vždy měním.

Pružiny předních tlumičů

29.3.2018 v 09:51 | Nahoru | #3
Já si taky myslím že to nebudeš mít špatně - je možné že ty staré pružiny už byly za ty roky pružení prostě trochu stlačené, jakoby zkrácené a nové jsou prostě ještě k tomu díky novotě tužší. Myslím že si to sedne jak píše kolega nade mnou. Dělal jsem v prosinci 634-ce částečně předek a měl jsem také trochu problém přemoci sílu pružiny a dostat dostatek tlumiče do horních brýlí a usadit ho v obou jak má být.

1 reakcí na tento příspěvek Pružiny předních tlumičů

29.3.2018 v 20:31 | Nahoru | #4
Máš tam špatné množství oleje-měj jsem to stejně. Koukni do manuálu a dej přesně tolik, kolik má být.

(reakce na) Pružiny předních tlumičů

31.3.2018 v 20:36 | Nahoru | #5

Morfeus73 píše: Máš tam špatné množství oleje-měj jsem to stejně. Koukni do manuálu a dej přesně tolik, kolik má být.



V každém je 140 ml oleje.Tak je uvedeno v návodu.
Použil jsem tlumičák 15 Paramo napůl namíchaný s motorákem M6AD.

(reakce na) Pružiny předních tlumičů

31.3.2018 v 20:48 | Nahoru | #6

68732 píše: buď v klidu, dělal jsem sice jen komplet repas vidlí 354, 559, 353, 475, 473 a všechny měly stejný problém, ale po najetí cca 500km je vše ok. Poprve mě to taky vyplašilo a nebylo to příjemné. Většinou je tě těsnější matice nebo futra, ale to se rozchodí, olej zatím neřeš. Zkus celou sestavu i s kolem lehce povolit, kolo ať ti někdo podrží a řídítkama zakývej, možná máš kluzáky zkřížené v brýlích oproti kolu. Pro natahování kluzáků do brýlí je na kývačky přípravek, všechny původní pružiny včetně zadních vždy měním.



Trošku nechápu jak bych to mohl mít zkřížené.Trubky jsou nadoraz v horních brýlích,a pokud jsou trubky dotažené,dá se s kluzáky pootočit a srovnat pro upnutí kola.Ty trubky v kluzácích drží přes pumpu,která není na pevno.

Pružiny předních tlumičů

1.4.2018 v 13:12 | Nahoru | #7
stačí aby horní a dolní brýle nebyly souosé pro trubky kluzáků, bylo to tady už X krát uvedeno, že je vhodné s předním kolem před finálním dotažením "zakvedlat", mě to ve dvou případech skutečně pomohlo.

Pružiny předních tlumičů

11.7.2018 v 20:06 | Nahoru | #8
Dobrý den,
pořád mě trápí tuhost na předních tlumičich.Po všech radách,co jsem zde přečetl jsem nejprve vše povolil,pomlel s předním kolem,vše dotáhl a bohužel bezezměny.Vyměnil jsem olej za 15 tlumičák,dal přesně 140 ml,jak se zde na fóru píše.Účinek byl takový,že při jízdě se tlumiče nechtěli vracet.Olej jsem vypustil a koukal jsem,jak je olej černý a v něm droboulinké šponky z Al pouzder.Vratil jse zpět olej,co jsem tam měl před tím a tlumiče se vrací,ale jsou pořád tuhé.Podotýkám,že jsem najel jen cca 20 km jako zkušební.Tak pořád nevím,co jsem udělal špatně.

Pružiny předních tlumičů

12.7.2018 v 07:13 | Nahoru | #9
tlmice - tie spodky chromove mas original alebo je to cina? lebo ak si daval nove cinske tak tie maju velmi zlu kvalitu spracovania a mozu drhnut. Treba dat originaly, vypieskovat a nachromovat. Al puzdra mozu byt KO to je ta najhorsia varianta. Treba pouzit mosadzne puzdra ak chces s motorkou aj jazdit.
Ale pred tym vsetkym si skontroluj ako ti idu tlmice demontovane na volno, ci to ide lahko alebo to niekde drhne.

Pružiny předních tlumičů

12.7.2018 v 19:06 | Nahoru | #10
Spodky jsou origo po nových chromech,Alu pouzdra nová a tlumiče na prázdno šli trochu ztuha,ale to jsem přičítal novým matká a tesnějšímu guferu a neměl jsem pocit,že by někde některý drhnul.

Pružiny předních tlumičů

12.7.2018 v 21:50 | Nahoru | #11
a kolko si na tom zatial nabehal? nebude potrebny len zabeh?
co sa tyka tuhosti - tazko sa stlacaju ale nezasekavaju sa?

Pružiny předních tlumičů

13.7.2018 v 10:44 | Nahoru | #12
Jak už jsem psal,jen cca 20 km,jen kolem domu.Po výměně té tlumičové 15 za olejovou směs M6AD na půl s tlumičákem se už nesekají ale jdou tuho stlačit.
Uvidíme,jak to bude vypadat po 200-300 kilometrech,kdyžtak rozhodím a dám mosazná pouzdra.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist