globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: měřiče tlaku v pneu
 
12.3.2018 v 20:17
Co říkáte na měřiče tlaku v pneumatikách? Podle mě dobrá kontrola tlaku před každou vyjížďkou í během ní.

1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 07:10 | Nahoru | #31
Nevím, kdo z vás už někdy píchnul, ale mě se většinou stalo, že to kolo bylo tak rychle prázdný, že než bych mrkl na ukazatel a stihl se posrat, tak už bych jel po ráfku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 07:17 | Nahoru | #32

Harry007 píše: Nevím, kdo z vás už někdy píchnul, ale mě se většinou stalo, že to kolo bylo tak rychle prázdný, že než bych mrkl na ukazatel a stihl se posrat, tak už bych jel po ráfku...

jenze ono to funguje trosku jinak... indikator ubytku tlaku se rozsviti jeste pred tim, nez mas pneu prazdnou. takze mas alespon chvili na to (kdyz to neni dira jako tram), aby clovek zvolnil a zastavil. a kdyz jedes kudlu, vnmas spise jine veci, nez to, ze ti mizi tlak. na to neprijdes hned. ale tady je to samozrejme samy zavodnik Moto GP, ktery pozna podle chovani ubytek desetinky, vse predem a vcas analizuje, odhali a vyresi

Naposledy editováno 13.03.2018 07:18:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 07:21 | Nahoru | #33
Eso_Rimmer> silne pochybuju ze ten vehement na ventilku reaguje behem vteriny na pokles o jednu desetinu.....senzory v kolech jeste budiz( pro me absolutni kravina) ale nejaky paznecht mit na ventilku nee diky....

jinak mam stejnou zkusenost jak Harry....defekt prakticky do par sekund jsem stal s prazdnou gumou....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 07:25 | Nahoru | #34

HornisGSX píše: Eso_Rimmer> silne pochybuju ze ten vehement na ventilku reaguje behem vteriny na pokles o jednu desetinu.....senzory v kolech jeste budiz( pro me absolutni kravina) ale nejaky paznecht mit na ventilku nee diky....

jinak mam stejnou zkusenost jak Harry....defekt prakticky do par sekund jsem stal s prazdnou gumou....

nemluvil jsem o senzoru ve ventilku, ale origo v pneu v rafku. osobne uz jsem pichnul nekolikrat a jednou jsem byl prave za ten senzor velmi vdecny.

měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 07:53 | Nahoru | #35
Za mě, dobrá a užitečná věc.

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 08:13 | Nahoru | #36

Eso_Rimmer píše: nemluvil jsem o senzoru ve ventilku, ale origo v pneu v rafku. osobne uz jsem pichnul nekolikrat a jednou jsem byl prave za ten senzor velmi vdecny.


Se vším souhlas

Naposledy editováno 13.03.2018 11:39:27

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 08:59 | Nahoru | #37

dewwil píše: kerut> ... na druhou stranu, lidí hned panikaří jak vidět kontrolku pneu...

.... no a to je prave ten problem. Kdyz ti parkrat vyskoci kontrolka, ze mas spatny tlak a ty zjistis, ze to neni pravda, tak pri dalsi signalizaci si reknes, ze to zase kravi a uz nezastavis. Takze je to 50/50 jestli jedes po podhustene gume anebo keca meric.

měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 09:01 | Nahoru | #38
Měření tlaku v pneu jsem měl loni první sezónu a je to dobrá věc. Upozorňuje mě to na okamžitý defekt i zobrazuje aktuální hodnoty. Jenže.. Dřív jsem ho neměl a nikdy nepích. Teď jsem píchnul 3x za prvních 14 dnů. Všechny díry byly tak malé že bych je normálně neodhalil, takže mi to dalo prostor problém vyřešit než vůbec nastal.

