globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:11 | Nahoru | #1
Netron> nemůže přimíchávat víc - B95 (E5) max 5% lihu; znovu Pete-Biggy má pravdu pravdoucí. Nevím, jakou kdo má představu o výrobě paliv, rozhodně to není systém lopata/vidle, za další to není černobílé jak tu z kdejakých diskuzí vyplývá. Z uživatelskýho pohledu koncového spotřebitele respektuju objektivní názory přítomných : premiový benzin nebo obyč + aditiva. Obojí stojí šušně navíc, ale co bych pro mazlíka neudělal; propili jsme víc. Spekulace o "zázračných benzinech ze zahraničí a fatální účinek 5% příměsi lihu" na motor běžného (nikoliv sportovního speciálu) přibližovadla opravdu autorovi vlákna jasno v jeho dotazu neudělají.
PS: ETBE/MTBE obecně antidetonační přísada nezpůsobuje delší hoření, jak tu někde výše uvedeno, ale zápal pouze při iniciaci jiskrou (lze si dovolit větší předstih u motorů s vysokým kompresním poměrem a využít max tlak vybuchující směsi před úvratí). Na průběh a charakteristiku hoření (Bi asi 10 000x rychleší než nafta) má vliv spousta dalších faktorů, ale to je opět zase debata někde jinde - netroufnu si fušovat do řemesla a nechám na fachmany, kteří se tím profesně zabývají.

Naposledy editováno 16.01.2018 11:45:25

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:14 | Nahoru | #2

maški píše: Netron> nemůže - viz ČSN EN


viz odkaz z #70 . nevím která platí v současnosti ale typl bych si že ta co bude výhodnější pro rafinerii.
Až tam pojedu tak se zeptám. Toť ode mě vše
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 5 Včera v 12:32 Krautkopf
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 aklenot 1 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 9 27.4.2024 v 09:12 Woodpec
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S


TOPlist