globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

29.1.2018 v 15:29 | Nahoru | #1
Ivane, proč není dobré nechat baterku připojenou na "inteligentní" nabíječce celou zimu?

Od roku, tuším, 2007, kdy jsem pořídil nabíječku Optimate to jinak nedělám a s baterkou jsem nikdy problém neměl. I v sezoně, když odněkud přijedu, tak připojím baterku na nabíječku a je tam do té doby, než zase někam jedu. Baterku v mojí VTR mám takto už 9 let a pořád je v dokonalé kondici.

(reakce na) Verva100

29.1.2018 v 21:39 | Nahoru | #2

Fidouš. píše: Ivane, proč není dobré nechat baterku připojenou na "inteligentní" nabíječce celou zimu?


Čistě teoreticky - každý vybíjecí a nabíjecí cyklus způsobuje postupnou degeneraci akumulátoru. Počet cyklů, které akumulátor snese, je prostě pevně daný a závisí na konstrukci a technologii. A některé inteligentní nabíječky fungují tak, že hlídají průběžně napětí a když napětí klesne pod nějakou mez, akumulátor dobijí do plných. Tím pádem akumulátor prodělá přes zimu několik zbytečných cyklů.

Ale - je to teoretické vysvětlení a je otázka, jak moc se to na životnosti akumulátoru reálně podepíše. Jiný důvod mě ale nenapadá. Možná to lépe vysvětlí někdo od baterkového fochu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 aklenot 1 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 3 29.4.2024 v 15:08 Krautkopf
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 9 27.4.2024 v 09:12 Woodpec
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S


TOPlist