Naposledy editováno 13.03.2018 09:08:36

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 09:03 | Nahoru | #39
Tak tohle bych chtěl vysvětlit! 
Jakože nepřímé měření tlaku v pneumatikách? Jakože za pomocí ABS snímače otáčení kola? Jakože míň nafoukané kolo se jako točí jinak?
Můžeš uvést nějaký příklad auta?
Já zatím viděl kontrolu tlaku jen se snímači v kole!

ramlik> Mám to u Mercedesu cls. Snímač v kole není, počítá se to podle otáčení kola a je to spolehlivé.

Naposledy editováno 13.03.2018 09:04:07

1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 11:14 | Nahoru | #40
Třeba Škoda Superb combi rv. 2011 má měření tlaku pomocí snímačů z ABS a ESP. 6ádný senzor v discích není a stačí upustit na jednom kole a už to řve

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 11:23 | Nahoru | #41
dewwil> vsak ja to myslel jako separatne v ramci sledovani vlastnosti podvozku motorky pro ladeni, ne v ramci buzerace uzivatele u přechytralýho auta tyhle pocitace jsou zlo, a cim slozitejsi tim vetsi zlo, o tom zadna.. jedina jednotka tam ma byt na ladeni motoru (predstih, mapy u strikacek, atd..)

jinak jsem nemyslel chytrej ventilek ale strcit nekam kolem blatniku, zadni kyvky IR cidla.. klidne i tri - jedno na stred a dalsi dve na boky, ale jak pisu pro nas bezny uzivatele (zvlast pro ty co jim motorka stoji bez kol ve sklepe ) fakt zbytecny, to jen ze kdyz jsou dostupny prostredky a metody tak clovek premysli co vsechno by slo merit a zaznamenavat.. ja az to dam dohromady tak urcite planuju udelat dataloger pro komplet chladici okruh (kvuli nastaveni pomeru prutoku vymenikem) + osadit provizorne akcelerometry kvuli prip poladeni hi-speed(protoze tam pochybuju ze bych pocitem poznal neco vic, nez ze to proste jede pres "nejaky nerovnosti")..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 11:28 | Nahoru | #42

Ventil-TP píše: ramlik> 1. Nepřímý systém kontroly tlaku v pneumatikách

Ja len doplním, že na základe tých vibrácií sa dá zistiť aj pokles tlaku na všetkých štyroch. Používa to napríklad VW group, ale neviem, či len tú základnú verziu alebo lepšiu - asi závisí od modelu auta...

Od určitého roku je to (na autách) povinné, ale výrobci si môžu vybrať typ. Ale asi priame meranie musí byť otrava pre tých, čo si pneu musia meniť sami, pretože jednotka sa sama na nové ventily neprehodí. Výrobcovia by mohli naprogramovať jednotky na napojenie sa na dve sady (zimnú a letnú)...

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 11:47 | Nahoru | #43

Metric píše: Ja len doplním, že na základe tých vibrácií sa dá zistiť aj pokles tlaku na všetkých štyroch. Používa to napríklad VW group, ale neviem, či len tú základnú verziu alebo lepšiu - asi závisí od modelu auta...

Od určitého roku je to (na autách) povinné, ale výrobci si môžu vybrať typ. Ale asi priame meranie musí byť otrava pre tých, čo si pneu musia meniť sami, pretože jednotka sa sama na nové ventily neprehodí. Výrobcovia by mohli naprogramovať jednotky na napojenie sa na dve sady (zimnú a letnú)...



Ale to není pravda, jednotka si to sama načte, ale asi záleží jak u kterého auta. U mého si to načte sama po 10 km, myslím když si koupíš nové čidla. Pokud jsou již načtená, tak si ihned rozpozná zimní -letní .

