globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení baterky
 
1.2.2018 v 13:30
Udělátko pro měření napětí v palubní síti, za 2,70eur, na aliexpressu se to jmenuje DC 12V-24V Auto Car Motorcycle Voltmeter. Tento týden to dorazilo z Chiny. Je to trošku reakce na nespolehlivost motocyklových generátorů a regulátorů a následně stížností typu "nestartuje a baterka je skoro nová". Takže proč si za pár korun nepohlídat napětí, pěkně postaru, budíkem na přístrojovce.


Naposledy editováno 02.02.2018 22:45:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení baterky

2.2.2018 v 09:54 | Nahoru | #1
Slam> Změřím ti to, jak to vlastně z té autozásuvky dobíjí. Ta kabeláž vznikla jako taková nouzovka. Skoro jsem vybil baterku při jednom neúspěšném startování na začátku zimy. Dal jsem ji pak na klasickou nabíječku, ale jak jsem psal, moc důvěry v tento přístroj nemám, takže jsem chtěl baterku ještě trošičku doplnit ze spolehlivého zdroje, když do práce a z práce to mám dohromady asi hodinu dvacet.
Jinak tuhle diskusi jsem chtěl zaměřit spíš na ten monitor napětí na mašině, takže malá změna v názvu, namísto nabíjení dávám dobíjení .

Naposledy editováno 02.02.2018 09:58:31

(reakce na) Dobíjení baterky

13.4.2018 v 23:27 | Nahoru | #2
Beranidlo> Výsledky dobíjení motobaterky z palubní sítě v autě..
Baterka je Yuasa 10Ah, něco takového

Nejdřív to moc nedobíjelo, naprázdno bylo napětí v autozásuvce mezi 14,4V po startu do 13,7V po zahřátí. Po zatížení připojením na baterku kleslo napětí na svorkách kabelů o 0,8V, dobíjecí proud byl 0,2-0,1A. Někde byl přechodový odpor kolem 5ohm - zakopaný pes se našel v pojistkové skříňce, na zoxidovaných svorkách pojistky autozásuvky.
Po opravě byl naměřen dobíjecí proud mezi 1A (po nastartování, 14V na svorkách kabelů) a 0,8A (po zahřátí regulátoru auta, 13,6V na svorkách). Přechodové odpory způsobily pokles napětí o 0,3V.

Naposledy editováno 13.04.2018 23:29:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist