Téma: Bělorusko

13.12.2017 v 08:28
Zdravím, chystáme se se ženou v květnu do Běloruska, máte někdo zkušenost,nějaké cestopisy jsem tu našel ale z roku 2012. Veškeré rady a poznatky uvítám. Díky.

13.12.2017 v 09:36 | Nahoru | #1

13.12.2017 v 09:38 | Nahoru | #2
Co se týká podmínek vstupu a pobytu, je dobré napsat mail na běloruskou ambasádu. Mě odpověděli asi za dva dny. Co přesně, to už si nepamatuji, nicméně jsem pochopil,že bez pozvánky od běloruského občana to je poměrně složité se tam dostat, pokud člověk chce cestovat na vlastní pěst a ne přes cestovku.

13.12.2017 v 09:58 | Nahoru | #3
Byli jsme tam na motorce letos v červnu. Vjížděli jsme z Ukrajiny a vyjížděli do Lotyšska. Musíš mít zařízený vízum a o to musíš osobně požádat v Praze na velvyslanectví (trvá to 5 dní, pak si musíš pas zase vyzvednout). K žádosti o vízum musíš přiložit kopii cestovního pojištění, kde je napsáno, že platí pro Bělorusko, fotku a hlavně potřebuješ buďto pozvání (to sem měl já od jednoho motorkářskýho klubu) nebo musíš mít zaplacenej hotel alespoň na jednu noc, kterým dokážeš, kde tam chceš pobývat. Jinak na hranicích standarní voser, vyplňuješ pořád dokola ty samý papíry, kontrola, hlavně bacha na léky bez krabiček! My třeba na hranicích UA/BY byli 3,5 hodiny a to před náma nikdo nebyl, prostě tě maj uplně v piči Když budeš vyjíždět do Unie, tak je to eště na dýl, bejvaj ohromný kolony aut a kamionu, na ty ser a všechny předjeď a postav se první před závoru, ale i tak si počkáš...
Jinak Bělorusko mě překvapilo jakej všude pořádek, čisto, žádný zarostlý škarpy nebo bordel... Holt jim vládne pevná ruka a každej musí dělat... A ty dlouhatánský roviny borovicovejma lesama jsou zážitek
Co se týče turistický vybavenosti, tak nepočítej s kempama nebo hotelama a restaurací na každym rohu tam fakt nepotkáš....
Vodka a pivo levný jak na Ukrajině, benzín 15 Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bělorusko

13.12.2017 v 10:00 | Nahoru | #4

gugo píše: Kdysi jsem tusi tady nekde cetl ze je problem s vlastnim vozidlem na hradnicich, cli se to jako dovoz, ale zhledme k tomu ze si steje musis resit vizum tak to ti asi reknou na konzulatu.

To je nesmysl, vlastni motorkou v pohodě, žádný clo, karnety ani podobný nesmysly

13.12.2017 v 10:28 | Nahoru | #5
Ubytování mám přes Booking,víza zařizuje mnoho firem.Osobne to dělat nebudu, nemám na to čas, tak to snad klapne. Díky za info pojedu standardně přes Polsko, ty bumazky na hranicích to bude asi pěkněj vopruz jak píšeš.Obrnime se trpělivosti.Chceme udělat takový menší okruh na 7 dní a hajdy přes Polsko zase domů.

13.12.2017 v 10:33 | Nahoru | #6
Tak jestli ti to zařídí agentura, tak seš vysmátej
Azbuku umíš? protože ty bumážky na hranicích jsou jen v běloruštině

13.12.2017 v 10:39 | Nahoru | #7
kuba350> Hele ale na strankach mzv to porad pisou

S automobilem registrovaným v jiném státě lze na území Běloruska jezdit na základě povolení k dočasnému dovozu vozidla, které vyřídí řidič auta na hranici při vstupu do země na dobu maximálně tří měsíců. Jestliže řidič řídí auto jehož není majitelem, musí mít při vstupu do Běloruska ověřenou plnou moc od majitele vozidla (a to i od leasingové společnosti) k používání automobilu. Řídit toto auto na území Běloruska pak smí jen osoba, na kterou bylo vyřízeno povolení k dočasnému dovozu, resp. její rodinný příslušník za přítomnosti této osoby. Při zapůjčení vozidla jiné osobě může policie automobil konfiskovat, požadovat zaplacení dovozního cla ve výši ceny nového automobilu a vysoké pokuty.

13.12.2017 v 10:43 | Nahoru | #8
Jasně azbuku umím a momentálně si procvičuji ruská slovíčka,snad to dáme,jak tam bylo v červnu.Byl mi vzhledem k dešti doporučen květen, prý nejmíň prší.

13.12.2017 v 10:59 | Nahoru | #9
My tam byli na konci června 4 dny a nepršelo. Jen občas foukalo a celkově bylo chladněji.

13.12.2017 v 11:10 | Nahoru | #10
No chci jet druhý týden v květnu, tak snad to nebude masakr.

13.12.2017 v 11:55 | Nahoru | #11

ringo7510 píše: No chci jet druhý týden v květnu, tak snad to nebude masakr.

Škoda,jedeme kol.25,6-------a chtě bych do Archangelska a někudy zpět ještě nevím

13.12.2017 v 13:14 | Nahoru | #12
Budu sledovat, Bělorusko je jedna z možností, kam v létě jet. Od známého, který je běloruský občan, i když žije v Rize, mám příslíbenou pozvánku. Opruz hranice je mi znám z Ukrajiny.

13.12.2017 v 13:24 | Nahoru | #13
Radek2107> Na hranicích ukrajiny je to v klidu, respektive v BY je to taky v klidu, ale na dlouho...

13.12.2017 v 19:59 | Nahoru | #14

13.12.2017 v 22:21 | Nahoru | #15
Preji hodne zdaru.

Ja tam byl letos s rodinou autem. Zadna katastrofa na hranicich, jen cekani a uctive poklony. Prechod tam cca 1h, ale v pulnoci nez front. Bez azbuky jsem se obesel. Ale s ni to bylo lehci.
Co pise MZV je pravda. Za vuz platis jako indicidualni dovoz. poplatek cca 5EUR.
Na prechod tam nebo zpet vyber mensi prechod, nebo noc. Potkal jsem tam motorkare a nebyl na hranicich na vystupu dele jak 30min.
Bacha na dovazene/vyvazene jidlo. Hlavne mlecne vyrobky a maso.
Je tam pekne, ale na me moc placato. Off road mimo zpevnene cesty/silnice muze byt zajimavy.
Jo a na jeden kemp jsem tam narazil , ale jen jsem projizdel.
Tak si to uzijte

13.12.2017 v 23:41 | Nahoru | #16

ringo7510 píše: Archangelsk, to už je na mě moc.Byl jsem v Litvě,to me prozatím stačilo,loni v srpnu, počasí katastrofa,ze šesti dní čtyři proprsely 15 stupnu,moc jsme si to neuzily

my jeli přes slovensko, ukrajinu, bělorusko do lotyšska a na sever do estounska do Kundy, počasí docela slušný. Před Tallinem začlo chcát, bylo 9 stupňů a chcalo až do Varšavy 3 dny