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 11:57 | Nahoru | #44

ramlik píše: Tak tohle bych chtěl vysvětlit!
Jakože nepřímé měření tlaku v pneumatikách? Jakože za pomocí ABS snímače otáčení kola? Jakože míň nafoukané kolo se jako točí jinak?
Můžeš uvést nějaký příklad auta?
Já zatím viděl kontrolu tlaku jen se snímači v kole! (BMW,Škoda, WV,Mercedes)


Napr. Renault, Dacia. Všetky vozidlá od roku 2015 musia mať systém varovania podhustenia pneumatík. Niektoré majú priame (snimače v pneu) a niektoré nepriame (cez ABS/ESP lacnejšie verzie bez príplatku)
Princíp je v porovnávaní hodnôt snímačov otáčiek kolies behom jazdy. Dofúkaš pneu na určený tlak a vyresetuješ hodnoty (nastavíš referenčné) Za jazdy sa automaticky načítajú a uložia hodnoty. Kontrolka sa rozsvieti pri rozdiely väčšom ako 20%.
Aj snímačov je viac typov, ale to je už na dlhšie.
Problém na motorke môže byť v tom, že iný rozmer je predná a zadná pneu.

Naposledy editováno 13.03.2018 12:19:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 12:09 | Nahoru | #45
Czuba> Máme superba combi L&K 2011 a má senzory.

1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 18:01 | Nahoru | #46
Kopnu a vidím. Poklopim a cítím. Kdopak z nás mění tlak v pneumatikách podle počasí a zatížení?
Jednou za čas změrim, nejspíš když uklízím, abych měl nějaký ten etalon jak by asi mělo být a žiju.
Rozsvítí se mi na dálnici čidlo ale pocitově v pohodě. To mám jako zastavit v odstavaku a hledat vestu,trojuhelnik a pumpičku?

měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 18:23 | Nahoru | #47
Asi můžu sledovat jak to ubývá nebo neubývá ( vzduch) ale ono je asi lepší to okopat Dřív, když měl někdo elektrický okna, tak každý říkal, na co, stačí na klíčku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 18:26 | Nahoru | #48
Julip> hledej izolacku a zalep s ni tu svitici kontrolku

měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 21:06 | Nahoru | #49
Nechci tady rozebírat, zda ano či ne, jestli je to k něčemu a nebo hovadina. Potřebuji hlídat lichý počet kol - tak vznáším dotaz na někoho, kdo mě řekne, jak jedno čidlo obelstít a nehlásilo mě to podhuštění. Víte někdo na jakém principu to funguje. Chtěl bych systém - snímač místo čepičky ventilku. Díky za info.

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 21:14 | Nahoru | #50

ramlik píše: Czuba> Máme superba combi L&K 2011 a má senzory.


origo z vyroby asi tezko

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 21:28 | Nahoru | #51
Celé slavné TMPS je jen další stupidní EU výmysl pro hloupé řidiče-uživatele

Před každou vyjížďkou to určitě neměřím, proč bych měl, když vím, že mi za měsíc klesne tlak o 0,1 atm. ...

e-aha, tak jsem to tady pročetl a očividně lidi potřebujou senzor aby poznali, že píchli, OK, v tom případě asi není co dodat, snad jen brzy vymyslí senzor, který upozorní, že chybí řidič motocyklu/auta-ideálně přes apku v telefonu, kontrolka na palubce by asi v tomto případě nebyla úplně ideální řešení

Naposledy editováno 13.03.2018 21:32:11

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 22:17 | Nahoru | #52
ramlik>
Superb nemá senzory v discích, věř mi, pár už jsem jich přezul. Superb má stejné nepřímé měření jako většina koncernu. Pouze některé lepší vozy jako Tuareg mají senzory.

Naposledy editováno 13.03.2018 22:17:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 22:25 | Nahoru | #53
deww Asi se příteli velmi mýlíš.Mám zkušenost, že znatelný je při jízdě rozdíl i 2 deseti atmosféry.A to pouhým odhadem neurčíš.Nkonec co ti na to říkají i jiní motorkáři ?

měřiče tlaku v pneu

13.3.2018 v 22:31 | Nahoru | #54
Už se mi povedlo rozválet pneu tak jsem ten bazmek na ventilky z Ali pořídil,když se jezdí na enduru každou chvilku po jiném povrchu tak je odezva od kola matoucí. Funguje to průměrně 50% ano a 50% ne je to DoDo, a je děsnej oser se sundavánim při dofukování. Sleduju tlak hlavně na asfaltu s chlupatejma gumama abych je nepřehřál, krásně to ukazuje jak se mění tlak+teplota podle stylu a rychlosti jízdy. Na defekt to upozorní alarmem a je pár vteřin k dobru na reakci kam to poslat.

měřiče tlaku v pneu

14.3.2018 v 07:10 | Nahoru | #55
když nad tím tak přemejšlím, tak to XJR nikdy neprodám, tam je kontrolka na blinkry, dálkový a mazání.

1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu

14.3.2018 v 07:48 | Nahoru | #56
tohle jsem mel na motorce.
ukazovalo to aktualni tlak a teplotu v pneumatice, odchylku od prednastaveneho tlaku, nastavovalo se tam kolik je spravna hodnota, kolik je odchylka aby to zaclo rvat, rvalo to ikdyz k male odchylce doslo skokove. Takze treba clovek upustil dve desetiny ventilkem a uz to hlasilo, ze je problem. Pipalo to docela silne, bylo to slyset i za jizdy a do toho teda jeste ta cervena ledka a samo se to hned preplo na to kolo kde byl problem.
Uchyceni jsem vyresil stejne jako se to dava do kamionu. A snimac, to sroubeni te pasky a ventilek jsem dal do kola po 120°. A kola nebyla nijak nevyvazena. Mozna ani nebylo potreba resit az tak. Ale znate to..jistota je kulomet.
Je to perfektni vec.
A ted jen neco k zamysleni... jakym tlakum odolava baterie v tomto snimaci a nebo v cinskem snimaci co se montuje na ten ventilek jak tady kdosi postoval.
Od vyrobce tohoto systemu co jsem mel ja jsem se dozvedel, ze prave s baterii je nejvetsi problem. Aby vydrzela a bylo zarucene, ze se s ni nic nestane po deklarovanou zivotnost (myslim, ze to byly 4 roky, ale presne uz si nepamatuju). Tak museli resit spesl baterku aby odolala prave tem silam co na ni pusobi pri jizde.
Nemam duvod neverit a spise jsem neduverivy k tem cinskejm zgarbum, kde jsou klasicke baterecky, ktere vytecou i v detskem auticku na dalkove ovladani :D

(reakce na) měřiče tlaku v pneu

14.3.2018 v 09:10 | Nahoru | #57
cuir> Tohle vypada jako lepsi reseni, nez cepicky na ventilky. Tyhle vnitrni snimace jsem videl jen ve spojeni s ventilkem a ne samostatne. Kdo to vyrabi?

měřiče tlaku v pneu

14.3.2018 v 13:22 | Nahoru | #58
Měl jsem origo na GTR. Se snímačem v rafku. Celkem dobrý. Nejvíc jsem využíval, že jsem poznal zahřátí. Tlak po pár km stoupl o desetinku...

1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu

14.3.2018 v 16:27 | Nahoru | #59
Hlavně nekupujte na motorku snímače tlaku pneu ty co se montují na ventilek. Měl jsem to na motorce několik let a jednou na dálnici při návratu z dovolené se mi u plně naložené motorky ventilek díky tomu senzoru urval, zadní pneu do 5 sekund prázdná. Naštěstí se mi to povedlo zalepit sekunďákem a pomalu 700km dojet, knoty ani sprej na opravu pneu co jsem sebou měl nepomůžou. Ventilek se vlivem většího zatížení při otáčení stále ohýbá a narovnává až to ta guma nevydrží a praskne, na předním kole byl už taky načatý a to každý rok měním gumy včetně ventilku, od té doby měřič tlaku nepoužívám a je klid. Snímač v ráfkubude v klidu, na ventilku nebrat.

Naposledy editováno 14.03.2018 16:30:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu

14.3.2018 v 16:29 | Nahoru | #60
.

Naposledy editováno 14.03.2018 16:32:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist